  • 1. Data: 2013-10-30 10:16:14
    Temat: Wymiana czujnika w lusterku Citroen C4
    Od: Franc <w...@w...pl>

    Hej Grupo,

    Padł mi czujnik temp. zewnętrznej w Citroenie C4 (2009 r.)
    ASO chce 200 zł za czujnik z wymianą. Na allegro czujnik można kupić za ok.
    30 zł. - tylko wymiana moja :-)

    Ma ktoś może jakąś instrukcję demontażu lusterka i wymiany tego czujnika?
    Sam schemat lusterka znalazłem, ale szukam czegoś na zasadzie - odkręć to,
    odegnij tamto, wepnij tu itp.

    --
    Franc

  • 2. Data: 2013-10-30 11:11:58
    Temat: Re: Wymiana czujnika w lusterku Citroen C4
    Od: Czesław Wiśniak <c...@n...pl>

> [...]
    > Sam schemat lusterka znalazłem, ale szukam czegoś na zasadzie - odkręć to,

    Generalnie w wiekszosci lusterek jest tak, ze wklad siedzi na zaczepach w
    srodku i wyjmuje sie go na zewnatrz wkladajac cos miedzy obudowe a lustro i
    odgina tylko trzeba to robic czujnie, nie twardym przedmiotem i nie w
    niskich temperaturach.
    Na te tanie czujniki z allegro to radze uwazac bo jesli nie jest to
    oryginalna uzywka to samoroba czyli termistor zalany jakas zywica i moze byc
    roznie z dopasowaniem. Samemu mozna to sobie zrobic :)

  • 3. Data: 2013-10-30 13:29:52
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    na ** p.m.s ** Franc pisze tak:

    > Padł mi czujnik temp. zewnętrznej w Citroenie C4 (2009 r.)
    > ASO chce 200 zł za czujnik z wymianą. Na allegro czujnik można
    > kupić za ok. 30 zł. - tylko wymiana moja :-)

    Sprawdź PRZED złożeniem lusterka czy nie pokazuje głupot. Bo się tylko
    narobisz niepotrzebnie.

    --
    Piter
    vw golf mk2 1.3 '87

  • 4. Data: 2013-10-30 20:26:34
    Od: ToMasz <n...@n...neostrada.pl>

    W dniu 30.10.2013 10:16, Franc pisze:
> [...]
    > Sam schemat lusterka znalazłem, ale szukam czegoś na zasadzie - odkręć to,

    rozbierz najpierw lusterko, i zobacz co się temu czujnikowi przytrafiło.
    Ja rozbierałem swoje lustarko bo było połamane, posklejałem,
    powzmacniałem blaszkami i "brakło" miejsca na czujnik. więc mój czujnik
    jest teraz zapięty na trytytce. Weź swój wymontuj, sprawdź omomierzem
    czy ma przejście, czy rezystancja zmienia się w sposób zależny od
    temperatury, czy cokolwiek "gada". Jak jest martwy - kup nowy, będziesz
    przynajmniej wiedział jak wygląda. jak będzie reagował na temperature,
    to może masz gdziej kabelek przerwany?

    ToMasz