  • 11. Data: 2011-02-04 18:06:19
    Temat: Re: taki HDR, że aż kapcie spadywują
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Sebastian Nibisz wrote:

    > O gustach się nie dyskutuje, wideo jest odjazdowe.

    ale brak gustu można krytykować :)

  • 12. Data: 2011-02-04 18:07:04
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Marek Wyszomirski wrote:

    > Tyle że... mnie sama dziwność formy nie pociąga. I mam wrażenie, że
    > nie tylko mnie.

    ale ciemnemu ludowi takie efekciarstwo sie podoba.

  • 13. Data: 2011-02-04 18:33:56
    Od: "Sebastian Nibisz" <e...@g...pl>

    Marek Dyjor wrote:
    > ale brak gustu można krytykować :)

    A potrafisz stwierdzić kto gustu nie ma?

    Pozdrawiam,
    - Bastek -

  • 14. Data: 2011-02-04 18:35:49
    Od: Marek Wyszomirski <w...@t...net.pl>

    W dniu 2011-02-04 18:28, Sebastian Nibisz pisze:

    > Są ludzie co im się nic nie podoba i wcale mało ich nie jest. Ale to
    > przecież kiepski argument.

    Dlaczego próbujesz mi przypisywać tezy, których nie głosiłem? Nigdzie
    nie twierdziłem, ze mi się nic nie podoba. Natomiast co do tego
    konkretnego filmu - to faktycznie, nie podoba mi się. A nie podoba mi
    sie dlatego, że uzyskany efekt jest zupełnie nienaturalny. To
    udziwnianie na siłę - na podobnej zasadzie można by np. fotografować
    las, tyle ze z pniami drzew pomalowanymi na różowo. Efekt rónież byłby
    dziwaczny - tylko... czemu by służył?

    > W dzisiejszych czasach praktycznie większość profesjonalnych zdjęć jest
    > w jakimś stopniu obrabianych, więc naturalność raczej nie jest już modna.
    > O filmach nie ma nawet co wspominać bo każdy chyba wie, jak powstają
    > współczesne filmy.

    A kto powiedział że mamy zawsze bezmyślnie ulegać modzie? Że muszą nam
    sie podobać np. filmy w których zamiast logicznie zbudowanej akcji mamy
    przerost efektów specjalnych? Może jestem staroświecki, ale zamiast
    typowego dla wielu współczesnych mnóstwa tandetnych efektów wolę
    konsekwentne budowanie nastroju - jak np. w dawnych, klasycznych
    produkcjach Hitchcocka

    --
    Pozdrawiam!
    Marek Wyszomirski (w...@t...net.pl)

  • 15. Data: 2011-02-04 18:38:07
    Od: "Sebastian Nibisz" <e...@g...pl>

    Marek Dyjor wrote:
    > ale ciemnemu ludowi takie efekciarstwo sie podoba.

    Podobnie jak amerykańskie kino. Więc może to nie lud jest ciemny a niektórzy
    producenci ślepi.

    Pozdrawiam,
    - Bastek -

  • 16. Data: 2011-02-04 18:41:37
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    W dniu 2011-02-04 17:42, Marek Wyszomirski pisze:
    > Raczej onanizm - bo wygląda zupełnie nienaturalnie. Kiedyś ktoś określił
    > okres fascynacji HDR-em w życiu fotografa jako 'HDR-Hole:-)

    He, jedyny hdr jaki zrobiłem, to szkoleniowy na warsztaty :)
    Udało się nie wpaść w hula :)

    > Włączyłem - i dla mnie to takie... udziwnione dla samego udziwnienia.
    > Dużo większe wrażenie zrobiłoby pokazane w sposób bardziej naturalny.

    Ano. Szkoda, bo się zmarnowało...
    Z drugiej strony... jak to traktują jako portfolio, to cel zostanie
    osiągnięty jak zobaczymy wkrótce tańczące jogurty w hdr :)

    --
    pozdrawia Adam
    /badacze dowiedli, że globalne ocieplenie wzięło się ze żarówek setek/

  • 17. Data: 2011-02-04 18:49:40
    Od: "Sebastian Nibisz" <e...@g...pl>

    Marek Wyszomirski wrote:

    > Dlaczego próbujesz mi przypisywać tezy, których nie głosiłem? Nigdzie nie
    > twierdziłem, ze mi się nic nie podoba.

    Źle to odebrałeś, nie pisałem tutaj konkretnie o Tobie.

> [...]
    > To udziwnianie na siłę - na podobnej zasadzie można by np. fotografować
    > las, tyle ze z pniami drzew pomalowanymi na różowo. Efekt rónież byłby

    Uwydatnienie istniejących detali to nie to samo co przemalowanie czegoś na
    różowo. Coraz częściej w filmach świat pokazywany jest w sposób w jaki w
    rzeczywistości nie wygląda i nikomu to nie przeszkadza. Kiedyś klimat
    tworzyło sie przy pomocy muzyki, teraz także przy pomocy obraz.

> [...]
    > typowego dla wielu współczesnych mnóstwa tandetnych efektów wolę
    > konsekwentne budowanie nastroju - jak np. w dawnych, klasycznych

    Jedni wola konserwatywne kino europejskie, inni widowiskowe kino
    amerykańskie. Najważniejsze by było w czym wybierać.

    Pozdrawiam,
    - Bastek -

  • 18. Data: 2011-02-04 18:56:08
    Od: Marek Wyszomirski <w...@t...net.pl>

    W dniu 2011-02-04 19:49, Sebastian Nibisz pisze:

    >[...]
    > Uwydatnienie istniejących detali to nie to samo co przemalowanie czegoś
    > na różowo.
    >[...]

    Problem w tym, że nadmierne uwydatnienie powoduje, że podobizna zamienia
    się w karykaturę. A nie zawsze użycie karykatury jest uzasadnione - moim
    zdaniem w tym konkretnym przypadku tak silne uwydatnianie nie dało
    dobrego rezultatu.

    --
    Pozdrawiam!
    Marek Wyszomirski (w...@t...net.pl)

  • 19. Data: 2011-02-04 18:58:10
    Od: "Sebastian Nibisz" <e...@g...pl>

    Janko Muzykant wrote:
    > He, jedyny hdr jaki zrobiłem, to szkoleniowy na warsztaty :)
    > Udało się nie wpaść w hula :)

    Zakładam, że wnętrz nie focisz.

    Pozdrawiam,
    - Bastek -

  • 20. Data: 2011-02-04 19:06:20
    Od: "Sebastian Nibisz" <e...@g...pl>

    Marek Wyszomirski wrote:

> [...]
    > zdaniem w tym konkretnym przypadku tak silne uwydatnianie nie dało dobrego

    Myślę, że tutaj efekt został celowo tak bardzo wyolbrzymiony aby pokazać
    możliwości zastosowanej techniki.
    Z drugiej strony, zniszczone wnętrza to jeden z niewielu tematów w którym
    można sobie na takie skrajne efekty pozwolić.

    Pozdrawiam,
    - Bastek -