  • 11. Data: 2010-04-19 13:58:01
    Temat: Re: technika jazdy w korku - pytanie
    Od: Olek <a...@d...pl>

    On 2010-04-19 12:35, Mateusz wrote:
> [...]
    >
    > W momencie jazdy z prędkością +-20km/h (w porywach) na płaskiej drodze
    > (takiej bez wzniesień) zazwyczaj się toczę na dwójce przy optymalnych
    > obrotach (2k). W jaki sposób mam jechać na tej samej drodze, tyle że
    > na wzniesieniu, jak prędkość spadnie mi do 5-10km/h ? mam 'przeciążać'
    > silnik na niskich obrotach jadąc dalej na tej dwójce czy może jechać
    > na jedynce (właściwie służy tylko do ruszania) bez sprzęgła/ze
    > sprzęgłem ? niby niskie obroty są szkodliwe dla silnika ale z drugiej
    > strony szkoda mi sprzęgła. Silnik benzynowy 1000, toyota yaris.

    kup sobie aftamata :D

  • 12. Data: 2010-04-19 14:19:44
    Od: to <t...@a...xyz>

    kamil wrote:

    > A kolo zamachowe wyskakuje przez deske przecinajac wnetrznosci
    > pasazerom.

    O tym nie wiedziałem, dzięki za informacje. Od teraz, na wszelki wypadek,
    nie będę używał także drugiego biegu. Bezpieczeństwo na drodze jest
    najważniejsze!

    --
    cokolwiek

  • 13. Data: 2010-04-19 14:20:17
    Od: to <t...@a...xyz>

    Olek wrote:

    > kup sobie aftamata :D

    Albo Meleksa. Jeden z grupowiczów nim dyla i sobie chwali. ;)

    --
    cokolwiek

  • 14. Data: 2010-04-19 14:33:41
    Od: Czarek Daniluk <c...@n...com>

    kamil pisze:

    > "Mateusz" <m...@g...com> wrote in message
    e.googlegroups.com...

    > Raczej nie rozumiesz - co sie stanie podczas jazdy na 1 biegu, skoro
    > sluzy on tylko do ruszania?

    Mówiło się tak za czasów królowania na drogach 126p, albo innych
    pojazdów które miały niesynchronizowany 1 bieg, w dzisiejszych czasach
    kiedy to skrzynia biegów jest całkowicie synchronizowana, nie słyszałem
    aby którykolwiek producent mówił że 1 jest tylko do ruszania.

    Każdy bieg jest do poruszania się na nim z prędkością dostosowaną do
    obciążenia i możliwości silnika ;)

    Pozdrawiam !!

  • 15. Data: 2010-04-19 14:38:02
    Od: "kamil" <k...@s...com>

    "Czarek Daniluk" <c...@n...com> wrote in message

> [...]
    > skrzynia biegów jest całkowicie synchronizowana, nie słyszałem aby
    > którykolwiek producent mówił że 1 jest tylko do ruszania.

    No ba, ja czesto nawet jedynke przed rondem albo ciasnym zakretem wbijam.

    > Każdy bieg jest do poruszania się na nim z prędkością dostosowaną do
    > obciążenia i możliwości silnika ;)

    Otoz to, a roznica w spalaniu na pewno bedzie mniejsza, niz cena nowego
    sprzegla albo silnika od meczenia takiej litrowej kosiarki ponizej 2000rpm.

    Pozdrawiam
    Kamil

  • 16. Data: 2010-04-19 14:57:18
    Od: "WOJO" <s...@a...unknown.hehe>

    > Albo Meleksa. Jeden z grupowiczów nim dyla i sobie chwali. ;)
    A propos - jakie prawko na to trzeba mieć ? :)
    WOJO

  • 17. Data: 2010-04-19 15:22:40
    Od: Gabriel'Varius' <g...@p...onet.pl>

    WOJO pisze:
    > A propos - jakie prawko na to trzeba mieć ? :)
    > WOJO
    Kups obie takiego trojkolowca z Pruszkowa
    http://www.tvn24.pl/-1,1606736,0,1,auto-na-prad-made
    -in-pruszkow,wiadomosc.html
    http://www.auto-elektryczne.pl/index_dobry.html
    http://elektryczne.pinger.pl/m/663657/sam-cree-w-pru
    szkowie.
    pozdrawiam

    Oskar Wilde

  • 18. Data: 2010-04-19 15:33:36
    Od: Olek <a...@d...pl>

    On 2010-04-19 15:22, Gabriel'Varius' wrote:
    > Kups obie takiego trojkolowca z Pruszkowa
> [...]

    http://www.tvn24.pl/26086,1598907,0,1,samochod-wysci
    gowy-na-czekolade,wiadomosc.html
    to jest lepsze :)
    Jak zgłodniejesz to i kierownice pochrupać możesz :D

  • 19. Data: 2010-04-19 15:54:03
    Od: Michał <m...@o...pl>

> [...]
    > sprzęgłem ? niby niskie obroty są szkodliwe dla silnika ale z drugiej
    > strony szkoda mi sprzęgła. Silnik benzynowy 1000, toyota yaris.

    Ten samochód nie jest niestety wyposażony w pełny silnik benzynowy tylko
    jego atrapę 4 cylindrową (brakuje minimum 2 cylindrów). Minimalne obroty
    pod obciążeniem takiego silnika to 1500 rpm.
    Nawet na wykresach mocy się nie zaznacza nic poniżej bo to nie sensu.

    Nie wiem jak te nowe ale w starych jak się dało gaz w podłogę to był
    kangur i dziwna praca przy takich obrotach.

    Pozdrawiam

  • 20. Data: 2010-04-19 15:55:48
    Od: Mateusz <m...@g...com>

    darujcie sobie porady typu automat, bo niestety muszę nim jeździć w
    robocie i inne inteligentne inaczej teksty.

    Podziękowania dla Panów, którzy pomimo nieco żenującego poziomu tematu
    podeszli do sprawy rzeczowo.