  • 1. Data: 2010-09-27 20:53:22
    Temat: wykrywanie transponderów
    Od: "Papa 5murpfs" <komórowski@bober.pl>

    czy da się w jakiś prosty sposób wykrywać obecność pasywnych
    trnsponderów?:O)
    czy jak to tam się nazywają te czipy z cewką, pofszechnie stosowane w
    systemach antykradzieżowych w sklepach i do szpiegowania,
    wiem tylko że chodzi to powszechnie na jakieś 100kHz i jest tak malutkie że
    często nie da się tego znaleźć w kupowanych towarach:O(

  • 2. Data: 2010-09-28 01:07:07
    Temat: Re: wykrywanie transponderów
    Od: Adam Dybkowski <a...@4...pl>

    W dniu 2010-09-27 22:53 Papa 5murpfs napisał(a):

> [...]
    > wiem tylko że chodzi to powszechnie na jakieś 100kHz i jest tak malutkie że
    > często nie da się tego znaleźć w kupowanych towarach:O(

    Najskuteczniejsza jest technologia jak w bramkach sklepowych - zasilić
    zdalnie na odpowiedniej częstotliwości i zobaczyć czy wpadło w rezonans.

    --
    Adam Dybkowski
    http://dybkowski.net/

  • 3. Data: 2010-09-28 05:44:06
    Od: "PcmOL" <...@...net>

    "Papa 5murpfs" <komórowski@bober.pl> wrote in message
> [...]
    > że
    > często nie da się tego znaleźć w kupowanych towarach:O(

    Da się, ale "prosty sposób" jest pojęciem względnym.
    Dwa scalaki + trochę biernego śmiecia + kilka metrów drutu zwinietego w
    kółko.

  • 4. Data: 2010-09-28 18:05:39
    Od: "Papa 5murpfs" <komórowski@bober.pl>

    Órzytkownik "PcmOL" napisał:

    > Da się, ale "prosty sposób" jest pojęciem względnym.
    > Dwa scalaki + trochę biernego śmiecia + kilka metrów drutu
    > zwinietego w kółko.

    no faktycznie, wiec moze jeśli wiesz o co chodzi to opisz jakiś sposób
    zmajstrowania takiego wykrywacza, tylko wolał bym bez opisuf scalkuf i
    drutuf, tylko samą idee działania, bo w sumie nie mam nawet pojęcia jakie
    tam standardy transmisji chodzą:O)

  • 5. Data: 2010-09-28 18:23:10
    Od: "PcmOL" <...@...net>

> [...]
    > zmajstrowania takiego wykrywacza, tylko wolał bym bez opisuf scalkuf i
    > drutuf, tylko samą idee działania, bo w sumie nie mam nawet pojęcia jakie

    Wrzuć w google ciąg: "wykrywacz transpondera w kocie".
    W pierwszym linku, na końcu opisu są referencje. W nich jest opisana idea
    działania.

  • 6. Data: 2010-09-28 18:29:53
    Od: NoRek <a...@w...pl>

    On 2010-09-27 22:53, Papa 5murpfs wrote:
    > czy da się w jakiś prosty sposób wykrywać obecność
    > pasywnych
    > trnsponderów?:O)

    Moze kupic gotowy czytnik RFID zaleznie od wersji
    Mifare lub Unique podpinane do USB i macac nimi
    to co moze miec czipa :)
    Czytniki dostepne np www.pctherm.pl

    --
    NoRek

  • 7. Data: 2010-09-28 18:38:30
    Od: "kogutek" <k...@v...pl>

    > "Papa 5murpfs" <komórowski@bober.pl> wrote in message

    > Wrzuć w google ciąg: "wykrywacz transpondera w kocie".
    > W pierwszym linku, na końcu opisu są referencje. W nich jest opisana idea
    > działania.

    Nie o ten typ chodzi pytajacemu. Systemy antykradzieżowe są w zasadzie dwa.
    Jeden oparty na ultradzwiękch i drugi pracujący na 8,2MHz.

  • 8. Data: 2010-09-29 05:40:31
    Od: "PcmOL" <...@...net>

    > Nie o ten typ chodzi pytajacemu. Systemy antykradzieżowe są w zasadzie
    > dwa.
    > Jeden oparty na ultradzwiękch i drugi pracujący na 8,2MHz.

    Napisał: "...wiem tylko że chodzi to powszechnie na jakieś 100kHz ..".
    Strzelam, ża ten na 8,2MHz też moduluje ASK/FSK, więz zasada działania ta
    sama, tylko czestotliwość inna.

  • 9. Data: 2010-09-29 05:53:57
    Od: "PcmOL" <...@...net>

    "NoRek" <a...@w...pl> wrote in message news:i7tc6i$mfd$1@inews.gazeta.pl...

    > Moze kupic gotowy czytnik RFID zaleznie od wersji
    > Mifare lub Unique podpinane do USB i macac nimi
    > to co moze miec czipa :)
    > Czytniki dostepne np www.pctherm.pl

    Standardowy czytnik zwykle musi zdekodować transmisję żeby zasygnalizował
    obecność.
    Podejżewam więc, że będzie nieprzydatny do wykrywania obecności pastylki
    obcego systemu.
    Ten mój do kota zdekoduje tylko ISO 11784/11785, ale sygnalizuje każdą
    transmisję ASK w okolicach 125/132 kHz.
    Czyli Unique powinien wykryć, ale nie sprawdzałem, bo nie mam transpondera.
    Jabym miał, przepisał bym rekreacyjnie soft na wielosysyemowy, bo we flaszu
    sporo miejsca zostało.

  • 10. Data: 2010-09-29 10:03:30
    Od: "kogutek" <k...@v...pl>

    > Napisał: "...wiem tylko że chodzi to powszechnie na jakieś 100kHz ..".
    > Strzelam, ża ten na 8,2MHz też moduluje ASK/FSK, więz zasada działania ta
    > sama, tylko czestotliwość inna.

    po co modulacja jak w systemie antykradziezowym nie ma żadnych informacji z
    wyjątkiem takiej że obwód rezonansowy jest w zasiegu anteny albo go nie ma.