eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodytechnika jazdy w korku - pytanie
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 46

  • 1. Data: 2010-04-19 12:35:11
    Temat: technika jazdy w korku - pytanie
    Od: Mateusz <m...@g...com>

    Witam, może przesadzam, ale mam mały dylemat:

    W momencie jazdy z prędkością +-20km/h (w porywach) na płaskiej drodze
    (takiej bez wzniesień) zazwyczaj się toczę na dwójce przy optymalnych
    obrotach (2k). W jaki sposób mam jechać na tej samej drodze, tyle że
    na wzniesieniu, jak prędkość spadnie mi do 5-10km/h ? mam 'przeciążać'
    silnik na niskich obrotach jadąc dalej na tej dwójce czy może jechać
    na jedynce (właściwie służy tylko do ruszania) bez sprzęgła/ze
    sprzęgłem ? niby niskie obroty są szkodliwe dla silnika ale z drugiej
    strony szkoda mi sprzęgła. Silnik benzynowy 1000, toyota yaris.

    Pozdrawiam,
    Mateusz


  • 2. Data: 2010-04-19 12:42:20
    Temat: Re: technika jazdy w korku - pytanie
    Od: "kamil" <k...@s...com>



    "Mateusz" <m...@g...com> wrote in message
    news:17619962-b87d-4a1c-ae90-90141d7043b0@c36g2000yq
    m.googlegroups.com...
    > Witam, może przesadzam, ale mam mały dylemat:
    >
    > W momencie jazdy z prędkością +-20km/h (w porywach) na płaskiej drodze
    > (takiej bez wzniesień) zazwyczaj się toczę na dwójce przy optymalnych
    > obrotach (2k). W jaki sposób mam jechać na tej samej drodze, tyle że
    > na wzniesieniu, jak prędkość spadnie mi do 5-10km/h ? mam 'przeciążać'
    > silnik na niskich obrotach jadąc dalej na tej dwójce czy może jechać
    > na jedynce (właściwie służy tylko do ruszania) bez sprzęgła/ze
    > sprzęgłem ? niby niskie obroty są szkodliwe dla silnika ale z drugiej
    > strony szkoda mi sprzęgła. Silnik benzynowy 1000, toyota yaris.

    A co sie jedynce ma niby stac zlego, ze sluzy tylko do ruszania?




    Pozdrawiam
    Kamil


  • 3. Data: 2010-04-19 12:48:53
    Temat: Re: technika jazdy w korku - pytanie
    Od: "CK" <c...@p...onet.pl>


    > silnik na niskich obrotach jadąc dalej na tej dwójce czy może jechać
    > na jedynce (właściwie służy tylko do ruszania) bez sprzęgła/ze
    > sprzęgłem ? niby niskie obroty są szkodliwe dla silnika ale z drugiej
    > strony szkoda mi sprzęgła. Silnik benzynowy 1000, toyota yaris.

    Normalnie masz jechać na jedynce.
    Nie rozumiem o co chodzi ze sprzęgłem/bez sprzęgła ?
    Jak umiesz możesz zmieniać biegi bez sprzęgła, tylko po co ?

    CK





  • 4. Data: 2010-04-19 13:02:11
    Temat: Re: technika jazdy w korku - pytanie
    Od: Mateusz <m...@g...com>

    On 19 Kwi, 12:42, "kamil" <k...@s...com> wrote:
    > A co sie jedynce ma niby stac zlego, ze sluzy tylko do ruszania?

    no właśnie ;-) jazda w korku to w sumie nie jest ruszanie ;-) ale
    spoko, rozumiem.

    On 19 Kwi, 12:48, "CK" <c...@p...onet.pl> wrote:
    > Nie rozumiem o co chodzi ze sprzęgłem/bez sprzęgła ?

    na pół sprzęgle czy bez wciśniętego ;)




  • 5. Data: 2010-04-19 13:03:04
    Temat: Re: technika jazdy w korku - pytanie
    Od: "Marlboro" <n...@n...com>

    A co sie jedynce ma niby stac zlego, ze sluzy tylko do ruszania?

    -----

    Nic się jej nie stanie. Ale komputer pokazuje wciąganie astronomicznej
    ilości paliwa przy delikatnym nawet dotknięciu pedału gazu.


  • 6. Data: 2010-04-19 13:05:12
    Temat: Re: technika jazdy w korku - pytanie
    Od: to <t...@a...xyz>

    kamil wrote:

    > A co sie jedynce ma niby stac zlego, ze sluzy tylko do ruszania?

    Silnik wybucha, skrzynia się rozpada, a opony jarają.

    --
    cokolwiek


  • 7. Data: 2010-04-19 13:14:06
    Temat: Re: technika jazdy w korku - pytanie
    Od: "kamil" <k...@s...com>



    "Mateusz" <m...@g...com> wrote in message
    news:750f5548-6967-41cc-a767-18d583e9f998@j37g2000yq
    e.googlegroups.com...
    > On 19 Kwi, 12:42, "kamil" <k...@s...com> wrote:
    >> A co sie jedynce ma niby stac zlego, ze sluzy tylko do ruszania?
    >
    > no właśnie ;-) jazda w korku to w sumie nie jest ruszanie ;-) ale
    > spoko, rozumiem.

    Raczej nie rozumiesz - co sie stanie podczas jazdy na 1 biegu, skoro sluzy
    on tylko do ruszania?



    Pozdrawiam
    Kamil


  • 8. Data: 2010-04-19 13:14:26
    Temat: Re: technika jazdy w korku - pytanie
    Od: "kamil" <k...@s...com>



    "to" <t...@a...xyz> wrote in message news:4bcc38e8$1@news.home.net.pl...
    > kamil wrote:
    >
    >> A co sie jedynce ma niby stac zlego, ze sluzy tylko do ruszania?
    >
    > Silnik wybucha, skrzynia się rozpada, a opony jarają.

    A kolo zamachowe wyskakuje przez deske przecinajac wnetrznosci pasazerom.



    Pozdrawiam
    Kamil


  • 9. Data: 2010-04-19 13:25:33
    Temat: Re: technika jazdy w korku - pytanie
    Od: "Feniks" <F...@n...ma.maila>

    Mateusz wrote:
    >(właściwie służy tylko do ruszania)

    Właściwie to całkowita bzdura. Niestety nadal uczona w wielu szkołach jazdy
    przez ludzi co powinni zmienić zawód i kwiatki przy cmentarzach sprzedawać.


  • 10. Data: 2010-04-19 13:41:10
    Temat: Re: technika jazdy w korku - pytanie
    Od: paranoix <p...@o...pl>

    > na wzniesieniu, jak prędkość spadnie mi do 5-10km/h ? mam 'przeciążać'
    > silnik na niskich obrotach jadąc dalej na tej dwójce czy może jechać
    > na jedynce (właściwie służy tylko do ruszania) bez sprzęgła/ze
    > sprzęgłem ? niby niskie obroty są szkodliwe dla silnika ale z drugiej
    > strony szkoda mi sprzęgła. Silnik benzynowy 1000, toyota yaris.
    >

    Jedynka to bieg jak każdy inny. Jeśli podjeżdżasz pod stromą górkę,
    także robisz to pewnie na pierwszym biegu aż do końca wzniesienia.
    Długotrwała jazda na pierwszym biegu z obrotami 3k i powyżej może
    jedynie spowodować zagrzanie silnika i uruchomienie się wentylatora, ale
    wtedy już można wdusić dwójkę.

strony : [ 1 ] . 2 ... 5


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: