  • 1. Data: 2009-04-22 21:52:36
    Temat: aparaty z matrycami 16:9
    Od: zibis <z...@W...pl>

    Witam,

    czy są jakieś inne aparaty oprócz Panasonic LX2 posiadające natywną
    matryce 16:9?
    oczywiście w "ludzkiej" cenie.. :)

    czy LX3 również takową posiada?
    pytam, bo z danych techn. wynika jakoby nie miał identycznej jak starszy
    brat..

    i jest coś jeszcze, jakiś inny model, niekoniecznie Panasonic?

    jakie są ewentualne wady takiego rozwiązania?

    ktoś wspominał, że w LX2 w trybie innym niż 16:9 nie ma możliwości
    korzystania z ogniskowej 28mm.
    z czego miałoby to wynikać?
    czy w LX3 byłoby podobnie - o ile oczywiście posiada taką panoramiczną
    matryce..

    --
    pozdrawiam
    Zbyszek

  • 2. Data: 2009-04-22 22:51:12
    Temat: Re: aparaty z matrycami 16:9
    Od: Mateusz Ludwin <n...@s...org>

    Rzecze zibis:

    > Witam,
    >
    > czy są jakieś inne aparaty oprócz Panasonic LX2 posiadające natywną
    > matryce 16:9?
    > oczywiście w "ludzkiej" cenie.. :)
    >
    > czy LX3 również takową posiada?

    Też.

    http://3.bp.blogspot.com/_OzV6m4dN53c/SIY-KdaN6wI/AA
    AAAAAAAEY/02N22b0tkkE/s1600-h/LX3-LX2+sensor+aspect+
    ratios+copy+medium.jpg

    > i jest coś jeszcze, jakiś inny model, niekoniecznie Panasonic?

    Nie znam.

    > jakie są ewentualne wady takiego rozwiązania?

    W LX2 - ograniczenie do 16:9. W LX3 - żadne.

    > ktoś wspominał, że w LX2 w trybie innym niż 16:9 nie ma możliwości
    > korzystania z ogniskowej 28mm.
    > z czego miałoby to wynikać?

    Powyższy obrazek wyjaśnia temat.

    > czy w LX3 byłoby podobnie - o ile oczywiście posiada taką panoramiczną
    > matryce..

    Jak wyżej.

  • 3. Data: 2009-04-22 23:08:26
    Od: Arczi <n...@...please>

    On 2009-04-22 23:52, zibis wrote:
    > czy są jakieś inne aparaty oprócz Panasonic LX2 posiadające natywną
    > matryce 16:9?
    > oczywiście w "ludzkiej" cenie.. :)

    Po co Ci taka natywna?

    Arczi

  • 4. Data: 2009-04-23 05:03:10
    Od: "KILu" <b...@w...pl>

    Mateusz Ludwin wrote:

    > Też.

    Niezupelnie. LX3 ma matryce 4:3, dlatego ekwiwalent 24 mm mamy zarowno w
    formacie natywnym, jak i 16:9 (po prostu w tym trybie zdjecie ma "obcieta"
    gore/dol).

    k,

  • 5. Data: 2009-04-23 05:08:52
    Od: "KILu" <b...@w...pl>

    zibis wrote:
    > ktoś wspominał, że w LX2 w trybie innym niż 16:9 nie ma możliwości
    > korzystania z ogniskowej 28mm.
    > z czego miałoby to wynikać?

    A dlaczego po podlaczeniu do lustrzanki APS-C obiektywu 50 mm otrzymujesz
    ekwiwalent ~75 mm? Ta sama zasada - 4:3 w LX3 uzyskiwany jest poprzez
    "obciecie bokow" panoramicznej matrycy.

    k,

  • 6. Data: 2009-04-23 07:40:55
    Od: Mateusz Ludwin <n...@s...org>

    Rzecze KILu:

    > Niezupelnie. LX3 ma matryce 4:3, dlatego ekwiwalent 24 mm mamy zarowno w
    > formacie natywnym, jak i 16:9 (po prostu w tym trybie zdjecie ma "obcieta"
    > gore/dol).

    Nieprawda. Racz obejrzeć obrazek który wkleiłem.

  • 7. Data: 2009-04-23 07:41:13
    Od: Mateusz Ludwin <n...@s...org>

    Rzecze KILu:

    > A dlaczego po podlaczeniu do lustrzanki APS-C obiektywu 50 mm otrzymujesz
    > ekwiwalent ~75 mm? Ta sama zasada - 4:3 w LX3 uzyskiwany jest poprzez
    > "obciecie bokow" panoramicznej matrycy.

    To nieprawda.

  • 8. Data: 2009-04-23 11:52:08
    Od: Michal Tyrala <w...@b...com.pl>

    On Thu, 23 Apr 2009 07:08:52 +0200, KILu wrote:
    > Ta sama zasada - 4:3 w LX3 uzyskiwany jest poprzez "obciecie bokow"
    > panoramicznej matrycy.

    Nie do konca:

    http://a.img-dpreview.com/reviews/panasonicDMCLX3/im
    ages/asp/AR.jpg

    --
    Michał http://kbns.digart.pl/

    wiesiu jest spamtrapem. ja jestem kbns

  • 9. Data: 2009-04-23 12:06:15
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 23 Apr 2009, Mateusz Ludwin wrote:

    > Rzecze KILu:

    > Nieprawda. Racz obejrzeć obrazek który wkleiłem.

    Obrazek nie wyjaśnia tego, czy matryca faktycznie jest pozbawiona
    pikseli w niewykorzystywanych w poszczególnych trybach polach.
    Matryca może mieć (wg rysunku) 4032x2800, czyli pośrednią wartość
    proporcji.
    Jest gdzieś opis?

    pzdr, Gotfryd

  • 10. Data: 2009-04-23 13:34:58
    Od: Mateusz Ludwin <n...@s...org>

    Gotfryd Smolik news wrote:

> [...]
    > pikseli w niewykorzystywanych w poszczególnych trybach polach.
    > Matryca może mieć (wg rysunku) 4032x2800, czyli pośrednią wartość

    Nie ma opisu, ale gdyby tamte piksele były używalne, to po prostu zrobiliby tak
    jak w LX2. Podejrzewam że w tych rogach siedzi masakryczna winieta.