  • 141. Data: 2011-02-06 15:04:48
    Temat: Re: taki HDR, że aż kapcie spadywują
    Od: "Sebastian Nibisz" <e...@g...pl>

    Janko Muzykant wrote:

    > Że Mona Lisa już jest.

    Nie miałem na myśli kopiowanie obrazu a namalowanie podobnego. Przypuszczam,
    że podobne obrazy powstawały także przed powstaniem Mona Lisy.

    > Podobnie z Draganem i HDRem.

    Nie jest podobnie.
    Czasami jednak kreska może zadecydować o wyjątkowości jakiegoś dzieła a Ty
    twierdzisz, że nie ma różnicy w całkiem różnych obrazach.

    > Technika powstała i fajnie, ale używanie jej dla niej samej jest śmieszne.

    Śmieszne to jest gdy ludzie płacą miliony za narysowane trójkąty i kwadraty
    na płótnie.
    Wytłumacz mi proszę, dlaczego uznajesz za nieuzasadnione ukazywanie detali w
    sytuacji, gdy ktoś może chcieć te detale zobaczyć.

    > Czy, gdybym przez pół roku wystawiał negatywy bez jakiegokolwiek konceptu,
    > ''bo fajne'', nie byłoby to śmieszne?

    A nie pomyślałeś, że komuś mogłyby sie te negatywy spodobać?

    Pozdrawiam,
    - Bastek -

  • 142. Data: 2011-02-06 15:12:47
    Od: "Sebastian Nibisz" <e...@g...pl>

    Kokon wrote:
    > To Ty nie wmawiaj innym, że to jest sztuka;-)
    >
    > Cytując mojego kolegę, "Kiczycha wypasione i tłuste" ;-)

    Jeżeli to nie jest sztuką, to nic nią nie jest.

    Pozdrawiam,
    - Bastek -

  • 143. Data: 2011-02-06 15:33:26
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sun, 6 Feb 2011 14:49:56 +0100, Andrzej Libiszewski wrote:
    >Wystarczy 16 bitów i 44kHz, chyba że masz słuch nietoperza albo delfina.
    >Oczywiście wraca przy tym kwestia obecnego masakrowania dynamiki nagrań, bo
    >co z tego, że płyta ma to 98dB pojemności,

    A nawet wiecej.

    >skoro materiał się kompresuje do 20-30dB...

    A chcesz byc doswiadczany przez nagrania ktore wykorzystuja 70dB?
    Prawdziwa sztuka polega na tym ze delikatny flet przeplata sie z
    rabnieciem 100-osobowej orkiestry, zadnego HDR nie dopuszczamy ? :-)

    J.

  • 144. Data: 2011-02-06 15:38:11
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sun, 6 Feb 2011 14:43:22 +0100, Marek Dyjor wrote:

    >dokładnie, przestanie.

    I co wtedy - bizuteria z aluminium, rdzewiejacego zelaza czy
    zieleniejacej miedzi ?

    Zloto moze przestanie byc drogie, niedostepne i wzbudzajace niezdrowe
    pozadanie, ale nadal bedzie metalem o swoich wlasciwosciach, rzeklbym
    szlachetnych.

    Co prawda drapane aluminium czy nierdzewna stal tez maja swoj urok :-)

    J.

  • 145. Data: 2011-02-06 15:42:55
    Temat: Re: taki HDR, że aż kapcie spadywujš
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sun, 06 Feb 2011 12:20:09 +0100, J-L-F wrote:

    >A nie pomyślałeś, że to TY byłeś za cienki, żeby ten film był dla ciebie
    >czytelny i ciekawy?

    Ciekawy ? Zdecydowanie nie :-)

    Ale przyznaje, ze ja, nedzny profan byc moze nie porafie rozpoznac
    prawdziwej Sztuki, ktora to Wiekopomne Dzielo reprezentowalo :-)

    J.

  • 146. Data: 2011-02-06 15:43:26
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>

    W dniu 2011-02-06 00:25, Sebastian Nibisz pisze:

    > Otóż nadaje się i w niejednym filmie był stosowany.
    > Ale jest dziedzina, gdzie nadaje sie jeszcze lepiej - medycyna.

    Tu mnie zaciekawiłeś - w jakich zastosowaniach?

  • 147. Data: 2011-02-06 15:44:19
    Od: "Kokon" <k...@o...pl>

    Sebastian Nibisz wrote:

    > Jeżeli to nie jest sztuką, to nic nią nie jest.
    >
    > Pozdrawiam,
    > - Bastek -

    :-)

    Decydujesz o tym?;-)

    A jeśli się mylisz?;-)

    Czy jeśli powiesz, że to jest sztuka, a ja powiem, że nie, to mamy remis i
    wciąż nie wiadomo jak z tym jest?;-) I co wtedy, pytamy pozostałych
    grupowiczów?;-)

    A tak inaczej: Jest sztuką, bo jest "ładne"? Pobudza Cię tylko i wyłącznie
    wizualnie? Czy coś za tym idzie?

    Pzdr,
    Błażej

  • 148. Data: 2011-02-06 15:45:44
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sun, 06 Feb 2011 11:01:12 +0100, Jan Rudziński wrote:
    >Więcej powiem - kiedyś Marantz sprzedawał serię limitowaną wzmacniaczy z
    >płytą czołową powleczoną elektrolitycznie cienką warstwą złota.
    >Tego złota było za kilka $$$, cena wzmacniacza rosła niebotycznie,
    >klienci byli uczciwie poinformowani, że oprócz pozłoty nie ma żadnych
    >różnic i... kupowali.

    Moze pasowalo do wystroju mieszkania.
    Co nie uzasadnia wydawania _duzo_ wiecej, ale jesli nie ma konkurencji
    .. to sie kupuje to co jest.

    Oczywiscie pelno jest tez snobow na swiecie.

    J.

  • 149. Data: 2011-02-06 15:48:12
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>

    W dniu 2011-02-05 16:23, Janko Muzykant pisze:

    > To samo, jak ostatnio, pokazałem kilka ''podróbek'' foveona bayerem, z
    > czego jeden był foveonem :)

    I jak wypadła ta próba?

  • 150. Data: 2011-02-06 15:49:39
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sun, 06 Feb 2011 00:25:31 +0100, Janko Muzykant wrote:

    >Gdyby był stosowany na specjalne okazje, a nie walony wszędzie dookoła,
    >miałby wagę szlachetną. Jest odpowiednikiem kompresji w audio albo hdrów
    >w foto, zabija subtelność i ogranicza percepcję.

    Sol kiedys tez byla szlachetna, inne przyprawy tez.
    Cos sie zmienilo wraz z cena ?

    Pomidorek bez soli to jednak nie to samo co z sola :-)

    J.