  • 41. Data: 2010-04-20 15:20:55
    Temat: Re: technika jazdy w korku - pytanie
    Od: Czarek Daniluk <c...@n...com>

    kamil pisze:

    > To przy zmianie biegow trzeba bylo, my mowimy o ruszaniu z drugiego biegu..
    >

    > Pozdrawiam
    > Kamil

    Ja mam na myśli normalne ruszanie z 1 biegu ;)
    Akurat te 2 pojazdy miały taką przypadłość że nie dało się nimi
    normalnie ruszyć jak na diesla przystało - trzeba było odpowiednio
    operować gazem żeby nie zrobiły żaby i nie zgasły.

    Pozdrawiam !!

  • 42. Data: 2010-04-20 21:12:33
    Od: Czarek Daniluk <c...@n...com>

    W dniu 2010-04-20 14:21, J.F. pisze:

    > 1.9 TDi tez mi czesto gasl. Nieprzyzwyczajony bylem, ale cos za czesto
    > jak na "diesel ma mocny dol".
    >
    > Ma mocny srodek :-)
    >
    > J.

    Nie wiem dlaczego Ci gasł, w TDI na pompie nie ma możliwości żeby go
    zdusić przy ruszaniu, nie wiem jak jest w PD, ale sądzę że podobnie :)

    Pozdrawiam !!

  • 43. Data: 2010-04-20 23:55:28
    Od: WS <L...@c...pl>

    On 20 Kwi, 13:45, marjan <k...@g...com> wrote:

    > Dokładnie, też tak się staram "pomagać" temu sprzęgłu ;)
    > I to przy każdej zmianie biegu (choć zwłaszcza przy redukcji na niskich
    > biegach bywa to bardzo trudne).

    "temu" to rozumiem mialo oznaczac tod pedalu sprzegla ?
    bo zeby "pomoc" synchronizatorom, to trzeba "podwojnego
    wysprzeglenia": najpierw wciskamy pedal sprzegla, na luz, puszczamy
    sprzeglo, wyrownanie obrotow gazem, znow sprzeglo, bieg, puszczamy
    sprzeglo... tak to juz mi sie nie chce, no, moze czasem z 2 na 1 jak
    mi sie nudzi, albo ktos mnie na tyle zdenerwuje, ze max.
    przyspieszenie jest potrzebne... ;)

    WS

  • 44. Data: 2010-04-21 07:28:22
    Od: marjan <k...@g...com>

    WS pisze:

> [...]
    > sprzeglo... tak to juz mi sie nie chce, no, moze czasem z 2 na 1 jak
    > mi sie nudzi, albo ktos mnie na tyle zdenerwuje, ze max.

    Szczerze, to o czymś takim nie słyszałem.

    Miałem na myśli po prostu międzygaz przy redukcji czy wrzucaniu wyższego
    biegu tak, aby puszczając sprzęgło autem nie szarpnęło, bo obroty
    silnika przed i po zesprzęgleniu są podobne, żeby nie powiedzieć takie same.

    --
    Pozdrawiam serdecznie, Fiat Punto mk1 '99
    Mariusz [marjan] Morycz Uniden 520 + President Indiana

  • 45. Data: 2010-04-26 12:16:27
    Od: "Artur\(m\)" <m...@i...pl>

    Użytkownik "Mateusz" <m...@g...com> napisał w wiadomości
    m.googlegroups.com...
    Witam, może przesadzam, ale mam mały dylemat:

    W momencie jazdy z prędkością +-20km/h (w porywach) na płaskiej drodze
    (takiej bez wzniesień) zazwyczaj się toczę na dwójce przy optymalnych
    obrotach (2k). W jaki sposób mam jechać na tej samej drodze, tyle że
    na wzniesieniu, jak prędkość spadnie mi do 5-10km/h ? mam 'przeciążać'
    silnik na niskich obrotach jadąc dalej na tej dwójce czy może jechać
    na jedynce (właściwie służy tylko do ruszania) bez sprzęgła/ze
    sprzęgłem ? niby niskie obroty są szkodliwe dla silnika ale z drugiej
    strony szkoda mi sprzęgła. Silnik benzynowy 1000, toyota yaris.

    ******************

    A ja bym zapytał (w korku),
    Czy trzymać na sprzęgle jak czekam, czy rozłączać skrzynią?
    Czyli sprzęgło i bieg czy tylko sprzęgło?

    Artur(m)

  • 46. Data: 2010-04-26 14:13:09
    Od: Sergiusz Rozanski <w...@s...com>

    Dnia 26.04.2010 Artur(m) <m...@i...pl> napisał/a:

> [...]
    > silnik na niskich obrotach jadąc dalej na tej dwójce czy może jechać
    > na jedynce (właściwie służy tylko do ruszania)

    A właściwie stale tylko ruszasz, więc proste jedynka, jak dwójki brak

    > bez sprzęgła/ze
    > sprzęgłem ? niby niskie obroty są szkodliwe dla silnika ale z drugiej
    > strony szkoda mi sprzęgła. Silnik benzynowy 1000, toyota yaris.

    A silnika nie? Sprzęgło jakby co łatwiej wymienić, z resztą to normalny
    element cierny ekspoatacyjny, w przeciwieństwie do silnika.

    > A ja bym zapytał (w korku),
    > Czy trzymać na sprzęgle jak czekam, czy rozłączać skrzynią?

    Jak stajesz np na początku cyklu świateł to spoko luz, po co męczyć nogę?
    Jak korek w miarę jedzie to na sprzęgle.

    > Czyli sprzęgło i bieg czy tylko sprzęgło?

    To zależy od tempa korka, jak 2km dojazdu do świateł czy wahadła, to
    luz czy P w asb, szkoda nogi/klocków/docisku.

    coś ciekawego, tam nie ma asfaltu".