    From: Pszemol <P...@P...com>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: speedgear fiata
    Date: Fri, 23 May 2014 15:13:38 +0000 (UTC)

    "J.F" <j...@p...onet.pl> wrote:

    > http://allegro.pl/fiat-punto-83723?a_text_i%5B1%5D%5
    B0%5D=2002&a_text_i%5B1%5D%5B1%5D=2002&a_text_i_enab
    led%5B1%5D%5B0%5D=1&counters=1&order=p

    > Punto z 2002 kosztuje u nas od 3500 (pomijam rozbitki, angliki,
    > uszkodzone mocno) do 9600 - co nic nie znaczy - fantazje mozna miec
    nieograniczona.

    > Wiec to nie jest tak ze wszyscy sie boja tej skrzynii i mimo niskiej ceny nie
    kupuja.

    > Raczej cena jest wysoka i dlatego nie kupuja, a w dodatku ta skrzynia.

    Jakoś nie przemawia do mnie takie tłumaczenie...
    Rynek nie jest przecież sztucznie kontrolowany i jesli ceny sa wyższe to
    znaczy że są klienci co płacą więcej.
    Trzebaby poszukać tych aukcji co są zaznaczone jako sprzedane i wyciągać
    wnioski z faktycznych transakcji a nie samych ofert z cenami do targowania
    się... Jest taki filtr na eBay, a nie widzę go na Allegro, przynajmniej na
    ich interfejsie "mobilnym" (patrzę na Twoj link z iPhone).

    > Wez pod uwage ze do ceny niemieckiej dojdzie jeszcze troche roznych
    > oplat. A i handlarz powinien na czym zarobic.

    Do ceny niemieckiej dojdzie 3,6% akcyzy, żólte tablice 5-dniowe z
    ubezpieczeniem na przyjazd na własnych kołach za jakieś 200-300zł i
    tłumaczenie papierów za stówkę - razem około 1000zł.