  • 1. Data: 2010-04-19 12:35:11
    Temat: technika jazdy w korku - pytanie
    Od: Mateusz <m...@g...com>

    Witam, może przesadzam, ale mam mały dylemat:

    W momencie jazdy z prędkością +-20km/h (w porywach) na płaskiej drodze
    (takiej bez wzniesień) zazwyczaj się toczę na dwójce przy optymalnych
    obrotach (2k). W jaki sposób mam jechać na tej samej drodze, tyle że
    na wzniesieniu, jak prędkość spadnie mi do 5-10km/h ? mam 'przeciążać'
    silnik na niskich obrotach jadąc dalej na tej dwójce czy może jechać
    na jedynce (właściwie służy tylko do ruszania) bez sprzęgła/ze
    sprzęgłem ? niby niskie obroty są szkodliwe dla silnika ale z drugiej
    strony szkoda mi sprzęgła. Silnik benzynowy 1000, toyota yaris.

    Pozdrawiam,
    Mateusz

  • 2. Data: 2010-04-19 12:42:20
    Temat: Re: technika jazdy w korku - pytanie
    Od: "kamil" <k...@s...com>

    "Mateusz" <m...@g...com> wrote in message
    m.googlegroups.com...
> [...]
    > sprzęgłem ? niby niskie obroty są szkodliwe dla silnika ale z drugiej
    > strony szkoda mi sprzęgła. Silnik benzynowy 1000, toyota yaris.

    A co sie jedynce ma niby stac zlego, ze sluzy tylko do ruszania?

    Pozdrawiam
    Kamil

  • 3. Data: 2010-04-19 12:48:53
    Od: "CK" <c...@p...onet.pl>

> [...]
    > sprzęgłem ? niby niskie obroty są szkodliwe dla silnika ale z drugiej
    > strony szkoda mi sprzęgła. Silnik benzynowy 1000, toyota yaris.

    Normalnie masz jechać na jedynce.
    Nie rozumiem o co chodzi ze sprzęgłem/bez sprzęgła ?
    Jak umiesz możesz zmieniać biegi bez sprzęgła, tylko po co ?

    CK

  • 4. Data: 2010-04-19 13:02:11
    Od: Mateusz <m...@g...com>

    On 19 Kwi, 12:42, "kamil" <k...@s...com> wrote:
    > A co sie jedynce ma niby stac zlego, ze sluzy tylko do ruszania?

    no właśnie ;-) jazda w korku to w sumie nie jest ruszanie ;-) ale
    spoko, rozumiem.

    On 19 Kwi, 12:48, "CK" <c...@p...onet.pl> wrote:
    > Nie rozumiem o co chodzi ze sprzęgłem/bez sprzęgła ?

    na pół sprzęgle czy bez wciśniętego ;)

  • 5. Data: 2010-04-19 13:03:04
    Od: "Marlboro" <n...@n...com>

    A co sie jedynce ma niby stac zlego, ze sluzy tylko do ruszania?

    -----

    Nic się jej nie stanie. Ale komputer pokazuje wciąganie astronomicznej
    ilości paliwa przy delikatnym nawet dotknięciu pedału gazu.

  • 6. Data: 2010-04-19 13:05:12
    Od: to <t...@a...xyz>

    kamil wrote:

    > A co sie jedynce ma niby stac zlego, ze sluzy tylko do ruszania?

    Silnik wybucha, skrzynia się rozpada, a opony jarają.

    --
    cokolwiek

  • 7. Data: 2010-04-19 13:14:06
    Od: "kamil" <k...@s...com>

    "Mateusz" <m...@g...com> wrote in message
    e.googlegroups.com...

    > no właśnie ;-) jazda w korku to w sumie nie jest ruszanie ;-) ale
    > spoko, rozumiem.

    Raczej nie rozumiesz - co sie stanie podczas jazdy na 1 biegu, skoro sluzy
    on tylko do ruszania?

    Pozdrawiam
    Kamil

  • 8. Data: 2010-04-19 13:14:26
    Od: "kamil" <k...@s...com>

    "to" <t...@a...xyz> wrote in message news:4bcc38e8$1@news.home.net.pl...

    > Silnik wybucha, skrzynia się rozpada, a opony jarają.

    A kolo zamachowe wyskakuje przez deske przecinajac wnetrznosci pasazerom.

    Pozdrawiam
    Kamil

  • 9. Data: 2010-04-19 13:25:33
    Od: "Feniks" <F...@n...ma.maila>

    Mateusz wrote:
    >(właściwie służy tylko do ruszania)

    Właściwie to całkowita bzdura. Niestety nadal uczona w wielu szkołach jazdy
    przez ludzi co powinni zmienić zawód i kwiatki przy cmentarzach sprzedawać.

  • 10. Data: 2010-04-19 13:41:10
    Od: paranoix <p...@o...pl>

> [...]
    > sprzęgłem ? niby niskie obroty są szkodliwe dla silnika ale z drugiej
    > strony szkoda mi sprzęgła. Silnik benzynowy 1000, toyota yaris.

    Jedynka to bieg jak każdy inny. Jeśli podjeżdżasz pod stromą górkę,
    także robisz to pewnie na pierwszym biegu aż do końca wzniesienia.
    Długotrwała jazda na pierwszym biegu z obrotami 3k i powyżej może
    jedynie spowodować zagrzanie silnika i uruchomienie się wentylatora, ale
    wtedy już można wdusić dwójkę.