-
1. Data: 2013-10-30 12:29:36
Temat: spadek ciśnienia w oponach [rozwiązanie]
Od: "mappl" <n...@m...pl>
Może komuś przyda się ta informacja.
Jeśli bez wyraźnej przyczyny cały czas spada ciśnienie w oponach
(opony nie są przebite, wentylki i felgi sprawne), to warto przyjrzeć
się blaszkom mocującym ciężarki do wyważania kół. U mnie po zmianie
opon i nabiciu ciężarków 40 w ciągu tygodnia ciśnienie zaczęło spadać
z 2,3 do 1,8.
-
2. Data: 2013-10-30 13:22:53
Temat: Re: spadek ciśnienia w oponach [rozwiązanie]
Od: PiteR <e...@f...pl>
na ** p.m.s ** mappl pisze tak:
> Jeśli bez wyraźnej przyczyny cały czas spada ciśnienie w oponach
> (opony nie są przebite, wentylki i felgi sprawne), to warto
> przyjrzeć się blaszkom mocującym ciężarki do wyważania kół.
Warto też sprawdzić czy gamonie z ASO nie rozerwały rantu opony przy
zdejmowaniu.
--
Piter
-
3. Data: 2013-10-30 14:22:01
Temat: Re: spadek ciśnienia w oponach [rozwiązanie]
Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>
Dnia 2013-10-30 13:22, Użytkownik PiteR napisał:
>> Jeśli bez wyraźnej przyczyny cały czas spada ciśnienie w oponach
>> (opony nie są przebite, wentylki i felgi sprawne), to warto
>> przyjrzeć się blaszkom mocującym ciężarki do wyważania kół.
>
> Warto też sprawdzić czy gamonie z ASO nie rozerwały rantu opony przy
> zdejmowaniu.
>
Oraz czy krawędź przesmarowały przed założeniem w celu
uszczelnienia. Generalnie niech zmieni oponiarza na dobrego.
Pozdrawiam
-
4. Data: 2013-10-30 14:25:02
Temat: Re: spadek ciśnienia w oponach [rozwiązanie]
Od: AZ <a...@g...com>
On 2013-10-30, RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl> wrote:
>>> Jeśli bez wyraźnej przyczyny cały czas spada ciśnienie w oponach
>>> (opony nie są przebite, wentylki i felgi sprawne), to warto
>>> przyjrzeć się blaszkom mocującym ciężarki do wyważania kół.
>>
>> Warto też sprawdzić czy gamonie z ASO nie rozerwały rantu opony przy
>> zdejmowaniu.
>>
> Oraz czy krawędź przesmarowały przed założeniem w celu
> uszczelnienia. Generalnie niech zmieni oponiarza na dobrego.
>
Nie ma to najmniejszego znaczenia bo nie smaruje sie w celu uszczelnienia
tylko, zeby dalo sie opone zalozyc bez uszkodzenia i zeby wskoczyla na rant.
Zauwaz ze jak zdejmujesz opone to nie ma tam zadnej pasty montazowej
bo po prostu zostala wycisnieta przy pompowaniu :-)
--
Artur
ZZR 1200
-
5. Data: 2013-10-30 16:27:50
Temat: Re: spadek ciśnienia w oponach [rozwiązanie]
Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>
W dniu 2013-10-30 14:25, AZ pisze:
> Nie ma to najmniejszego znaczenia bo nie smaruje sie w celu uszczelnienia
> tylko, zeby dalo sie opone zalozyc bez uszkodzenia i zeby wskoczyla na rant.
A jednak - miałem przypadek, że powietrze tamtędy uchodziło, więc spuściłem
powietrze,
napchałem jakiegoś smaru (bez zdejmowania opony), napompowałem ponownie i gites.
Później nie miałem z tą oponą problemów, uszkodzona nie była.
> Zauwaz ze jak zdejmujesz opone to nie ma tam zadnej pasty montazowej
> bo po prostu zostala wycisnieta przy pompowaniu :-)
Jasne i rant w ogóle nie brudzi, w białej rękawiczce można dotykać ;)
Fakt, że dobry, czysty rant nie potrzebuje smaru. Ale nie zawsze jest tak idelanie.
Bywa że smar jednak uszczelni drobne niedoskonałości.
--
Jakub Witkowski | Prezentowane opinie mogą być niepoważne,
z domeny | nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w części
gts /kropka/ pl | lub całości poglądom ich Autora.
-
6. Data: 2013-10-30 16:57:30
Temat: Re: spadek ciśnienia w oponach [rozwiązanie]
Od: MarcinJM <m...@o...pl>
W dniu 2013-10-30 16:27, Jakub Witkowski pisze:
> W dniu 2013-10-30 14:25, AZ pisze:
>
>> Nie ma to najmniejszego znaczenia bo nie smaruje sie w celu uszczelnienia
>> tylko, zeby dalo sie opone zalozyc bez uszkodzenia i zeby wskoczyla na
>> rant.
>
> A jednak - miałem przypadek, że powietrze tamtędy uchodziło, więc
> spuściłem powietrze,
> napchałem jakiegoś smaru (bez zdejmowania opony), napompowałem ponownie
> i gites.
> Później nie miałem z tą oponą problemów, uszkodzona nie była.
>
>> Zauwaz ze jak zdejmujesz opone to nie ma tam zadnej pasty montazowej
>> bo po prostu zostala wycisnieta przy pompowaniu :-)
>
> Jasne i rant w ogóle nie brudzi, w białej rękawiczce można dotykać ;)
> Fakt, że dobry, czysty rant nie potrzebuje smaru. Ale nie zawsze jest
> tak idelanie.
> Bywa że smar jednak uszczelni drobne niedoskonałości.
>
Nie pisz bzdur.
Smar, a wlasciwie mydlo ulatwia uloznienie sie opony na rantach.
Uszczelnia guma -rant + cisnienie.
Co do tego, ze gdzies tam napchales smaru i to uszczelnilo litosciwie
sie nie odniose.
--
Pozdrawiam
MarcinJM gg: 978510
kompleksowe remonty youngtimer'ów, nadwozi rajdówek
przeróbki typu "panie, tego sie nie da zrobic"
-
7. Data: 2013-10-30 18:02:34
Temat: Re: spadek ciśnienia w oponach [rozwiązanie]
Od: Czesław Wiśniak <c...@n...pl>
> Nie pisz bzdur.
> Smar, a wlasciwie mydlo ulatwia uloznienie sie opony na rantach.
> Uszczelnia guma -rant + cisnienie.
> Co do tego, ze gdzies tam napchales smaru i to uszczelnilo litosciwie
> sie nie odniose.
Sami piszesz bzdury.
Np:
http://www.wulcar.com.pl/sklep/index.php?p125,pasta-
montazowa-ecowax-plus-5kg
czytaj tam: zapewnia lepsze uszczelnienie pomiędzy oponą a felgą
Podobnie jest ze smarem silikonowym w hydraulice.
-
8. Data: 2013-10-30 18:39:10
Temat: Re: spadek ciśnienia w oponach [rozwiązanie]
Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>
Dnia 2013-10-30 14:25, Użytkownik AZ napisał:
>> Oraz czy krawędź przesmarowały przed założeniem w celu
>> uszczelnienia. Generalnie niech zmieni oponiarza na dobrego.
>>
> Nie ma to najmniejszego znaczenia bo nie smaruje sie w celu uszczelnienia
> tylko, zeby dalo sie opone zalozyc bez uszkodzenia i zeby wskoczyla na rant.
> Zauwaz ze jak zdejmujesz opone to nie ma tam zadnej pasty montazowej
> bo po prostu zostala wycisnieta przy pompowaniu :-)
>
Podobny przypadek do opisywanego, diagnoza fachowca to za mało
smaru między oponą a felgą. A z tego co pamiętam dętkowych nie
smarowali.
Pozdrawiam
-
9. Data: 2013-10-30 21:08:40
Temat: Re: spadek ciśnienia w oponach [rozwiązanie]
Od: Tomasz Wójtowicz <s...@n...com>
W dniu 2013-10-30 12:29, mappl pisze:
> Może komuś przyda się ta informacja.
>
> Jeśli bez wyraźnej przyczyny cały czas spada ciśnienie w oponach (opony
> nie są przebite, wentylki i felgi sprawne), to warto przyjrzeć się
> blaszkom mocującym ciężarki do wyważania kół. U mnie po zmianie opon i
> nabiciu ciężarków 40 w ciągu tygodnia ciśnienie zaczęło spadać z 2,3 do
> 1,8.
Jakim ty samochodem jeździsz, że 40 nabijasz? Z tego co mi tłumaczył
oponiarz, do auta < 3,5t największy legalny ciężarek to 20. Owszem jak
przyjedzie klient z kanciastymi felgami to mu nabiją nawet i 50, ale
legalnie to należałoby felgę wymienić albo wyprostować.
-
10. Data: 2013-10-30 23:07:47
Temat: Re: spadek ciśnienia w oponach [rozwiązanie]
Od: "mappl" <n...@m...pl>
> Jakim ty samochodem jeździsz, że 40 nabijasz? Z tego co mi tłumaczył
> oponiarz, do auta < 3,5t największy legalny ciężarek to 20. Owszem
> jak przyjedzie klient z kanciastymi felgami to mu nabiją nawet i 50,
> ale legalnie to należałoby felgę wymienić albo wyprostować.
B segment z kołami 13"
Na zużytych letnich oponach (2 i 2,5 mm bieżnika) wystarczyło 10 i 15.
Po zmianie na fabrycznie nowe zimówki konieczne okazało się nabicie
40.