-
1. Data: 2010-04-19 12:35:11
Temat: technika jazdy w korku - pytanie
Od: Mateusz <m...@g...com>
Witam, może przesadzam, ale mam mały dylemat:
W momencie jazdy z prędkością +-20km/h (w porywach) na płaskiej drodze
(takiej bez wzniesień) zazwyczaj się toczę na dwójce przy optymalnych
obrotach (2k). W jaki sposób mam jechać na tej samej drodze, tyle że
na wzniesieniu, jak prędkość spadnie mi do 5-10km/h ? mam 'przeciążać'
silnik na niskich obrotach jadąc dalej na tej dwójce czy może jechać
na jedynce (właściwie służy tylko do ruszania) bez sprzęgła/ze
sprzęgłem ? niby niskie obroty są szkodliwe dla silnika ale z drugiej
strony szkoda mi sprzęgła. Silnik benzynowy 1000, toyota yaris.
Pozdrawiam,
Mateusz
-
2. Data: 2010-04-19 12:42:20
Temat: Re: technika jazdy w korku - pytanie
Od: "kamil" <k...@s...com>
"Mateusz" <m...@g...com> wrote in message
news:17619962-b87d-4a1c-ae90-90141d7043b0@c36g2000yq
m.googlegroups.com...
> Witam, może przesadzam, ale mam mały dylemat:
>
> W momencie jazdy z prędkością +-20km/h (w porywach) na płaskiej drodze
> (takiej bez wzniesień) zazwyczaj się toczę na dwójce przy optymalnych
> obrotach (2k). W jaki sposób mam jechać na tej samej drodze, tyle że
> na wzniesieniu, jak prędkość spadnie mi do 5-10km/h ? mam 'przeciążać'
> silnik na niskich obrotach jadąc dalej na tej dwójce czy może jechać
> na jedynce (właściwie służy tylko do ruszania) bez sprzęgła/ze
> sprzęgłem ? niby niskie obroty są szkodliwe dla silnika ale z drugiej
> strony szkoda mi sprzęgła. Silnik benzynowy 1000, toyota yaris.
A co sie jedynce ma niby stac zlego, ze sluzy tylko do ruszania?
Pozdrawiam
Kamil
-
3. Data: 2010-04-19 12:48:53
Temat: Re: technika jazdy w korku - pytanie
Od: "CK" <c...@p...onet.pl>
> silnik na niskich obrotach jadąc dalej na tej dwójce czy może jechać
> na jedynce (właściwie służy tylko do ruszania) bez sprzęgła/ze
> sprzęgłem ? niby niskie obroty są szkodliwe dla silnika ale z drugiej
> strony szkoda mi sprzęgła. Silnik benzynowy 1000, toyota yaris.
Normalnie masz jechać na jedynce.
Nie rozumiem o co chodzi ze sprzęgłem/bez sprzęgła ?
Jak umiesz możesz zmieniać biegi bez sprzęgła, tylko po co ?
CK
-
4. Data: 2010-04-19 13:02:11
Temat: Re: technika jazdy w korku - pytanie
Od: Mateusz <m...@g...com>
On 19 Kwi, 12:42, "kamil" <k...@s...com> wrote:
> A co sie jedynce ma niby stac zlego, ze sluzy tylko do ruszania?
no właśnie ;-) jazda w korku to w sumie nie jest ruszanie ;-) ale
spoko, rozumiem.
On 19 Kwi, 12:48, "CK" <c...@p...onet.pl> wrote:
> Nie rozumiem o co chodzi ze sprzęgłem/bez sprzęgła ?
na pół sprzęgle czy bez wciśniętego ;)
-
5. Data: 2010-04-19 13:03:04
Temat: Re: technika jazdy w korku - pytanie
Od: "Marlboro" <n...@n...com>
A co sie jedynce ma niby stac zlego, ze sluzy tylko do ruszania?
-----
Nic się jej nie stanie. Ale komputer pokazuje wciąganie astronomicznej
ilości paliwa przy delikatnym nawet dotknięciu pedału gazu.
-
6. Data: 2010-04-19 13:05:12
Temat: Re: technika jazdy w korku - pytanie
Od: to <t...@a...xyz>
kamil wrote:
> A co sie jedynce ma niby stac zlego, ze sluzy tylko do ruszania?
Silnik wybucha, skrzynia się rozpada, a opony jarają.
--
cokolwiek
-
7. Data: 2010-04-19 13:14:06
Temat: Re: technika jazdy w korku - pytanie
Od: "kamil" <k...@s...com>
"Mateusz" <m...@g...com> wrote in message
news:750f5548-6967-41cc-a767-18d583e9f998@j37g2000yq
e.googlegroups.com...
> On 19 Kwi, 12:42, "kamil" <k...@s...com> wrote:
>> A co sie jedynce ma niby stac zlego, ze sluzy tylko do ruszania?
>
> no właśnie ;-) jazda w korku to w sumie nie jest ruszanie ;-) ale
> spoko, rozumiem.
Raczej nie rozumiesz - co sie stanie podczas jazdy na 1 biegu, skoro sluzy
on tylko do ruszania?
Pozdrawiam
Kamil
-
8. Data: 2010-04-19 13:14:26
Temat: Re: technika jazdy w korku - pytanie
Od: "kamil" <k...@s...com>
"to" <t...@a...xyz> wrote in message news:4bcc38e8$1@news.home.net.pl...
> kamil wrote:
>
>> A co sie jedynce ma niby stac zlego, ze sluzy tylko do ruszania?
>
> Silnik wybucha, skrzynia się rozpada, a opony jarają.
A kolo zamachowe wyskakuje przez deske przecinajac wnetrznosci pasazerom.
Pozdrawiam
Kamil
-
9. Data: 2010-04-19 13:25:33
Temat: Re: technika jazdy w korku - pytanie
Od: "Feniks" <F...@n...ma.maila>
Mateusz wrote:
>(właściwie służy tylko do ruszania)
Właściwie to całkowita bzdura. Niestety nadal uczona w wielu szkołach jazdy
przez ludzi co powinni zmienić zawód i kwiatki przy cmentarzach sprzedawać.
-
10. Data: 2010-04-19 13:41:10
Temat: Re: technika jazdy w korku - pytanie
Od: paranoix <p...@o...pl>
> na wzniesieniu, jak prędkość spadnie mi do 5-10km/h ? mam 'przeciążać'
> silnik na niskich obrotach jadąc dalej na tej dwójce czy może jechać
> na jedynce (właściwie służy tylko do ruszania) bez sprzęgła/ze
> sprzęgłem ? niby niskie obroty są szkodliwe dla silnika ale z drugiej
> strony szkoda mi sprzęgła. Silnik benzynowy 1000, toyota yaris.
>
Jedynka to bieg jak każdy inny. Jeśli podjeżdżasz pod stromą górkę,
także robisz to pewnie na pierwszym biegu aż do końca wzniesienia.
Długotrwała jazda na pierwszym biegu z obrotami 3k i powyżej może
jedynie spowodować zagrzanie silnika i uruchomienie się wentylatora, ale
wtedy już można wdusić dwójkę.