  • 1. Data: 2014-05-20 22:21:44
    Temat: kamera cofania
    Od: ToMasz <n...@n...neostrada.pl>

    witam
    od dawna mam problem z cofaniem. tzn cofać potrafię, ale mam stresa że
    komuś walnę. dodatkowo lusterko zaczęło tracić warstwę odblaskową, więc
    dało się upiec dwie pieczenie na jednym ogniu. Dla nie zorientowanych -
    monitor jest wbudowany w lusterko. Domyślnie wyłączony, nie widać go,
    obraz się pojawia dopiero po włączeniu wstecznego biegu. Z lusterkiem
    jak zawsze zonk, bo nie mieści się pomiędzy "zasłonkami słonecznymi". Z
    kamerą drugi zonk. wg danych fabrycznych ma kąt 170 stopni. jak łatwo
    się domyśleć - ma dużo mniej. widać zderzak, hak holowniczy i jakieś 2
    metry za autem. nie widać końców zderzaka, więc teoretycznie mogę
    przywalić kantem w słupek i nic nie zobaczę!.

    wrażenia: cofam i jestem w stanie dojechać na 5cm. Na grubość kulki z
    haka! Bez kamery nigdy bym się nie odważył! w nocy wszystko widzę! Mam
    przyciemniane szyby, i zazwyczaj przed wejściem do auta musiałem
    przeprowadzić wizję lokalną za autem, teraz - wsiadam jadę. W słońcu -
    widoczność monitorka jest co najwyżej dostateczna, ale wtedy bez kamery
    wmiarę widać.

    reasumując: biorąc pod uwagę że alternatywa były czujniki parkowania,
    które piszczą losowo, i wykrywanie odległości działa ułomnie - nie
    żałuję wydanych pieniędzy. jednak gdybym miał to powtórzyć, wybrałbym ja
    najmniejsze lusterko i jak największy monitor. Również kamerę kupłbym
    taką, w której można wymieniać optykę. Auto i tak trzeba mocno
    podziurawić. Koszt: monitor mniej niż 70zł kamera prawie 50.

    ToMasz

  • 2. Data: 2014-05-20 22:27:05
    Temat: Re: kamera cofania
    Od: Czesław Wiśniak <c...@n...pl>

    > witam

    E tam, ja tam cofam az sie nie oprę, ale to starym autem. W nowym sa
    czujniki i losowo nie dzialaja, tylko zawsze.

  • 3. Data: 2014-05-20 22:48:40
    Od: anacron <a...@a...pl>

    W dniu 20.05.2014 22:27, Czesław Wiśniak pisze:

    > E tam, ja tam cofam az sie nie oprę, ale to starym autem. W nowym sa
    > czujniki i losowo nie dzialaja, tylko zawsze.

    Nie zawsze, czasami potrafią nie zadziałać na czas. Czujniki cofania
    traktuje jako dodatek, a nie jako podstawę, ale co kto lubi.

    --
    anacron
    aba/

  • 4. Data: 2014-05-20 23:24:27
    Od: Tomasz Stiller <k...@l...eu.org>

    On Tue, 20 May 2014 22:48:40 +0200, anacron wrote:

    > Nie zawsze, czasami potrafią nie zadziałać na czas. Czujniki cofania
    > traktuje jako dodatek, a nie jako podstawę, ale co kto lubi.

    Wybacz, ale chyba w hyundaiu. W moim oplu działają zawsze i na czas :)

    Tomek

  • 5. Data: 2014-05-21 00:07:33
    Od: AL <a...@s...tam.pl>

    On 2014-05-20 22:21, ToMasz wrote:

> [...]
    > taką, w której można wymieniać optykę. Auto i tak trzeba mocno
    > podziurawić. Koszt: monitor mniej niż 70zł kamera prawie 50.

    same czujniki w 90% wystarcza.
    Ale sie zgadzam - w 10% tez korzystam z kamery jak chodzi o precyzyjne
    dojechanie do przeszkody i czesciej jak jest dodatkowo ciemno i nie znam
    'terenu' lub mam watpliwosci.

  • 6. Data: 2014-05-21 01:53:31
    Od: MichaelData(R) <s...@o...com>

    "Tomasz Stiller" wydumał(a) w wiadomości ID news:llgh6b$g7$2@dont-email.me
    > Wybacz, ale chyba w hyundaiu. W moim oplu działają zawsze i na czas :)

    Ciekawe jak zadziałają w przypadku "wystającego" 50cm płaskownika z muru na
    wysokości tylnej klapy :>
    --
    Michael________
    ______/) /\ | /\

  • 7. Data: 2014-05-21 07:58:58
    Od: Franc <w...@w...pl>

    Dnia Tue, 20 May 2014 22:48:40 +0200, anacron napisał(a):

    > Nie zawsze, czasami potrafią nie zadziałać na czas. Czujniki cofania
    > traktuje jako dodatek, a nie jako podstawę, ale co kto lubi.

    Pomarudzę na "nowoczesność" samochodów w tym zakresie.

    W C4 z 2009 czujniki parkowania nigdy mnie zawiodły. Na nich "wyuczyłem"
    się, że mogę na nich polegać podczas cofania - super. 150% sprawności.

    W C4 Picasso z 2013 czujniki parkowania są beznadziejne. Coś tam pipka, ale
    zdarzyło mi się puknąć np. w murek. W stosunku do tych z 2009 roku to jest
    niemalże "brak" czujników.

    --
    Franc

  • 8. Data: 2014-05-21 08:48:21
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 20 May 2014 21:24:27 +0000 (UTC), Tomasz Stiller napisał(a):

    > Wybacz, ale chyba w hyundaiu. W moim oplu działają zawsze i na czas :)

    W oplu sa faktycznie dobre ... ale tez vectra ich wymaga.
    Widocznosc do tylu jakos znacznie gorsza niz innych autach.

    J.

  • 9. Data: 2014-05-21 08:59:02
    Od: Czesław Wiśniak <c...@n...pl>

> [...]
    > ale
    > zdarzyło mi się puknąć np. w murek. W stosunku do tych z 2009 roku to jest

    No to cos nie teges. Kiedys jeszcze byl taki patent z soczewka przyklejana
    do szyby klapy ale nigdy tego nie testowalem.

  • 10. Data: 2014-05-21 10:14:10
    Od: Robson <r...@...pl>

    > taką, w której można wymieniać optykę. Auto i tak trzeba mocno
    > podziurawić. Koszt: monitor mniej niż 70zł kamera prawie 50.

    Że co? Tu jest jako przykład, można dobrac chyba do wszystkich marek:
    http://audiocarshop.pl/product_info.php?products_id=
    1006

    PS.Sklep nie mój, nie reklamuję go, służy jako przykład.