  • 21. Data: 2013-10-31 16:38:26
    Temat: Re: spadek ciśnienia w oponach [rozwiązanie]
    Od: MarcinJM <m...@o...pl>

    W dniu 2013-10-31 16:26, Czesław Wiśniak pisze:

    > Brawo !
    > To do "kurfy nendzy" zacytuj co zawiera ta pasta (foto nr.3)
    > Pisz, zebym ja za ciebie tego nie musial robic.

    Dobrze, dobrze, pasta uszczelnia.
    Szcześliwy?

    MarcinJM gg: 978510
    kompleksowe remonty youngtimer'ów, nadwozi rajdówek
    przeróbki typu "panie, tego sie nie da zrobic"

  • 22. Data: 2013-10-31 17:18:07
    Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>

    W dniu 2013-10-31 15:22, MarcinJM pisze:

    > Teraz wlacz myslenie.
    > Zakladajac, ze pasta ma uszczelniac, to pomiedzy felga a opona powinna byc jej
    warstwa. Zgadza sie?

    Ależ skąd. Może być tylko tam, gdzie wskutek jakiejś niedoskonałości powierzchni (np.
    rysa) powierzchnie nie przylegają idealnie.
    To może być promil. Albo mniej.

  • 23. Data: 2013-10-31 17:20:54
    Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>

    W dniu 2013-10-30 16:57, MarcinJM pisze:

    > Smar, a wlasciwie mydlo ulatwia uloznienie sie opony na rantach.

    oczywiście (tyle, że to niekoniecznie jest tak po prostu mydło)

    > Uszczelnia guma -rant + cisnienie.

    i zwykle wystarczy

    > Co do tego, ze gdzies tam napchales smaru i to uszczelnilo litosciwie
    > sie nie odniose.

    dzięki, łaskawco :)

  • 24. Data: 2013-10-31 17:28:48
    Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>

    W dniu 2013-10-31 08:21, WS pisze:

    > Ja kiedys przyjechalem z ~10letnimi podrdzewialymi felgami i nowymi zimowkami, gosc
    troche powybrzydzal, mowil, ze zardzewialy rant nie jest juz rowny i moze nie trzymac
    powietrza, wiec da wiecej smaru...

    No co ty, MarcinMJ ci zaraz wytłumaczy że zmyślasz, albo gumiarz idiota. I pamiętaj,
    to nie smar, to mydło.

  • 25. Data: 2013-10-31 18:14:48
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Jakub,

    Thursday, October 31, 2013, 5:28:48 PM, you wrote:

> [...]
    > No co ty, MarcinMJ ci zaraz wytłumaczy że zmyślasz, albo gumiarz
    > idiota. I pamiętaj, to nie smar, to mydło.

    W kwestii formalnej: smary zawierają mydła (zazwyczaj wapniowe i
    litowe) a mydła zazwyczaj same w sobie są również dobrymi smarami.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 26. Data: 2013-11-01 17:10:14
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 2013-10-31, Czesław Wiśniak <c...@n...pl> wrote:

    > Przeciągnij sobie paluchami po stopce starej opony po wymianie i powiedz jak
    > wyglada twoja reka, dla porownania weź też nową nigdy nie zakladana, ale
    > skad ty mozesz o tym wiedziec skoro jadac do wulkanizatora dajesz mu mydlo
    >:)

    No to sobie sam przeciagnij. Ja nie jezdze do wulkanizatora tylko zmieniam
    sam opony wiec zarzucanie mi dyletanctwa jest troche smieszne ;-) Stopka
    jest tak ciasno pasowana z felga, ze nie ma tam miejsca na paste. Pasta jest
    tylko po to by opona miala poslizg przy siadaniu na rancie i w tym momencie
    jest wypierana, jakby mialo smarowac to przy hamowaniu opona by sie krecila
    na feldze...

    > Nie kompromituj sie wiecej bo robisz sobie obciach.

    To nie ja sie kompromituje.

    --
    Artur
    ZZR 1200

  • 27. Data: 2013-11-01 19:21:03
    Od: Czesław Wiśniak <c...@n...pl>

    > No to sobie sam przeciagnij.

    Niestety robię to zawsze gdy wymieniam, bo jakoś muszę je przenieść. Dlatego
    wiem jak wygladaja

    > Ja nie jezdze do wulkanizatora tylko zmieniam
    > sam opony
    >wiec zarzucanie mi dyletanctwa jest troche smieszne ;-)

    Jest jak najbardziej na miejscu. Zrób sobie kiedyś wycieczkę, może się
    czegoś nauczysz.

    > Stopka
    > jest tak ciasno pasowana z felga, ze nie ma tam miejsca na paste.

    Jest, zwłaszcza jak są drobne nierówności i rysy. Pasta je wypelnia.
    Jest nawet miejsce na mikroskopijne bąbelki powietrza. Są nawet specjalne
    urządzenia do eliminowania tego zjawiska. Odwiedź fachowego gumiarza to ci o
    tym opowie.

    > Pasta jest
    > tylko po to by opona miala poslizg przy siadaniu na rancie i w tym
    > momencie
    > jest wypierana,

    Gdy kleisz dwie płaskie powierzchnie i mocno ściskasz ściągaczami to tez
    całość wypływa czy może jednak w srodku coś zostaje ?

    > jakby mialo smarowac to przy hamowaniu opona by sie krecila
    > na feldze...

    Pasta wysycha zamieniając się w konsystencję dobrze przyczepnego gluta, (a
    la butapren po kilku minutach schniecia) przynajmniej te najlepsze, co łatwo
    zauważyć gdy weźmie sie opone do ręki po wymianie i nawet gdyby byla
    posmarowana ŁT43 to jest jeszcze kilka warunkow do spelnienia, żeby mogła
    się przesuwać na feldze.

    PS. Wróć 3 posty wyzej do MarcinaJM i nie brnij dalej bo wszyscy to czytaja
    :P

  • 28. Data: 2013-11-02 22:14:17
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 2013-11-01, Czesław Wiśniak <c...@n...pl> wrote:

> [...]
    > urządzenia do eliminowania tego zjawiska. Odwiedź fachowego gumiarza to ci o

    Dobrze, ze moje porysowane felgi o tym nie wiedza...

> [...]
    > zauważyć gdy weźmie sie opone do ręki po wymianie i nawet gdyby byla
    > posmarowana ŁT43 to jest jeszcze kilka warunkow do spelnienia, żeby mogła

    No paczpan, dobrze, ze ta pasta nie wysycha mu w tym wiaderku jak stoi otwarta
    z pedzlem w srodku...

    --
    Artur
    ZZR 1200

  • 29. Data: 2013-11-03 01:14:03
    Od: Czesław Wiśniak <c...@n...pl>

    > Dobrze, ze moje porysowane felgi o tym nie wiedza...

    Zostaw w końcu kredki i weź dla odmiany gwoździe :)

    > No paczpan, dobrze, ze ta pasta nie wysycha mu w tym wiaderku jak stoi
    > otwarta
    > z pedzlem w srodku...

    Ty jednak jestes tlukiem.
    Farba tez wolniej wysycha w wiadrze niz na pomalowanym przedmiocie, prawda ?
    Jeszcze raz czytaj tumanie od A do Z:
    http://www.wurth.pl/katalog2/karty/A0890%20122.pdf
    http://imageshack.us/a/img708/1727/b6uv.jpg

  • 30. Data: 2013-11-03 07:03:19
    Od: MarcinJM <m...@o...pl>

    W dniu 2013-11-03 01:14, Czesław Wiśniak pisze:
    > Ty jednak jestes tlukiem.

    W zyciu realnym tez zachowujesz sie jak cham?
    Moje przyznanie ci racji gdzieś tam powyzej bylo dzialaniem na odczepnego.
    Nie dyskutuje z takimi jak Ty osobami. Tak, to do was Czereśniak...
    przepraszam: Wiśniak.