  • 1. Data: 2010-04-19 11:06:22
    Temat: wysokie spalanie, a rozwalony katalizator
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    pacjent to foka 1.6

    normalne spalanie dawniej to 8-9 po miescie i okolice 6,5 w trasie

    od pewnego czasu zaczela wiecej palic, najpierw nie bylo tragedii, bo
    przybylo po miescie okoli litra, teraz jest juz tragedia bo po miescie zjada
    12
    w trasie podskoczylo do niecalych 8

    komputr nic nie wykazuje, pali jak zloto, wszystko jest ok, tylko swiece
    wymieniane rok temu, byly cale czarne zasyfiale

    od od jakiego miesiaca, tylko na wolnych obrotach i to tez sporadycznie z
    okolic dzwigni recznego, czyli tak jak jest umiejscowiony katalizator,
    dochodzi pobrzekiwanie, jakby ktos w metalowa puszke kamieni nawsadzal i
    grzechotke zrobil

    w zwiazku z tym dodajac jedno do drugiego doszedlem do wniosku ze
    katalizator sie rozsypal i uklad spalania zaczal glupiec

    czy moj tok rozumowania jest ok, czy moze macie jakies inne pomysly na to
    czemu tak pije?

  • 2. Data: 2010-04-19 11:17:51
    Temat: Re: wysokie spalanie, a rozwalony katalizator
    Od: Olek <a...@d...pl>

    On 2010-04-19 11:06, szerszen wrote:

> [...]
    > katalizator sie rozsypal i uklad spalania zaczal glupiec
    >
    > czy moj tok rozumowania jest ok, czy moze macie jakies inne pomysly na

    a może:
    http://www.opelastrag.seonetshop.pl/zapchany-kataliz
    ator.html

  • 3. Data: 2010-04-19 11:26:25
    Od: Mateusz <m...@g...com>

    nie jestem specjalistą, ale nie zauważyłeś przypadkiem, że auto pod
    względem dynamiki jazdy jest bardziej sprawne ?

    Jeżeli tak, to może gdzieś na wydechu masz lewe powietrze (jakaś
    dziura, nieszczelność itp.) ? Wtedy wydalanie spalin odbywa się w
    sposób bardziej wydajny i silnik zyskuje trochę na mocy. Może to
    właśnie ten katalizator ale głowy sobie uciąć nie dam.

    Jak wypisuję herezje to proszę mnie poprawić.

  • 4. Data: 2010-04-19 11:34:27
    Od: krzysiek82 <s...@u...pl>

    szerszen pisze:
    > czy moj tok rozumowania jest ok, czy moze macie jakies inne pomysly na
    > to czemu tak pije?

    katalizator po prostu nadaj się do wymiany, został wypalony i resztka
    lata w jego wnętrzu. Podwyższone spalanie spowodowane jest w typ wypadku
    najprawdopodobniej uszkodzeniem sondy lambda. Katalizator możesz
    wywalić, ale oprócz zamulenia korzyści żadnych mieć nie będziesz, układ
    zaprojektowany jest tak, że katalizator spełnia w nim określoną funkcję.

    --
    krzysiek82

  • 5. Data: 2010-04-19 12:18:38
    Od: to <t...@a...xyz>

    szerszen wrote:

    > czy moj tok rozumowania jest ok, czy moze macie jakies inne pomysly na
    > to czemu tak pije?

    Zasadniczo zwykle dzieje się tak, ze najpierw niedomaga sonda co powoduje
    jazdę na zbyt bogatej mieszance, a z kolei resztki niespalonego paliwa
    dopalają się w wydechu niszcząc katalizator. Sam katalizator jako taki
    typowo nie powoduje jazdy na zbyt bogatej mieszance, zwykle korelacja
    jest odwrotna.

    Z opisu wynika, że prawdopodobnie możesz mieć do wymiany lambdę i
    katalizator, jednak problemy ze składem mieszanki mogą powodować też
    awarie innych czujników, przede wszystkim przepływomierza. Podjedź
    gdzieś, gdzie Ci solidnie pomierzą co trzeba, a nie wyłącznie sczytają
    błędy z komputera. Jeśli byłby potrzebny nowy katalizator, to polecam
    http://www.lindo.gobex.pl

    --
    cokolwiek

  • 6. Data: 2010-04-19 12:22:25
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    Użytkownik "Olek" <a...@d...pl> napisał w wiadomości grup

    > a może:
    > http://www.opelastrag.seonetshop.pl/zapchany-kataliz
    ator.html

    tylko ze ja poza nadmiernym spalaniem nie odczuwam jakiegos spadku mocy,
    wynikajacego z czegos poza sporym przebiegiem

  • 7. Data: 2010-04-19 12:23:01
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    Użytkownik "Mateusz" <m...@g...com> napisał w wiadomości
    grup
    g2000yqb.googlegroups.com...

    > nie jestem specjalistą, ale nie zauważyłeś przypadkiem, że auto pod
    > względem dynamiki jazdy jest bardziej sprawne ?

    bardziej sprawne nie jest ;)

  • 8. Data: 2010-04-19 12:24:33
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    Użytkownik "krzysiek82" <s...@u...pl> napisał w wiadomości grup
    a.pl...

    > Podwyższone spalanie spowodowane jest w typ wypadku najprawdopodobniej
    > uszkodzeniem sondy lambda.

    komp nie wykazal uszkodzenia sondy, wlasnie zastanawiam sie nad wymiana
    katalizatora, ale jakiegos taniego zamiennika, bo cena oryginalu to lekka
    porazka

  • 9. Data: 2010-04-19 12:40:31
    Od: krzysiek82 <s...@u...pl>

    to pisze:
    > Zasadniczo zwykle dzieje się tak, ze najpierw niedomaga sonda co powoduje
    > jazdę na zbyt bogatej mieszance, a z kolei resztki niespalonego paliwa
    > dopalają się w wydechu niszcząc katalizator.

    Katalizator pada też z wiekiem, nic nie jest wieczne :) miałem tak w
    wiekowym już golfie 3. W moim wypadku podwyższone spalanie było akurat
    spowodowane uszkodzoną membraną w przepustnicy.

    --
    krzysiek82

  • 10. Data: 2010-04-19 12:43:35
    Od: to <t...@a...xyz>

    krzysiek82 wrote:

    > Katalizator pada też z wiekiem, nic nie jest wieczne :) miałem tak w
    > wiekowym już golfie 3.

    Nie napisałem, że to jedyna przyczyna awarii katalizatora.

    > W moim wypadku podwyższone spalanie było akurat
    > spowodowane uszkodzoną membraną w przepustnicy.

    Z ciekawości -- jaką membraną? Miałem w rękach kilka przepustnic, ale w
    żadnej membran nie widziałem.

    --
    cokolwiek