-
1. Data: 2014-05-21 12:14:09
Temat: problem z redukcją z 3 na 2 VW 1.4 tdi
Od: hisjusz <h...@w...pl>
Samochód Polo 6n2 1.4 tdi 2000r. Mam problem z włączeniem biegu przy
redukcji z 3 na 2. Problem wydaje się słabnąć z długością podróży, to
znaczy pierwsze 3 km jest ciężko albo w ogóle się nie da wbić biegu z 3
na 2, po 3 km redukcja wychodzi coraz łatwiej. W skrzyni dwa lata temu
zmieniany był synchronizator 3 biegu. Przed zmianą synchronizatora
najpierw był problem z wbijaniem 3 biegu a finalnie w ogóle nie dało się
go włączać. Pan po wymianie synchronizatora twierdził że kółeczko
synchronizacji będzie działać do końca żywota samochodu(30 000 temu)
Jednym z podejrzanych występowania problemu z redukcją jest olej w
skrzyni biegów. Widziałem wycieki więc jadąc do mechanika napisałem na
kartce do sprawdzenia okolice skrzyni biegów. Samochód z warsztatu
odbierała inna osoba stąd nie wiadomo co zostało zrobione. Wydaje mi
się, może to zbieg okoliczności, że od wizyty u mechanika występuje
problem z redukcją.
Jakie pomysły przyczyny ma grupa?
-
2. Data: 2014-05-21 13:29:54
Temat: Re: problem z redukcją z 3 na 2 VW 1.4 tdi
Od: Marek <m...@g...pl>
On 21.05.2014 12:14, hisjusz wrote:
> Samochód Polo 6n2 1.4 tdi 2000r. Mam problem z włączeniem biegu przy
> redukcji z 3 na 2. Problem wydaje się słabnąć z długością podróży, to
> znaczy pierwsze 3 km jest ciężko albo w ogóle się nie da wbić biegu z 3
> na 2, po 3 km redukcja wychodzi coraz łatwiej. W skrzyni dwa lata temu
> zmieniany był synchronizator 3 biegu. Przed zmianą synchronizatora
> najpierw był problem z wbijaniem 3 biegu a finalnie w ogóle nie dało się
> go włączać. Pan po wymianie synchronizatora twierdził że kółeczko
> synchronizacji będzie działać do końca żywota samochodu(30 000 temu)
> Jednym z podejrzanych występowania problemu z redukcją jest olej w
> skrzyni biegów. Widziałem wycieki więc jadąc do mechanika napisałem na
> kartce do sprawdzenia okolice skrzyni biegów. Samochód z warsztatu
> odbierała inna osoba stąd nie wiadomo co zostało zrobione. Wydaje mi
> się, może to zbieg okoliczności, że od wizyty u mechanika występuje
> problem z redukcją.
>
> Jakie pomysły przyczyny ma grupa?
Malo oleju albo zly olej?
--
Marek
echo q...@k...csq | tr a-di-rs-ze-h a-z
-
3. Data: 2014-05-21 22:05:13
Temat: Re: problem z redukcją z 3 na 2 VW 1.4 tdi
Od: hisjusz <h...@w...pl>
W dniu 2014-05-21 13:29, Marek pisze:
> On 21.05.2014 12:14, hisjusz wrote:
>> Samochód Polo 6n2 1.4 tdi 2000r. Mam problem z włączeniem biegu przy
>> redukcji z 3 na 2. Problem wydaje się słabnąć z długością podróży, to
>> znaczy pierwsze 3 km jest ciężko albo w ogóle się nie da wbić biegu z 3
>> na 2, po 3 km redukcja wychodzi coraz łatwiej. W skrzyni dwa lata temu
>> zmieniany był synchronizator 3 biegu. Przed zmianą synchronizatora
>> najpierw był problem z wbijaniem 3 biegu a finalnie w ogóle nie dało się
>> go włączać. Pan po wymianie synchronizatora twierdził że kółeczko
>> synchronizacji będzie działać do końca żywota samochodu(30 000 temu)
>> Jednym z podejrzanych występowania problemu z redukcją jest olej w
>> skrzyni biegów. Widziałem wycieki więc jadąc do mechanika napisałem na
>> kartce do sprawdzenia okolice skrzyni biegów. Samochód z warsztatu
>> odbierała inna osoba stąd nie wiadomo co zostało zrobione. Wydaje mi
>> się, może to zbieg okoliczności, że od wizyty u mechanika występuje
>> problem z redukcją.
>>
>> Jakie pomysły przyczyny ma grupa?
>
> Malo oleju albo zly olej?
>
Czy tak się może przedstawiać awaria synchronizatora?
-
4. Data: 2014-05-27 11:11:42
Temat: Re: problem z redukcją z 3 na 2 VW 1.4 tdi
Od: "Tomek" <m...@o...pl>
Użytkownik "hisjusz" <h...@w...pl> napisał w wiadomości
news:537c7c6f$0$2371$65785112@news.neostrada.pl...
. Widziałem wycieki więc jadąc do mechanika napisałem na
> kartce do sprawdzenia okolice skrzyni biegów. Samochód z warsztatu
> odbierała inna osoba stąd nie wiadomo co zostało zrobione. Wydaje mi się,
> może to zbieg okoliczności, że od wizyty u mechanika występuje problem z
> redukcją.
>
> Jakie pomysły przyczyny ma grupa?
Ja przed wielu laty nie sprawdziłem poziomu oleju w skrzynce biegów 125p (5
biegów, z silnikiem 1600 od Poloneza).
Oleju prawie że nie było, Po uzupełnieniu oleju (skrzynka "wyła" wcześniej)
biegu 5 nie udało się wrzucić.
I tak zostało, póki podłużnica nie trzasła.
Teraz są inne konstrukcje, ale olej jest istotnym elementem "układaniki" z
biegami.
T.