  • 1. Data: 2014-05-21 12:14:09
    Temat: problem z redukcją z 3 na 2 VW 1.4 tdi
    Od: hisjusz <h...@w...pl>

    Samochód Polo 6n2 1.4 tdi 2000r. Mam problem z włączeniem biegu przy
    redukcji z 3 na 2. Problem wydaje się słabnąć z długością podróży, to
    znaczy pierwsze 3 km jest ciężko albo w ogóle się nie da wbić biegu z 3
    na 2, po 3 km redukcja wychodzi coraz łatwiej. W skrzyni dwa lata temu
    zmieniany był synchronizator 3 biegu. Przed zmianą synchronizatora
    najpierw był problem z wbijaniem 3 biegu a finalnie w ogóle nie dało się
    go włączać. Pan po wymianie synchronizatora twierdził że kółeczko
    synchronizacji będzie działać do końca żywota samochodu(30 000 temu)
    Jednym z podejrzanych występowania problemu z redukcją jest olej w
    skrzyni biegów. Widziałem wycieki więc jadąc do mechanika napisałem na
    kartce do sprawdzenia okolice skrzyni biegów. Samochód z warsztatu
    odbierała inna osoba stąd nie wiadomo co zostało zrobione. Wydaje mi
    się, może to zbieg okoliczności, że od wizyty u mechanika występuje
    problem z redukcją.

    Jakie pomysły przyczyny ma grupa?

  • 2. Data: 2014-05-21 13:29:54
    Temat: Re: problem z redukcją z 3 na 2 VW 1.4 tdi
    Od: Marek <m...@g...pl>

    On 21.05.2014 12:14, hisjusz wrote:
> [...]
    > odbierała inna osoba stąd nie wiadomo co zostało zrobione. Wydaje mi
    > się, może to zbieg okoliczności, że od wizyty u mechanika występuje

    Malo oleju albo zly olej?

    --
    Marek
    echo q...@k...csq | tr a-di-rs-ze-h a-z

  • 3. Data: 2014-05-21 22:05:13
    Od: hisjusz <h...@w...pl>

    W dniu 2014-05-21 13:29, Marek pisze:

    > Malo oleju albo zly olej?

    Czy tak się może przedstawiać awaria synchronizatora?

  • 4. Data: 2014-05-27 11:11:42
    Od: "Tomek" <m...@o...pl>

    Użytkownik "hisjusz" <h...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > może to zbieg okoliczności, że od wizyty u mechanika występuje problem z

    Ja przed wielu laty nie sprawdziłem poziomu oleju w skrzynce biegów 125p (5
    biegów, z silnikiem 1600 od Poloneza).
    Oleju prawie że nie było, Po uzupełnieniu oleju (skrzynka "wyła" wcześniej)
    biegu 5 nie udało się wrzucić.
    I tak zostało, póki podłużnica nie trzasła.
    Teraz są inne konstrukcje, ale olej jest istotnym elementem "układaniki" z
    biegami.
    T.