  • 1. Data: 2014-05-21 16:20:02
    Temat: speedgear fiata
    Od: Pszemol <P...@P...com>

    Fiat robi niektóre auta z półautomatyczną skrzynią o nazwie "speedgear".
    Czy ktoś miał przyjemność jeździć czymś takim?

    Pytam bo na obrazkach w sieci ten lewarek wygląda jak normalny automat z
    pozycjami P (park) R (reverse) N (neutral) D (drive) i L (low gear).
    Dodatkowo są pozycje lewarka dla manualnej zmiany +/-, ale wygląda mi to,
    że w położeniu D jeździ to chyba jak normalny automat, mylę się?

    Tu jest przykład takiego punciora ze zdjęciem lewarka u Germańców:

    Vehicle Details:
    Fiat Punto Lim. 1.2 16V Dynamic Speedgear-TOP Zustand
    Price: 1,890 EUR
    First Registration Date: 08/2002
    Mileage: 82,000 km
    Power: 59 kW (80 PS)
    Colour: Red

    Go to the ad by clicking the following link:
    http://suchen.mobile.de/auto-inserat/fiat-punto-lim-
    1-2-16v-dynamic-speedgear-top-zustand-m%C3%BCnchen/1
    94008898.html?lang=en&utm_source=DirectMail&utm_medi
    um=textlink&utm_campaign=Recommend_DES

    Swoją drogą cena bardzo przyzwoita...

    Można podobne auto kupić w Polsce za tyle żetonów?

  • 2. Data: 2014-05-21 16:34:11
    Temat: Re: speedgear fiata
    Od: masti <g...@t...hell>

    CVT
    http://www.honestjohn.co.uk/forum/post/index.htm?t=9
    737

    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 3. Data: 2014-05-21 17:05:49
    Od: Pszemol <P...@P...com>

    masti <g...@t...hell> wrote:

    > CVT
    > http://www.honestjohn.co.uk/forum/post/index.htm?t=9
    737

    Acha, dzięki.
    Czyli to jest CVT z 7 zapamiętanymi pozycjami i przełaczanymi dźwignią w
    położeniu +/-.

    Teraz rozumiem dlaczego cena taka przystępna -ludzie się generalnie boją
    nietypowego 12-letniego auta z CVT, skrzynią ktorej nikt u nich w miescie
    nie zna i nie zabierze sie za ewentualną naprawe.

  • 4. Data: 2014-05-21 18:31:10
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Pszemol" napisał w wiadomości
> [...]
    >miescie
    >nie zna i nie zabierze sie za ewentualną naprawe.

    Mysle ze nie.
    To jest 12 letnie auto. Takie auto nie ma w Niemczech wartosci. Ze
    zwykla skrzynia mozesz kupic za pol ceny - to jest drogie.

    Co mnie dziwi w Niemczech to rozpietosc cen.

    http://suchen.mobile.de/auto-inserat/fiat-punto-1-2-
    sx-euro-4-klima-zv-el-fensterheber-augsburg/19218559
    9.html
    http://suchen.mobile.de/auto-inserat/fiat-punto-spor
    t-punto-1-2-16v-go-tief-und-breit-klima-burgebrach/1
    93204216.html

    Czy te auta naprawde dzieli taka przepasc ?

    No dobra, klima cieknie ...

    J.

  • 5. Data: 2014-05-21 20:00:44
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2014-05-21 16:34, masti wrote:
    > CVT
    > http://www.honestjohn.co.uk/forum/post/index.htm?t=9
    737

    To cudo ma jakieś 80 kilka procent sprawności.

    Chyba zbliżoną sprawnośc miałby zespół prądnica, falownik, silnik.
    Wydaje mi się że takie połaczenie jest tańsze (oraz mniej do popsucia, a
    na pewno wiecej do diagnostyki automatycznej), a jesli 4 mniejsze
    silniczki schowamy w kołach to może i zblizone gabaryty, z reszta
    prądnice mozna wprost wbudować w silnik spalinowy pomijając nonsensy
    typu dwumasa i sprzęgło.

    Czy ktoś stosuje "automatyczne skrzynie biegów" w konfiguracji
    mechanika->elektryka->mechanika? Tak z ciekawości, takie rozwiązania
    mają masę ciekawych bonusów których nie zapewni mechaniczna skrzynia.

  • 6. Data: 2014-05-21 20:22:31
    Od: Pszemol <P...@P...com>

    "J.F" <j...@p...onet.pl> wrote:

    > Mysle ze nie.
    > To jest 12 letnie auto. Takie auto nie ma w Niemczech wartosci. Ze zwykla
    > skrzynia mozesz kupic za pol ceny - to jest drogie.

    Ty już tu kolego nie przesadzaj z tą utopijną wizją Europy Zachodniej
    miodem i mlekiem płynącej gdzie byle immigrant zaraz po przyjeździe może
    sobie pozwolić na nowego mietka i to "S" Klasse...
    Jestem pewny, że rynek na takie samochody jest wszędzie.

> [...]
    t-punto-1-2-16v-go-tief-und-breit-klima-burgebrach/1
    93204216.html

    > Czy te auta naprawde dzieli taka przepasc ?

    Przy takich starych autach to naprawdę niewiele można powiedzieć oglądając
    jedynie ogłoszenie w internecie...
    Trzeba niestety zobaczyć auto własnymi oczami i ocenić jego stan techniczny
    i kosmetyczny.
    Cena w tej kategorii moim zdaniem zalezy głównie od stanu aktualnego i stąd
    te rozbieżności.

  • 7. Data: 2014-05-21 20:39:08
    Od: "P.B." <p...@w...pl>

    Dnia Wed, 21 May 2014 20:00:44 +0200, Sebastian Biały napisał(a):

    > Czy ktoś stosuje "automatyczne skrzynie biegów" w konfiguracji
    > mechanika->elektryka->mechanika? Tak z ciekawości, takie rozwiązania
    > mają masę ciekawych bonusów których nie zapewni mechaniczna skrzynia.

    Wiele lokomotyw spalinowych jest tak zbudowanych. Konstrukcja hybryd w
    pewnych zakresach też chyba tak działa.

    --
    Pozdrawiam,
    Przemek

  • 8. Data: 2014-05-21 21:16:40
    Od: Tomasz Stiller <k...@l...eu.org>

    On Wed, 21 May 2014 20:00:44 +0200, Sebastian Biały wrote:
    > Czy ktoś stosuje "automatyczne skrzynie biegów" w konfiguracji
    > mechanika->elektryka->mechanika? Tak z ciekawości, takie rozwiązania
    > mają masę ciekawych bonusów których nie zapewni mechaniczna skrzynia.

    To o czym piszesz, to przekładnia mechaniczna. Stosowana głównie w
    ciężkim sprzęcie, patrz ciężarówki do przewozu urobku w kopalniach
    odkrywkowych gdzie ładowności sięgają nawet ponad 300 ton na maszynę.

    Bliżej, to w zasadzie wszystkie lokomotywy spalinowe tak działają.

    Tomek

  • 9. Data: 2014-05-21 21:17:01
    Od: Tomasz Stiller <k...@l...eu.org>

    On Wed, 21 May 2014 19:16:40 +0000, Tomasz Stiller wrote:

    > To o czym piszesz, to przekładnia mechaniczna.

    Tfu, elektryczna oczywiście ;)

    Tomek

  • 10. Data: 2014-05-21 21:34:06
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2014-05-21 21:16, Tomasz Stiller wrote:
    > Bliżej, to w zasadzie wszystkie lokomotywy spalinowe tak działają.

    Wiem, jednak mam kłopot uzasadnic dlaczego nie działają tak samochody.
    Falowniki ze 20 lat mają odpowiednie parametry, silniki elektryczne są
    całkiem ok już od dawna itd. Dlaczego dalej robimy skomplikowane
    przekładnie z setkami częsci ruchomych? Jest jakieś przeciwwskazanie do
    zastosowania tego typu przeniesienia napędu w samochodach osobowych?

    Wyobraźnia:
    a) mały kompaktowy silnik spalinowy. Prawie cały osprzęt znika poza
    sprężarką klimatyzacji. Uproszczony do granic możliwości - będzie
    pracowal cały czas z *niewielką* mocą wynikającą ze średniego
    zapotrzebowania na moc (20-30 koni średnio wystarczy do jazdy?) i w
    optymalnych warunkach. Być może wyłaczany jesli bateria naładowana na
    max. Pewno dało by radę zrobić chłodzenie powietrzemco chyba upraszcza
    konstrukcje bloku.
    b) za rozrusznik i prądnice robi wbudowana w blok prądnica
    c) falownik dwukierunkowy (napędza i odzyskuje) podpiety do akku,
    pradnicy w silniku spalinowych i do silników w kołach.
    d) *mały* zestaw akumulatorów pozwalający na kilkudziesięcio sekundowe
    przyspieszanie poza grubo parametrami silnika spalinowego. Podczas jazdy
    pracuje jako magazyn energii do przyspieszania. Da się zapewne osiągnąc
    absurdalnie wysokie momenty i moce (w sensie kilka razy więcej mocy niż
    silnik spalinowy ładujący akku).
    e) silniki w kołach z odzyskiem energii do akku.

    Znika pierdyliard częsci ruchomych. Całość przypuszczalnie mniejsza i
    lżejsza głównie z powodu odchudzonego silnika spalinowego i braku
    przeniesienia napędu. Silnik spalinowy napędza sobie samochodzik podczas
    spokojnej jazdy, akku pozwala dynamicznie przyspieszać.

    Ehh...