  • 81. Data: 2009-04-24 11:51:23
    Temat: Re: sigma 10-20
    Od: "kamil" <k...@s...com>

    "kamil" <k...@s...com> wrote in message
    news:gss91b$8qc$1@inews.gazeta.pl...

    > Z tego co wyczytalem na roznych madrych forach, to sa one po prostu bardzo
    > nierownie wykonane i dobrze jest przetestowac 3-4 szkla przed wybraniem
    > konkretnego. Miedzy innymi dlatego nie kupilem wysylkowo pomimo korzystnej
    > ceny, a ze w sklepie mieli tylko jeden na stanie i nie bylo z czego
    > wybierac, pobawilem sie dwa dni i wzialem jednak canona (wysylkowo).

    Zapytam jeszcze, co chcesz z tymi zdjeciami pozniej robic? Jesli zmniejszyc
    do 800x600 i zaladowac na picase albo wydrukowac 10x15, nie przejmowal bym
    sie zbytnio bo po obrobce i tak nikt nie pozna czy to Lka byla, czy sigma za
    kilkukrotnie nizsza cene. A co oszczedzisz na szkle, wydaj na dwie wycieczki
    i przywiez z nich dobre zdjecia. :-)

    Pozdrawiam
    Kamil

  • 82. Data: 2009-04-24 12:34:11
    Od: T...@s...in.the.world

    In article <gss0j4$p0d$1@inews.gazeta.pl>,
    Mateusz Ludwin <n...@s...org> wrote:

    > No dobra - jest tam jakieś lustro.

    Jak to: jakies?

    >Ale wiadomo o co chodzi.

    Ja nie wiem.
    Znaczy wyznacznikiem jst wielkosc matrycy?

    I na przyklad Sony R1 to jest SLR, a FF to super SLR?

    TA

  • 83. Data: 2009-04-24 12:55:12
    Od: Mateusz Ludwin <n...@s...org>

    T...@s...in.the.world wrote:

    > Jak to: jakies?

    > Ja nie wiem.
    > Znaczy wyznacznikiem jst wielkosc matrycy?
    >
    > I na przyklad Sony R1 to jest SLR, a FF to super SLR?

    Mówiąc o lustrzance (a przypominam że rozmawiamy w kontekście plastyki zdjęć),
    mamy na myśli aparat z dużą matrycą. Olympusy natomiast mają matrycę taką jak w
    kompaktach, więc siłą rzeczy nie da się przy pomocy ich mikroskopijnych sensorów
    uzyskać plastyczności zdjęć.

  • 84. Data: 2009-04-24 13:42:56
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    j...@a...at pisze:
    > ja zas pisze tak jak jest na prawde.

    Zmień górę Synaj na jakąś inną.

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl

  • 85. Data: 2009-04-24 14:19:09
    Od: "Gil" <g...@W...gazeta.pl>

    a402 <z...@o...pl> napisał(a):

    > Było by to trudne do zrealizowania :-)

    Zły pomiar światła przy multi AF i ogólnie jego nie najlepsza praca to jest
    główna powszechnie znana wada D80. Zrób zdjęcie jeszcze raz ale zapodaj center
    albo spot. Popraw korekcję ekspozycji i porównaj czy nie będzie lepiej.

  • 86. Data: 2009-04-24 21:52:37
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 24 Apr 2009, Mateusz Ludwin wrote:

    > Mówiąc o lustrzance (a przypominam że rozmawiamy w kontekście plastyki
    > zdjęć),

    ...może kontekst i plastykę na kiedy indziej, w tej dziedzinie
    mam chwilowo dość...

    > mamy na myśli aparat z dużą matrycą.

    ROTFL!
    "Mamy"?
    Kto jeszcze ma, bo mnie proszę wykluczyć ze zbioru "mających"?
    Toć z jednym się bezwarunkowo zgodzę: posługujesz się BARDZO
    oryginalnym (?) słownictwem.
    Daj sobie powiedzieć, że trochę ono odbiega od innych słowników,
    tak "urzędowych" jak i potocznych :|

    pzdr, Gotfryd

  • 87. Data: 2009-04-24 21:53:50
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 24 Apr 2009, Janko Muzykant wrote:

    > Jest, jest :)

    OD DALMIERZA??? Leici we własnej osobie??
    ;)

    pzdr, Gotfryd

  • 88. Data: 2009-04-24 23:20:31
    Od: Grzegorz Maj <s...@e...pl_>

    j...@a...at wrote:
    > dolozylem tutaj szkic sytuacji
    >
    > http://picasaweb.google.de/fotografie25/DivTesty#532
    8201339808740898

    > przebieg funkcji MTF dla 3 roznych obiektywow.
    >
    > wszystkie 3 beda mialy te sama formalna rozdzielczosc.
    > obiektyw czerwony da najgorsze odwzorowanie
    > obiektyw zielony - najlepsze - on bedzie mial sklonnosc do
    > "plastycznego " odwzorowania .
    >
    > Funkcja MTF jest o tyle wygodna i miarodajna w uzyciu , gdyz jej
    > przebieg jest zalezny od wszelkich wad obiektywu .
    > obiektyw idealny bezblednie skorygowany mialby pozioma linie w b
    > szerokim zakresie.

    No i teraz jest jasniej, trzeba bylo tak od razu. Mozesz miec czesciowo
    racje, bo np Leiki sa robione tak zeby miec duzy kontrast dla 5 linii na
    mm, kontrasty dla wyzszych gestosci linii (30 l/mm) sa olewane. i to
    byłby przyklad zielony. Nie jestem pewien czy to jest do konca prawdziwe
    bo np w tym przypadku:
    http://www.optyczne.pl/70.5-Test_aparatu-Sigma_DP1_W
    %C5%82asno%C5%9Bci_matrycy.html
    (na samym dole) potwierdza sie wysoki mikrokontrast, ale nie sadze zeby
    DP1 dawalo Laikowy obraz. Swoja droga to wlasnie tutaj pojawia sie:
    "surowka surowek" i tak wlasnie polegl profesjonalizm optycznych w moich
    oczach.

    --
    http://www.eixsite.pl

  • 89. Data: 2009-04-25 08:16:14
    Od: j...@a...at

    On 25 Apr., 01:20, Grzegorz Maj <s...@e...pl_> wrote:

> [...]
    > DP1 dawalo Laikowy obraz. Swoja droga to wlasnie tutaj pojawia sie:
    > "surowka surowek" i tak wlasnie polegl profesjonalizm optycznych w moich

    z przebiegu tej funkci czyli ksztaltu krzywej natychmiast mozna sie
    zorientowac z jakiej klasy obiektywem mamy do czynienia - jak bedzie
    on pracowal.
    wlasciwie pomiarow dokonuje sie dla ukladu obiektyw - matryca.
    ten sam obiektyw z inna matryca moze dac zupelnie inny przebieg tej
    funkcji.
    majac okreslona matryce w aparacie i rozne obiektywy na podstwie
    jednego jedynego pomiaru uda sie porownac naytchmiat te obiektywy
    miedzy soba i okresli c ich jakosc. sama wartosc liczbowa
    rozdzielczosci jest tylko pewnego rodzaju uproszczonym wskaznikiem
    sluzacym porownaniu jakosci roznych obiektywow ale w bardzo duzym
    skrocie.
    calka z tych krzywych jest bardzo dobrym parametrem okreslajacym
    jakosc obiektywu , ale nie przyjeto ja podawac.

    krotko mowiac: jesli krzywa bedzie najpierw wznosic sie do gory i im
    opadac pozniej tym lepszy obiektyw i tym jego wieksza zdolnoesc do
    tego "plastycznego "odwzorowania.

    Dziwi mnie , ze tak dla mnie oczywista rzecz wzbudzila tutaj tak duze
    zaskoczenie.
    nawet nie przyszlo mi do glowy , zeby to na poczatku dokladniej
    wyjasniac - sa to przeciez najbardziej elementarne podstawy wiedzy o
    sprzecie.

    tak, te rysunki wyjasniaja sens.

    warto zwrocic uwage - wystarczy kryteterium graniczne podniesc na tym
    przykladzie np do 0,15 i juz otrzymamy umowna inna rozdzielczosc dla
    tych obiektywow.
    granica 0,1 bierze sie stad ze ponizej tej wartosci oko ma juz
    trudnosci z rozroznieniem kontrastu.
    Granice te mozna roznie przyjac w zaleznosci od metod pomiarowach ,
    stad rozne laboratoria otzymuje rozne wartposci liczbowe dla tego
    samego obiektywu.

    XXX

  • 90. Data: 2009-04-25 23:02:19
    Od: Mateusz Ludwin <n...@s...org>