  • 1. Data: 2011-09-25 18:20:59
    Temat: sony alfa 77
    Od: "TheGuru" <t...@w...pl>

    Już robi się głośno a na grupie cicho.
    Wszystkie opisy wpadają w ochy i achy.
    ma być godnym następcą świetnej alfy 700.
    nie widzę tylko informacji o realnej długości filmowania. ciekawe czy
    zmniejszyli problemy związane z grzaniem się matrycy i wynikającymi z stąd
    ograniczeniami czasu do kilku(nastu) minut.

    cała reszta bardzo zachęca mnie do zakupu ;-)

  • 2. Data: 2011-09-25 18:37:14
    Temat: Re: sony alfa 77
    Od: "Mariusz [mr.]" <l...@i...wp.pl>

    "TheGuru" <t...@w...pl> wrote:

    > Już robi się głośno a na grupie cicho.
    > Wszystkie opisy wpadają w ochy i achy.

    Cicho, bo jeszcze nie słyszałem, żeby ktoś tu u nas chwalił się
    posiadaniem jakiegokolwiek SLT-a, więc trudno omawiać spostrzeżenia,
    których nie ma. Pogadanki teoretyczne i eksperymenty myślowe dość szybko
    się wyczerpały.

    > ma być godnym następcą świetnej alfy 700.

    Świetnej pod względem? ;-)

    "Aż trudno pomyśleć, że nawet nasze czasy będą kiedyś nazywali
    <starymi dobrymi czasami>". :))

    > nie widzę tylko informacji o realnej długości filmowania.

    I pewnie nie będzie, póki nie pojawią sie doświadczenia osobiste.

    > ciekawe czy zmniejszyli problemy związane z grzaniem się matrycy i
    > wynikającymi z stąd ograniczeniami czasu do kilku(nastu) minut.

    Zwłaszcza z czarnym korpusem w upalny, słoneczny dzień... :-> (nie
    mam SLT, a już dwa razu miałem problem z przegrzaniem aparatu -
    frustrujące).

    Mariusz [mr.]

  • 3. Data: 2011-09-25 18:42:51
    Od: "Mariusz [mr.]" <l...@i...wp.pl>

> [...]
    > posiadaniem jakiegokolwiek SLT-a, więc trudno omawiać spostrzeżenia,
    > których nie ma. Pogadanki teoretyczne i eksperymenty myślowe dość

    No i to jest zachęta - możesz być pierwszy. :))

    [mr.]

  • 4. Data: 2011-09-25 18:43:53
    Od: "Mariusz [mr.]" <l...@i...wp.pl>

  • 5. Data: 2011-09-25 20:33:24
    Od: "Mariusz [mr.]" <l...@i...wp.pl>

    [...]
> [...]
    > posiadaniem jakiegokolwiek SLT-a, więc trudno omawiać spostrzeżenia,
    > których nie ma. Pogadanki teoretyczne i eksperymenty myślowe dość

    A! Przypomniało mi się, że DxO pomierzyło już a77.

    Wg mojego przeliczenia wyników DxO pod kątem reporterki, przy
    czystym lustrze wychodzi z niego supersolidny średniak: 69,4 pkt. w
    rankingu to najlepszy wynik wśród pomierzonych APS-C nie licząc
    superudanych a580, D5100, D7000 i K5 (99 pkt.).

    > http://www.flickr.com/photos/plrecfotocyfrowa/571408
    7010/in/photostream/

    > Konsultuję się z moją tabelką (na dole) i wychodzi mi, że NEX-3 ma
    > przyzwoity sensor do reporterki (jak Nikon D3100), ale bez rewelacji
    > jak na dzisiejsze czasy: 57,2 pkt. wobec 81,4 w a580, 93,9 w D7000 i
    > 98,9 w K5 (wszystkie wyniki liniowe, czyli prawie 1EV straty do
    > najlepszej APS-C).

    Mariusz [mr.]

  • 6. Data: 2011-09-25 20:35:59
    Od: "Mariusz [mr.]" <l...@i...wp.pl>

    [...]
> [...]

    rankingu to najlepszy wynik wśród pomierzonych APS-C nie licząc
    superudanych a580, D5100, D7000 i K5 (99 pkt.).

    Cóż, ponad 24 megapiksele robią swoje, zwłaszcza na Hi-ISO...

    Mariusz [mr.]

  • 7. Data: 2011-09-25 21:02:03
    Od: dominik <u...@d...net.pl>

    On 2011-09-25 20:20, TheGuru wrote:
    > Już robi się głośno a na grupie cicho.
    > Wszystkie opisy wpadają w ochy i achy.

    Nie ma podnoszenia tego półprzepuszczalnego lustra do zdjęć, czyli jak dla
    mnie dyskwalifikacja. Inne kwestie to taki upgrade o nowe elementy, nic
    jednak co by zmusiło do zmiany z wciąż fajnego aparatu jakim jest A700.

    > ma być godnym następcą świetnej alfy 700.

    Jak dla kogoś bardzo ważne jest filmowanie to niech kupuje, dla mnie to
    tylko przyjemny dodatek, więc spokojnie poczekam aż w następnym modelu
    podniosą to lustro. Wtedy dopiero będzie realnie użyteczne SLT.

> [...]
    > ograniczeniami czasu do kilku(nastu) minut.
    >
    > cała reszta bardzo zachęca mnie do zakupu ;-)

    A nie lepiej fajne szkło kupić teraz? czy aparat tak okrutnie Cię
    ogranicza? :)

    --
    ,~
    |\ dominik, gg:919564

  • 8. Data: 2011-09-25 22:55:03
    Od: "Mariusz [mr.]" <l...@i...wp.pl>

    "TheGuru" <t...@w...pl> wrote:

    > Już robi się głośno a na grupie cicho.
    > Wszystkie opisy wpadają w ochy i achy.

    No i nie myl czasem uczciwych opinii z marketingowymi brygadami Sony.

    Po ostatecznej zapowiedzi wejścia na rynek albo a77 albo NEX-7 (albo
    obydwu) na którymś z portali gadżetowych zaobserwowałem falę
    entuzjastyczno-onanistycznych opinii bardzo nakierowanych na kupowanie
    bez względu na cenę. Może faktycznie część z nich, to tacy bezkrytyczni
    wielbiciele gadżetów, ew. plakietki "pierwszego kupującego produkt",
    jednak podobna wymowa i zwłaszcza to nakierowanie na naśladownictwo
    w konsumpcyjnej orgii bez względu na koszty i wady produktu (bo który ich
    nie ma) dawały mocno do myślenia.

    Oczywiście korzystanie z web-brygad nie jest żadną tajemnicą, jednak
    w konkretnym przypadku nikt się nie przyzna. Tyle że Sony od dawna było
    znane z dobrego marketingu, więc po części tu mogą mieć źródło te ochy
    i achy, szczególnie podejrzane, skoro aparat ma jeszcze niezadługą
    historię na rynkach (zwłaszcza peryferyjnych), a jeszcze, żeby ochy
    i achy były rzetelne, no to ocena wymagałaby jeszcze trochę czasu na dobre
    przetestowanie - cóż jest warta opinia dzień po rozpakowaniu pudełka?

    W świetle powyższego myślę zatem, iż ta cisza na grupie ma całkiem
    znaczącą wymowę.

    Szczęście, że przynajmniej u nas kryptoreklama jest zabroniona. ;)

    [mr.]

  • 9. Data: 2011-09-25 23:10:45
    Od: Zygmunt Dariusz <z...@g...com>

    On Sep 25, 6:55 pm, "Mariusz [mr.]" <l...@i...wp.pl>
    wrote:

    >     Oczywi cie korzystanie z web-brygad nie jest adn tajemnic , jednak
    > w konkretnym przypadku nikt si nie przyzna. Tyle e Sony od dawna by o
    > znane z dobrego marketingu, wi c po cz ci tu mog mie r d o te ochy
    > i achy, szczeg lnie podejrzane, skoro aparat ma jeszcze niezad ug
    > histori na rynkach (zw aszcza peryferyjnych),

    >     W wietle powy szego my l zatem, i ta cisza na grupie ma ca kiem
    > znacz c wymow .

    Tak wlasnie maja w takich sytuacjach, grupy na rynkach peryferyjnych.

    >     Szcz cie, e przynajmniej u nas kryptoreklama jest zabroniona. ;)

    Ba - przeciez ten rynek peryferyjny znajduje sie w "panstwie prawa",
    wiec nie moze byc inaczej.

    Ziggy Photo - American Professional Photographer
    http://www.ziggyphotoonline.com/

  • 10. Data: 2011-09-25 23:15:51
    Od: dominik <u...@d...net.pl>

    On 2011-09-26 00:55, Mariusz [mr.] wrote:
> [...]
    > jednak podobna wymowa i zwłaszcza to nakierowanie na naśladownictwo
    > w konsumpcyjnej orgii bez względu na koszty i wady produktu (bo który ich

    Spisek!

    > Oczywiście korzystanie z web-brygad nie jest żadną tajemnicą, jednak
    > w konkretnym przypadku nikt się nie przyzna.

> [...]

    I co Cię to jak zwykle tak strasznie boli?

    > więc po części tu mogą mieć źródło te ochy
    > i achy,

    To albo udowodnij albo zamilcz.

> [...]
    > i achy były rzetelne, no to ocena wymagałaby jeszcze trochę czasu na dobre
    > przetestowanie - cóż jest warta opinia dzień po rozpakowaniu pudełka?

    W tym drugim przypadku wiele więcej niż kogoś takiego jak Ty kto nigdy
    tego produktu nie miał, tak samo zresztą jak i jakiegokolwiek w tym systemie.

    > W świetle powyższego myślę zatem, iż ta cisza na grupie ma całkiem
    > znaczącą wymowę.

    Zamknąć grupę i milczeć!

    > Szczęście, że przynajmniej u nas kryptoreklama jest zabroniona. ;)

    Niestety pisanie oderwanych od rzeczywistości głupot również.

    --
    ,~
    |\ dominik, gg:919564