  • 1. Data: 2013-10-30 12:29:36
    Temat: spadek ciśnienia w oponach [rozwiązanie]
    Od: "mappl" <n...@m...pl>

    Może komuś przyda się ta informacja.

    Jeśli bez wyraźnej przyczyny cały czas spada ciśnienie w oponach
    (opony nie są przebite, wentylki i felgi sprawne), to warto przyjrzeć
    się blaszkom mocującym ciężarki do wyważania kół. U mnie po zmianie
    opon i nabiciu ciężarków 40 w ciągu tygodnia ciśnienie zaczęło spadać
    z 2,3 do 1,8.

  • 2. Data: 2013-10-30 13:22:53
    Temat: Re: spadek ciśnienia w oponach [rozwiązanie]
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    na ** p.m.s ** mappl pisze tak:

    > Jeśli bez wyraźnej przyczyny cały czas spada ciśnienie w oponach
    > (opony nie są przebite, wentylki i felgi sprawne), to warto
    > przyjrzeć się blaszkom mocującym ciężarki do wyważania kół.

    Warto też sprawdzić czy gamonie z ASO nie rozerwały rantu opony przy
    zdejmowaniu.

    --
    Piter

  • 3. Data: 2013-10-30 14:22:01
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    Dnia 2013-10-30 13:22, Użytkownik PiteR napisał:

    > Warto też sprawdzić czy gamonie z ASO nie rozerwały rantu opony przy
    > zdejmowaniu.

    Oraz czy krawędź przesmarowały przed założeniem w celu
    uszczelnienia. Generalnie niech zmieni oponiarza na dobrego.

    Pozdrawiam

  • 4. Data: 2013-10-30 14:25:02
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 2013-10-30, RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl> wrote:

    > Oraz czy krawędź przesmarowały przed założeniem w celu
    > uszczelnienia. Generalnie niech zmieni oponiarza na dobrego.

    Nie ma to najmniejszego znaczenia bo nie smaruje sie w celu uszczelnienia
    tylko, zeby dalo sie opone zalozyc bez uszkodzenia i zeby wskoczyla na rant.
    Zauwaz ze jak zdejmujesz opone to nie ma tam zadnej pasty montazowej
    bo po prostu zostala wycisnieta przy pompowaniu :-)

    --
    Artur
    ZZR 1200

  • 5. Data: 2013-10-30 16:27:50
    Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>

    W dniu 2013-10-30 14:25, AZ pisze:

    > Nie ma to najmniejszego znaczenia bo nie smaruje sie w celu uszczelnienia
    > tylko, zeby dalo sie opone zalozyc bez uszkodzenia i zeby wskoczyla na rant.

    A jednak - miałem przypadek, że powietrze tamtędy uchodziło, więc spuściłem
    powietrze,
    napchałem jakiegoś smaru (bez zdejmowania opony), napompowałem ponownie i gites.
    Później nie miałem z tą oponą problemów, uszkodzona nie była.

    > Zauwaz ze jak zdejmujesz opone to nie ma tam zadnej pasty montazowej
    > bo po prostu zostala wycisnieta przy pompowaniu :-)

    Jasne i rant w ogóle nie brudzi, w białej rękawiczce można dotykać ;)
    Fakt, że dobry, czysty rant nie potrzebuje smaru. Ale nie zawsze jest tak idelanie.
    Bywa że smar jednak uszczelni drobne niedoskonałości.

  • 6. Data: 2013-10-30 16:57:30
    Od: MarcinJM <m...@o...pl>

> [...]
    > tak idelanie.
    > Bywa że smar jednak uszczelni drobne niedoskonałości.

    Nie pisz bzdur.
    Smar, a wlasciwie mydlo ulatwia uloznienie sie opony na rantach.
    Uszczelnia guma -rant + cisnienie.
    Co do tego, ze gdzies tam napchales smaru i to uszczelnilo litosciwie
    sie nie odniose.

    MarcinJM gg: 978510
    kompleksowe remonty youngtimer'ów, nadwozi rajdówek
    przeróbki typu "panie, tego sie nie da zrobic"

  • 7. Data: 2013-10-30 18:02:34
    Od: Czesław Wiśniak <c...@n...pl>

> [...]
    > Uszczelnia guma -rant + cisnienie.
    > Co do tego, ze gdzies tam napchales smaru i to uszczelnilo litosciwie

    Sami piszesz bzdury.
    Np:
    http://www.wulcar.com.pl/sklep/index.php?p125,pasta-
    montazowa-ecowax-plus-5kg
    czytaj tam: zapewnia lepsze uszczelnienie pomiędzy oponą a felgą
    Podobnie jest ze smarem silikonowym w hydraulice.

  • 8. Data: 2013-10-30 18:39:10
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    Dnia 2013-10-30 14:25, Użytkownik AZ napisał:

> [...]
    > Zauwaz ze jak zdejmujesz opone to nie ma tam zadnej pasty montazowej
    > bo po prostu zostala wycisnieta przy pompowaniu :-)

    Podobny przypadek do opisywanego, diagnoza fachowca to za mało
    smaru między oponą a felgą. A z tego co pamiętam dętkowych nie
    smarowali.

    Pozdrawiam

  • 9. Data: 2013-10-30 21:08:40
    Od: Tomasz Wójtowicz <s...@n...com>

    W dniu 2013-10-30 12:29, mappl pisze:
> [...]
    > blaszkom mocującym ciężarki do wyważania kół. U mnie po zmianie opon i
    > nabiciu ciężarków 40 w ciągu tygodnia ciśnienie zaczęło spadać z 2,3 do

    Jakim ty samochodem jeździsz, że 40 nabijasz? Z tego co mi tłumaczył
    oponiarz, do auta < 3,5t największy legalny ciężarek to 20. Owszem jak
    przyjedzie klient z kanciastymi felgami to mu nabiją nawet i 50, ale
    legalnie to należałoby felgę wymienić albo wyprostować.

  • 10. Data: 2013-10-30 23:07:47
    Od: "mappl" <n...@m...pl>

> [...]
    > jak przyjedzie klient z kanciastymi felgami to mu nabiją nawet i 50,
    > ale legalnie to należałoby felgę wymienić albo wyprostować.

    B segment z kołami 13"

    Na zużytych letnich oponach (2 i 2,5 mm bieżnika) wystarczyło 10 i 15.
    Po zmianie na fabrycznie nowe zimówki konieczne okazało się nabicie
    40.