  • 31. Data: 2014-05-23 17:13:38
    Temat: Re: speedgear fiata
    Od: Pszemol <P...@P...com>

    "J.F" <j...@p...onet.pl> wrote:

    > http://allegro.pl/fiat-punto-83723?a_text_i%5B1%5D%5
    B0%5D=2002&a_text_i%5B1%5D%5B1%5D=2002&a_text_i_enab
    led%5B1%5D%5B0%5D=1&counters=1&order=p

    > Punto z 2002 kosztuje u nas od 3500 (pomijam rozbitki, angliki,
    > uszkodzone mocno) do 9600 - co nic nie znaczy - fantazje mozna miec
    nieograniczona.

    > Wiec to nie jest tak ze wszyscy sie boja tej skrzynii i mimo niskiej ceny nie
    kupuja.

    > Raczej cena jest wysoka i dlatego nie kupuja, a w dodatku ta skrzynia.

    Jakoś nie przemawia do mnie takie tłumaczenie...
    Rynek nie jest przecież sztucznie kontrolowany i jesli ceny sa wyższe to
    znaczy że są klienci co płacą więcej.
    Trzebaby poszukać tych aukcji co są zaznaczone jako sprzedane i wyciągać
    wnioski z faktycznych transakcji a nie samych ofert z cenami do targowania
    się... Jest taki filtr na eBay, a nie widzę go na Allegro, przynajmniej na
    ich interfejsie "mobilnym" (patrzę na Twoj link z iPhone).

    > Wez pod uwage ze do ceny niemieckiej dojdzie jeszcze troche roznych
    > oplat. A i handlarz powinien na czym zarobic.

    Do ceny niemieckiej dojdzie 3,6% akcyzy, żólte tablice 5-dniowe z
    ubezpieczeniem na przyjazd na własnych kołach za jakieś 200-300zł i
    tłumaczenie papierów za stówkę - razem około 1000zł.

  • 32. Data: 2014-05-23 17:14:12
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On 2014-05-21 22:22, J.F. wrote:

    >Mialem "w rękach" 15kW gdzieś koło 1996. Czy były większe? Pewnie
    >tak, ten który miałem był na tyle tani że było na niego stać niezbyt
    >duża firmę.

    Niezbyt duza firme stac tez na samochody sluzbowe, wiec ten falownik
    mogl kosztowac tyle co samochod :-)

    >Tu chodzi o technologię a nie cenę. Przy produkcji masowej cena
    >spadła by kilkanascie razy.

    A to juz by trzeba sprawdzic. Elektronika cholernie tanieje, ale to
    musi byc rozwoj zrownowazony.
    W 1994 potrzebne tranzystory mogly kosztowac drogo, a przeciez fabryki
    nie otworzysz.

    >Psują sie. W zasadzie współczesny samochód nie wytrzyma 200kkm bez
    >upierd... się jakiejś kluczowej części,

    I myslisz ze falownik nie bedzie taka kluczowa czescia ?

    >wręcz producenci twierdzą że to jest "eksploatacja" i sugerują
    >wymianę np. sprzęgła, dwumasy,

    Ale skrzynie biegow akurat nie padaja.

    >Wiem. Ale dlaczego on taki drogi i nie jest powszechny? Widocznie
    >mamy powody pozatechniczne. Na przykład petrochemiczne ...

    A moze po prostu jest drogi w produkcji ? I dlatego nie jest
    powszechny ?

    Bo petrochemicznych raczej nie ma - jakby mialy byc - Arabowie
    polecieli do Japonii, przylozyli prezesowi pistolet do glowy i
    stwierdzili - od kazdego priusa 5000$ dla nas ?
    Zreszta prius nadal benzyne spala, baterie ma malutka, a kabelka
    ladowania nie ma.

    J.

  • 33. Data: 2014-05-23 17:57:58
    Od: Pszemol <P...@P...com>

    "J.F" <j...@p...onet.pl> wrote:

    > Ale skrzynie biegow akurat nie padaja.

    Wytłumacz to właścicielom volkswagenów :-)

  • 34. Data: 2014-05-23 18:38:18
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    "J.F" <j...@p...onet.pl> wrote:
> [...]

    >Jakoś nie przemawia do mnie takie tłumaczenie...
    >Rynek nie jest przecież sztucznie kontrolowany i jesli ceny sa wyższe

    Ale w Polsce czy w Niemczech ?
    1800 euro to ok 8000 zl. Jak widac duzo drozszych u nas nie ma.

    W Niemczech to nie wiem - moze i sa drozsze punciaki, a moze to tylko
    oferta do targow.

> [...]
    >wyciągać
    >wnioski z faktycznych transakcji a nie samych ofert z cenami do

    Targowania w gore nie ma, wiec te 1800 eur to nadal gorna polka cenowa
    w Polsce.

    > Jest taki filtr na eBay, a nie widzę go na Allegro, przynajmniej na
    >ich interfejsie "mobilnym" (patrzę na Twoj link z iPhone).

    Jest, obok lupki rozwin "ptaszka" w dol i sa "zakonczone".
    Ale ... do samochodow sie stosuje, nikt nie zalicytuje w ciemno, a jak
    pojedzie zobaczyc, to sie dogadaja co do ceny i aukcje skasuja ...
    zreszta zobacz - wszystkie maja "kup teraz".

    >Do ceny niemieckiej dojdzie 3,6% akcyzy, żólte tablice 5-dniowe z
    >ubezpieczeniem na przyjazd na własnych kołach za jakieś 200-300zł i

    to powinny byc czerwone :-)

    >tłumaczenie papierów za stówkę - razem około 1000zł.

    No i dlatego te 1800 euro to bardzo drogo.

    J.

  • 35. Data: 2014-05-23 23:41:59
    Od: Tomasz Finke <t...@i...pwr.wroc.pl>

    W dniu 2014-05-23 17:14, J.F pisze:

    > Zreszta prius nadal benzyne spala, baterie ma malutka, a kabelka
    > ladowania nie ma.

    Jest już i Prius z kabelkiem:

    http://www.toyota.pl/cars/new_cars/prius-plugin/inde
    x.tmex

    "Jednak tym, co odróżnia Priusa Plug-in Hybrid od standardowego modelu
    Prius Hybrid, jest wyjątkowy akumulator litowo-jonowy. Akumulator można
    naładować w domu w zaledwie 1,5 godz. oraz zwiększyć zasięg na silniku
    elektrycznym (tryb EV) z 2 do nawet 25 km"

    ale przy cenie od 144.900 zł nadal mnie to nie przekonuje ;-)

    T.

  • 36. Data: 2014-05-24 02:38:58
    Od: Pszemol <P...@P...com>

    "J.F" <j...@p...onet.pl> wrote:
    B0%5D=2002&a_text_i%5B1%5D%5B1%5D=2002&a_text_i_enab
    led%5B1%5D%5B0%5D=1&counters=1&order=p

    > Ale w Polsce czy w Niemczech ?
    > 1800 euro to ok 8000 zl. Jak widac duzo drozszych u nas nie ma.

    Ale Twoja lista zawiera modele z 1999 roku, trzy roczniki starsze, z
    przebiegiem prawie dwa razy większym, wersje 2/3 drzwiowe a nie
    praktyczniejsza wersje 4/5 drzwiowa, bez automatu ani klimy, ani
    elektrycznych okien czy lusterek - ciężko porównywać tego wypasionego
    punciora z Monachium do którego linka podałem z tą Twoją listą przekrojową.

    > W Niemczech to nie wiem - moze i sa drozsze punciaki, a moze to tylko oferta do
    targow.

    Właśnie przeglądałem tam oferty przefiltrowane względem 4/5 drzwi, automat
    i klima i ten czerwony wpadł mi w oko jako "tani".

    > Targowania w gore nie ma, wiec te 1800 eur to nadal gorna polka cenowa w Polsce.

    Allegro niestety nie pozwala łatwo zawęzić listy względem max wieku, minimu
    drzwi czy tez wymagan typu automat i klima - moze wtedy okazaloby sie ze
    nie ma ani jednego takiego za 8000zl? :-)

> [...]
    > pojedzie zobaczyc, to sie dogadaja co do ceny i aukcje skasuja ...
    > zreszta zobacz - wszystkie maja "kup teraz".

    Racja - nie pomyslalem...

    > to powinny byc czerwone :-)

    Jak bardzo jestes tego pewny? Ja sie doczytałem że bez kombinacji żadnych
    wjeżdzasz do kraju na żółtym pasku i załatwiasz polskie papiery i wszystkie
    formalnosci w limicie 5 dni.

    > No i dlatego te 1800 euro to bardzo drogo.

    Chciałbym to właśnie zobaczyć - a niestety każesz mi porównywać śliwki do
    jabłek :-))

  • 37. Data: 2014-05-24 07:23:01
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 24 May 2014 00:38:58 +0000 (UTC), Pszemol napisał(a):

    > Ale Twoja lista zawiera modele z 1999 roku, trzy roczniki starsze, z

    Nie powinna, rok produkcji od 2002 do 2002.

> [...]
    > elektrycznych okien czy lusterek - ciężko porównywać tego wypasionego
    > punciora z Monachium do którego linka podałem z tą Twoją listą przekrojową.

    Po wstawieniu dodatkowych wymagan wychodzi nadal wyskakuje 8 sztuk (+3
    diesle) w cenie od 4950 do 8900. Wszystkie z manualem.
    Wiec to absolutnie nie jest tak ze za automat trzeba obnizyc cene, bo
    sie ludzie tego boja.
    Tzn - moze i jest, ale z tego przykladu to nie wynika.

    > Allegro niestety nie pozwala łatwo zawęzić listy względem max wieku, minimu
    > drzwi czy tez wymagan typu automat i klima - moze wtedy okazaloby sie ze
    > nie ma ani jednego takiego za 8000zl? :-)

    No jak nie ? Filtry po lewej.
    No i poniekad masz racje - z automatem to w ogole nie ma zadnego w tym
    roczniku.
    Widac ludzie sie boja. Moze jakby niemiec obnizyl cene ... :-)

    Po rozszerzeniu do lat 2000-2005 sie znajduje 7 z automatem i 700
    manualnych.

    Dwa sa z rocznika 2001 - jeden z uszkodzona uszczelka, drugi za 7700
    http://otomoto.pl/fiat-punto-ladny-fiacior-w-automac
    ie-C32993578.html

    ten rocznik w 5d i z klima kosztuje u nas miedzy 4800 a 8900 - wiec
    automat miesci sie w sredniej.
    Czyli w Polsce wartosci nie podnosi :-)

    > Jak bardzo jestes tego pewny? Ja sie doczytałem że bez kombinacji żadnych
    > wjeżdzasz do kraju na żółtym pasku i załatwiasz polskie papiery i wszystkie
    > formalnosci w limicie 5 dni.

    Ogolnie tak, ale do wywozu powinny byc czerwone. Polak akurat ma w ...
    lekcewazeniu co byc powinno :-)

    http://www.zolte-tablice.pl/ueberfuehrungskennzeiche
    n.html
    http://moto.onet.pl/aktualnosci/zolte-tablice-zamet-
    trwa/8zy3s
    http://kurzzeitkennzeichen.pl/zolte-tablice-rejestra
    cyjne-niemcy
    http://moto.onet.pl/aktualnosci/zolte-tablice-w-hola
    ndii-niewazne/x5dk1

    J.

  • 38. Data: 2014-05-24 16:58:38
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    > Nie powinna, rok produkcji od 2002 do 2002.

    Allegro mobilne mi na iPhone pokazało jakieś oferty 'promowane'
    gdzie był puncior z 1999 roku bez automatu, 2 drziowy za 4900zł.
    Klikając na pececie w pełnej wersji strony działa to dużo lepiej.

> [...]
    > sie ludzie tego boja.
    > Tzn - moze i jest, ale z tego przykladu to nie wynika.

    Rozumiem.

    > No jak nie ? Filtry po lewej.
    > No i poniekad masz racje - z automatem to w ogole nie ma zadnego w tym
    > roczniku.
    > Widac ludzie sie boja. Moze jakby niemiec obnizyl cene ... :-)

    W ogóle w Polsce oferty starych aut z klimą i automatem są sporadyczne.
    Zwłaszcza takich mniejszych, chyba to się wiąże z ich słabymi silnikami.
    I często jak już jest to okazuje się, że jest to handlarz i ma np. Astrę II
    sprowadzoną z Niemiec właśnie...
    Widzę na Allegro teraz taka za niecałe 8000zł z 1998 roku :-)))))) Chore!

> [...]
    ie-C32993578.html

    > ten rocznik w 5d i z klima kosztuje u nas miedzy 4800 a 8900 - wiec

    Myślę że auta starsze niż 10 lat z automatem i klimą w tej klasie co
    puncior to w polskich ofertach taka rzadkość że chyba są poniżej
    błędów statystycznych i wyciągać wniosków na tej podstawie nie warto.

    > Ogolnie tak, ale do wywozu powinny byc czerwone. Polak akurat ma w ...
> [...]

    Dzięki za linki - dokształcę się.
    A w rozmowie o opłatach zapomniałem chyba wymienić opłaty recyklingowej
    500zł. I z tym też jest fajnie, bo ma ją zapłacić wworzący auto do Polski a
    często
    przepychają tą opłatę na kupca co chce takie auto z Allegro z czerwonymi
    tablicami.

  • 39. Data: 2014-05-24 23:32:40
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 24 May 2014 09:58:38 -0500, Pszemol napisał(a):

    > W ogóle w Polsce oferty starych aut z klimą i automatem są sporadyczne.

    Oferty sa takie, jaka popularnosc klim i automatow tych 12 lat temu w
    Niemczech, Belgii, Holandii, Austrii byla :-)

    Akurat na klime bym nie narzekal - na 14 tys aut z rocznika 2002 12
    tys ofert klime ma. A ASB ma 2 tys.

    Pozostaje spytac czemu europejczycy nie lubia ASB. Ja nie lubie z
    powodu spalania i dynamiki. No i boje sie kosztow naprawy awarii - ale
    Niemca to nie dotyczy - gwarancje mial.
    Moze dalbym sie przekonac do skrzynii DSG - ale najpierw bym sie wolal
    upewnic ile tam kosztuje wymiana sprzegla :-)

    A jak sie uparles na male i tanie auto, to nie dziw sie ze klimy nie
    ma. I moze jeszcze Fiata - o ile widze jest pod kreska, jesli chodzi o
    automaty.

> [...]
    > sprowadzoną z Niemiec właśnie...
    > Widzę na Allegro teraz taka za niecałe 8000zł z 1998 roku :-)))))) Chore!

    No przeciez sam pisales ze stan sie liczy, a nie rocznik :-)

    > Myślę że auta starsze niż 10 lat z automatem i klimą w tej klasie co
    > puncior to w polskich ofertach taka rzadkość że chyba są poniżej
    > błędów statystycznych i wyciągać wniosków na tej podstawie nie warto.

    VW polo 2002 - 284 oferty, z klima 183, w automacie 4.
    Widac Punto to jakas inna klasa :-)

    Choc prawde mowiac to podobna - polowe klime ma.

    [...]
> [...]
    > często przepychają tą opłatę na kupca co chce takie auto z Allegro z czerwonymi

    Gdyby ktos chcisal legalnie, to powien zaplacic oplate recyklingowa,
    akcyze, podatek od sprzedazy i dochodowy, doplate do akcyzy od ceny
    sprzedazy w kraju - czyli m.in od oplat. Lub zaryzykowac i
    zarejestrowac na siebie.
    A za drugim razem to zarejestrowac dzialalnosc gospodarcza, placic
    VAT, PIT i ZUS.

    Innymi slowy - kompletnie sie nie oplaca, kupiec musi udawac ze sam
    sprowadzil.

    J.

  • 40. Data: 2014-05-24 23:47:27
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    > No przeciez sam pisales ze stan sie liczy, a nie rocznik :-)

    No masz rację - ale jakoś nie mogę uwierzyć, że ktoś za 16/17-letnie
    auto (dosyć paściaste bo to przecież nie merc tylko astra) chce 8 tysiaków
    :-)

    > VW polo 2002 - 284 oferty, z klima 183, w automacie 4.
    > Widac Punto to jakas inna klasa :-)
    >
    > Choc prawde mowiac to podobna - polowe klime ma.

    Swoją drogą jak miałbym dać za 2002 punto z CVT 8 tysięcy to już
    chyba jednak wolę 4 lata starszą astrę z normalnym automatem.

> [...]
    > VAT, PIT i ZUS.
    >
    > Innymi slowy - kompletnie sie nie oplaca, kupiec musi udawac ze sam

    A jak będzie z nazwiskami w niemieckiej umowie kupna/sprzedaży?
    Przecież nie będzie wystawiona in blanco, musiał tam widnieć handlarz.