  • 41. Data: 2011-12-04 13:16:33
    Temat: Re: stroze moralnosci w Saturnie
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 04.12.2011 10:41, ...::QRT::... pisze:

    > występowanie nagości całowitej jest we wszystkich praktycznie kulturach
    > obwarowane jakimiś normami i zasadniczo jej występowanie jest ograniczone
    > tylko do pewnych sytuacji. Stąd ten "szok".

    Ponieważ te "prawie wszystkie" kultury, jakie masz na myśl, były przez
    wieki indoktrynowane religią judaistyczną i pochodnymi, gdzie fobia na
    tle nagości pojawia się już na samym początku mitologii.

    > co to znaczy obiektywnie? Nie ma czegoś takiego jak obiektywizm jeśli
    > mówimy o ludziach i kulturze.

    Niby też prawda - niektórych szokują kobiety w spodniach ;->

    No to jazda donosić! ;->

  • 42. Data: 2011-12-04 13:52:25
    Od: "...::QRT::..." <n...@...mejla>

    Dnia Sun, 04 Dec 2011 14:16:33 +0100, Andrzej Lawa napisał(a):

    > Ponieważ te "prawie wszystkie" kultury, jakie masz na myśl, były przez
    > wieki indoktrynowane religią judaistyczną i pochodnymi,

    bzdury waść pleciesz. W Grecji, Rzymie, Indiach, Chinach, Egipcie czy
    Japoni całkowita nagość nigdy nie była normą i nawet jeśli występowała
    publicznie to tylko w określonych sytuacjach.
    To samo w zasadzie sie tyczy każdej kultury - nawet wsród prymitywnych
    plemion stosujących praktycznie tylko szczątkowy ubiór można zauważyć iż
    owe szaty zasłaniają tylko narządy płciowe.

    > gdzie fobia

    jak na moje to sam masz jakąś fobie

  • 43. Data: 2011-12-04 14:19:42
    Od: Marek Wyszomirski <w...@t...net.pl>

    W dniu 2011-12-04 13:12, Andrzej Lawa pisze:

    > [...]
    > Profesjonaliści dość często zapominają o oczywistych (później)
    > drobiazgach. Ot chociażby niedawny przypadek lądowania bez podwozia -
    > okazało się, że wywaliło jakiś bezpiecznik, co nie było sygnalizowane,
    > nie było objęte procedurą, więc nikt nie pomyślał pójść obejrzeć
    > wszystkie bezpieczniki. I teraz mają dylemat - czy jakby go włączyli, to
    > podwozie by się jednak wysunęło...

    Przykład kompletnie nietrafiony. Wiesz ile jest bezpieczników w takim
    samolocie? Jaki procent ich jest w miejscach dostępnych podczas lotu?
    Ile czasu zajęłoby sprawdzenie tych, do których był dostęp? Do tego
    często się zdarza, że istnieje przyczyna dla której bezpiecznik się
    spalił - w takiej sytuacji jego włączenie bez wyeliminowania przyczyny
    grozi rozszerzeniem zakresu awarii. Zajmuję się zawodowo serwisowaniem -
    akurat nie samolotów, a aparatury medycznej - i wiem, ze często
    sprawdzenie pojedyńczego, podejrzanego bezpiecznika potrafi trwać nawet
    i kilkanaście minut - po prostu aby uzyskać do niego dostęp trzeba
    odkręcić parę śrubek, zdjąć jakieś pokrywy, na dodatek nie wszystko
    można robić przy włączonym zasilaniu...

    --
    Pozdrawiam!
    Marek Wyszomirski (w...@t...net.pl)

  • 44. Data: 2011-12-04 14:32:56
    Od: Marek Wyszomirski <w...@t...net.pl>

    W dniu 2011-12-04 13:21, Andrzej Lawa pisze:

    > Jak wg. ciebie klasyczny laboludek z supermarketu mógłby się przyłożyć
    > lepiej niż współczesne oprogramowanie?

    Rozumiem, że robiąc zdjęcia też korzystasz tylko z trybu 'full-automat'
    bo jaki fotograf ustawi ostrość i ekspozycję lepiej niż współczesne
    oprogramowanie?

    > Ależ oni nie są od tego, bo nie wiedzą jakie są zamysły autorów zdjęć -
    > dlatego prawidłowa procedura to zasugerowanie konieczności sprawdzenia
    > jakości zdjęć przez odbierającego.

    Bzdura. Gdy przychodzę po odbitki mam je dostać dobre a nie z wadami po
    których stwierdzeniu będę musiał tracić czas i paliwo na ponowną wyprawę
    do labu po poprawione odbitki.

    > Od tego są standardowe wydruki testowe, które okresowo należy wykonać.

    Właśnie - okresowo. Jak często? co 5, 10, 50 odbitek? A może po prostu
    raz dziennie albo i raz na miesiąc? Wykonanie takich wydruków kosztuje i
    nie są one wykonywane zbyt często. Wizualna kontrola jakości wykonanych
    odbitek pozwala zmniejszyć znacząco prawdopodobieństwo reklamacji złych
    zdjęć przez niezadowolonego klienta.

    > Gdyby laboludki miały takie podejście, jak twierdzisz, to bardzo
    > złośliwym numerem byłoby robienie zdjęć smug ;->

    Jeśli by Ci się udało znaleźć smugi wyglądające podobnie do
    spowodowanych niesprawnością maszyny - to prawdopodobnie tak. Ale po
    spojrzeniu na plik żródłowy na monitorze obsługa szybko by się
    zorientowała, że smugi nie są z ich winy.

    > A widzisz.

    > Pamiętaj, że to byli pionierzy, a laboranci byli przyzwyczajeni do
    > sitcomów z bardziej ziemskimi kolorami skóry, a procedury naświetlania i
    > wołania były dość standardowe (stabilne parametry - parę lat
    > doświadczenia producenci filmów i chemii już mieli), więc nie przyszło
    > im do głowy, że lab będzie korygował w cokolwiek innego niż ogólną
    > jasność i kontrast.

    Mam wrażenie że jednak takimi idiotami nie byli. W czasach materiałów
    analogowych problem dopasowania kolorystyki był jeszcze istotniejszy niż
    obecnie - po prostu nie istniało coś takiego jak balans bieli - i jeśli
    tylko temperatura barwowa światła odbiegała od zakładanego przez
    producenta negatywu - trzeba było korygować.

    --
    Pozdrawiam!
    Marek Wyszomirski (w...@t...net.pl)

  • 45. Data: 2011-12-04 14:48:07
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 04.12.2011 15:32, Marek Wyszomirski pisze:

    > Rozumiem, że robiąc zdjęcia też korzystasz tylko z trybu 'full-automat'
    > bo jaki fotograf ustawi ostrość i ekspozycję lepiej niż współczesne
    > oprogramowanie?

    Ale jak ja robię zdjęcia, to ja wiem co chcę uzyskać. Laboludek telepatą
    nie jest i wątpię żeby mu się za minimalną stawkę chciało.

    [ciach]

    > Bzdura. Gdy przychodzę po odbitki mam je dostać dobre a nie z wadami po
    > których stwierdzeniu będę musiał tracić czas i paliwo na ponowną wyprawę
    > do labu po poprawione odbitki.

    Oczywiście chadzasz do labów zatrudniających telepatów, którzy wiedzą,
    jakie są twoje intencje i odróżniają wadę od celowego działania?

    [ciach]

    > Właśnie - okresowo. Jak często? co 5, 10, 50 odbitek? A może po prostu
    > raz dziennie albo i raz na miesiąc?

    Nie wiem, jakie są procedury, ale przypuszczam że jest to ustalone.

    > Wykonanie takich wydruków kosztuje i
    > nie są one wykonywane zbyt często.

    ROTFL

    Popatrz ile kosztuje odbitka, a następne odejmij od tego podatki i
    marżę... Straaaaaaaaaaaaaaaszny majątek. Tak wielki, że robienie wydruku
    testowego co 30 odbitek dałoby pomijalne koszta.

    > Wizualna kontrola jakości wykonanych
    > odbitek pozwala zmniejszyć znacząco prawdopodobieństwo reklamacji złych
    > zdjęć przez niezadowolonego klienta.

    Ale skąd mogą się wziąć "złe" zdjęcia? Złe naświetlenie? Skoryguje to
    automat lub zostawi się "jak autor zamierzał". Wady emulsji? Błąd
    statystyczny.

> [...]
    > spojrzeniu na plik żródłowy na monitorze obsługa szybko by się
    > zorientowała, że smugi nie są z ich winy.

    Dlaczego zakładasz ślęczenie nad każdą odbitką przez biologiczny
    interfejs za minimalną płacę pomiędzy urządzeniem a klientem?

    [ciach]

> [...]
    > tylko temperatura barwowa światła odbiegała od zakładanego przez
    > producenta negatywu - trzeba było korygować.

    Toteż uparcie korygował - zamiast puścić ze standardowymi parametrami i
    ewentualnie potem wprowadzać poprawki, przedobrzył i zrobił małe
    zamieszanie.

  • 46. Data: 2011-12-04 14:58:47
    Od: Marek Wyszomirski <w...@t...net.pl>

    W dniu 2011-12-04 14:13, Andrzej Lawa pisze:

> [...]

    > proces E-3. Proces ten wymagał ponownego naświetlenia filmu w celu
    > "odwrócenia" obrazu negatywowego.
    >
    > Secundo: w studiach filmowych i telewizyjnych najczęściej uzyskiwanie
    > końcowego diapozytywu było co najmniej czeroetapowe: najpierw negatywowa
    > "kopia zerowa" (która potem szła do sejfu na wieki wieków), potem
    > pośredni pozytyw z niej naświetlany (i tu już pięknie można manipulować
    > barwami stosując różne filtry), potem pośredni negatyw (znowu można się
    > pobawić filtrami) i na koniec naświetlany i wywoływany był końcowy
    > diapozytyw (znowu można było filtrować).

    Dziecino, w latach 80-tych regularnie wykonywałem zdjęcia na negatywach
    kinematograficznych - Fuji N4, Eastman, była też jakaś Agfa której
    oznaczenia już nie pamiętam. Później z tych materiałów negatywowych w
    Wytwórni Kopii Filmowych wykonywano mi slajdy (zazwyczaj dostawałem
    kilka egzemplarzy różniących się właśnie barwą - wskutek zastosowanych
    różnych korekcji). Nie musisz mi zatem tłumaczyć, jak się diapozytywy do
    celów kinematograficznych robiło.
    Tyle, że zdecyduj się, gdzie sytuacja, którą opisywałeś miała mieć
    miejsce - w 'ogólnym labie' o którym pisałeś, czy w wyspecjalizowanym
    zakładzie produkcji kopii filmowych. Różnica jest dość zasadnicza, bo
    'ogólny lab' ma 'nieco' inne możliwości technologiczne.

    --
    Pozdrawiam!
    Marek Wyszomirski (w...@t...net.pl)

  • 47. Data: 2011-12-04 15:19:02
    Od: Marek Wyszomirski <w...@t...net.pl>

    W dniu 2011-12-04 15:48, Andrzej Lawa pisze:

    > Ale jak ja robię zdjęcia, to ja wiem co chcę uzyskać. Laboludek telepatą
    > nie jest i wątpię żeby mu się za minimalną stawkę chciało.

    Wyobraź sobie, ze w labie w którym wykonuję odbitki na swoje wystawy
    (nie Saturn, ale ceny mają z Saturnem porównywalne) laboludkom się chce.
    Do tego stopnia, ze zdarzało się dzwonić i pytać, czy niektóre zdjęcia
    maja zostawić, tak jak im dałem, czy lekko skorygować. Bywało też, ze
    uzgadniali ze mną, że kilka trudniejszych zdjęć wykonają w mojej
    obecności gdy przyjadę po obiór - bym mógł na miejscu ocenić, czy
    uzyskany efekt jest OK.

    > [ciach]

    > Oczywiście chadzasz do labów zatrudniających telepatów, którzy wiedzą,
    > jakie są twoje intencje i odróżniają wadę od celowego działania?

    Oczywiście jeśli na wszystkich zdjęciach będzie w tym samym miejscu
    równa pozioma smuga przez całą szerokość zdjęcia, to trzeba mieć
    niesamowite zdolności telepatyczne by domyślić się, że nie jest to
    wymyślony przez zamawiającego efekt artystyczny, tylko coś jest nie tak
    z labem...

> [...]
    > marżę... Straaaaaaaaaaaaaaaszny majątek. Tak wielki, że robienie wydruku
    > testowego co 30 odbitek dałoby pomijalne koszta.

    Zapytaj w labie, co ile odbitek robią.

    > Ale skąd mogą się wziąć "złe" zdjęcia? Złe naświetlenie? Skoryguje to
    > automat lub zostawi się "jak autor zamierzał". Wady emulsji? Błąd
    > statystyczny.

    Wady emulsji, przypadkowe zabrudzenie w układzie optycznym powodujące
    plamy, zanieczyszczenie wałków dające ślady na emulsji - wiele defektów
    jest takich, że po spojrzeniu na odbitkę od razu widać, ze nie są
    efektem zamierzonym.

    > Dlaczego zakładasz ślęczenie nad każdą odbitką przez biologiczny
    > interfejs za minimalną płacę pomiędzy urządzeniem a klientem?

    Nie koniecznie nad każdą - może np. obejrzenie co dziesiątej lub co
    setnej? Kontrola jakości coraz częściej polega na tym, że sprawdza się
    nie całą partię, a losowo wybrane egzemplarze. A w przypadku zleceń
    bardziej odpowiedzialnych (a do takich zaliczyłbym odbitki w dużym
    formacie na wystawę) kontrola jakości powinna być dokładniejsza - i tu
    uważałbym za całkiem prawdopodobne, ze laborant ogląda każdą odbitkę.

    --
    Pozdrawiam!
    Marek Wyszomirski (w...@t...net.pl)

  • 48. Data: 2011-12-04 15:26:29
    Od: "p 47" <k...@w...pl>

    Użytkownik "JA" <marb67[beztego]@bb.home.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    Ochroniarz_do_artystk

    > Powiedz mi TA, co ma zrobić laborant, jak zobaczy na zdjęciu malutkie
    > rączki trzymające całkiem dużego ptaszka?
    > --

    To, co obywatel powinien zrobić zawsze w przypadku podejrzenia, że łamane
    jest prawo,- złożyć zawiadomienie do organów ścigania/prokuratury o
    podejrzeniu popełnienia przestepstwa, oraz, w miarę możliwości, zabezpieczyć
    dowody.

  • 49. Data: 2011-12-04 15:33:10
    Od: "p 47" <k...@w...pl>

    wiadomości news:4edaa681$1@news.home.net.pl...

    > To nie jest postawa obywatelska - to jest postawa tępej, złośliwej
    > moherówy,
    >
    > Postawa obywatelska nie będzie powodować zasypywania policji bzdurnymi
    > donosami (policja, za przeproszeniem publiczności, rzyga takimi donosami).
    >
    > Jeśli chcesz prezentować postawę obywatelską, to powiadamiaj o szkodliwych
    > społecznie _faktycznych_ przestępstwach!
    >
    > A nie o swoich urojeniach (jak w tym przypadku).

    Nie dziwi mnie, ze Andrzej Ława, wszak prawomocnie skazany przez Sad
    Rejonowy w Grodzisku Maz. za czyn o charakterze chuligańskim, pobicie
    skutkujące rozstrojem zdrowia u pobitego broni kryminalistów,- ot,
    solidarnośc środowiskowa;-)

    Od rozstrzygania, czy zgłoszenie podejrzenie popełnienia przestepstwa jest
    zasadne, czy to bzdurny donos jest sąd, a nie Andrzej Ława,- on np. do tej
    pory uwaza, ze jest niewiniątko, że bic innych miał prawo i zatem
    pokrzywdzony został wyrokiem przez (oczywiście nieznający się na prawie;-))
    sąd i to az w 2 instancjach;-))

  • 50. Data: 2011-12-04 15:40:33
    Od: Maciek <m...@p...com>

    Użytkownik Marek Wyszomirski napisał:
> [...]
    > kilka egzemplarzy różniących się właśnie barwą - wskutek zastosowanych
    > różnych korekcji). Nie musisz mi zatem tłumaczyć, jak się diapozytywy do

    Tak z czystej ciekawości - czy były stosowane jakieś tablice testowe,
    np. podobne do Grtag Macbeth? Potem sprawdzanie jak wyglądają na
    slajdach, mierzone. Czy też za każdym razem korygowano taśmę na oko?
    Maciek