  • 71. Data: 2009-04-24 10:00:45
    Temat: Re: sigma 10-20
    Od: de Fresz <d...@n...o2.pl>

    On 2009-04-24 08:20:04 +0200, j...@a...at said:

    > Prosze nie jestem samotnikiem w uzywaniu tego pojecia na potrzeby dnia
    > codziennego .

    Tylko jesteś samotnikiem w swoistym rozumieniu jego znaczenia.

    > Ale do rzeczy
    >
    > Mylisz sie powaznie.
    >
    > Jesli spojrzysz na krzywe MTF to ich wartosc przyjmuje ze wzrostem
    > rozdzielczosci wartosci malejace.
    > dla obiektywow marnych bardzo szybko i potem przebieg jest plaski ,
    > dla obiektywow dobrze skorygowanych , przebieg jest bardziej plaski
    > na poczatku - potem spada.

    Ech, a Ty dalej swoje. Przyjmij wreszcie do wiadomości, że plastyka z
    rozdzielczością ma znikomy związek. Pojęcie to zostało uknute na
    potrzebny opisania parametru niemierzalnego (wrażeniowego i również
    zależnego od preferencji), jakim jest sposób odwzorowania (czy też
    renderowania) kolorów i przejść tonalnych. "Ładna" czy "dobra" plastyka
    będzie widoczna niezależnie od rozdzielczości zdjęcia (choć metoda
    prezentacji ma już na nią kolosalny wpływ). Najbardzie widoczne to
    zjawisko jest przy slajdach, gdzie mając stałe warunki utrwalania
    (slajd, najlepiej tego samego rodzaju) i prezentacji (ten sam rzutnik),
    można to dokładnie zaobserwować. I AFAIK największy wpływ na to, mają
    powłoki oraz rodzaj szkła.
    Nomen omen od zawsze najlepsi w tym temacie byli Niemcy - mało które
    dżapanisy mogły podkskoczyć Zeissowi czy Leice, podobnie ze
    Schneiderami czy Rodenstockami w większej lidze.

    de Fresz

  • 72. Data: 2009-04-24 10:16:18
    Od: j...@a...at

    On 24 Apr., 12:00, de Fresz <d...@n...o2.pl> wrote:

> [...]
    > dżapanisy mogły podkskoczyć Zeissowi czy Leice, podobnie ze
    > Schneiderami czy Rodenstockami w większej lidze.

    nic nie zrozumiales.

    nie ma sensu wyjasniac
    przyjmij tylko swiadomosci ze pomiar MTF to nie jest pomiar
    rozdzielczosci !

    to jest pomiar przenoszenia kontrastu !

    Obiektywy o wysokieje wartosc MTF beda pracowac " plastycznie "

    takie obiektywy beda milaly w praktyce tez b wysoko rozdzielczosc.
    niekoniecznie obiektyw o duzej rozdzielczosci musi tez dawac
    odwzorowanie " plastycznie "

    rozne obiektywy moga miec te sama rozdzielczosc a calkowicie rozna
    jakosc odwzorowania ( czyli i te sklonnosc do "plastycznego"
    rysownia) .
    Ta jakosc zalezy od ksztaltu krzywej MTF a nie rozdzielczosci.
    Ale tego nie qumasz i pewnie nie squmasz wiecej.

    XXX

  • 73. Data: 2009-04-24 10:23:14
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    j...@a...at pisze:
    > Ale tego nie qumasz i pewnie nie squmasz wiecej.

    Nie ma to jak poczuć drugą młodość :)

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl

  • 74. Data: 2009-04-24 10:31:42
    Od: j...@a...at

    On 24 Apr., 12:16, j...@a...at wrote:

> [...]
    > Ta jakosc zalezy od ksztaltu krzywej MTF    a nie rozdzielczosci.
    > Ale tego nie qumasz i pewnie nie squmasz wiecej.

    dolozylem tutaj szkic sytuacji

    http://picasaweb.google.de/fotografie25/DivTesty#532
    8201339808740898

    przebieg funkcji MTF dla 3 roznych obiektywow.

    wszystkie 3 beda mialy te sama formalna rozdzielczosc.
    obiektyw czerwony da najgorsze odwzorowanie
    obiektyw zielony - najlepsze - on bedzie mial sklonnosc do
    "plastycznego " odwzorowania .

    Funkcja MTF jest o tyle wygodna i miarodajna w uzyciu , gdyz jej
    przebieg jest zalezny od wszelkich wad obiektywu .
    obiektyw idealny bezblednie skorygowany mialby pozioma linie w b
    szerokim zakresie.

    Jesli teraz jeszcze masz watpliwosci . to bedziesz z nimi musial dalej
    zyc .
    moj profesor muzyki mowil mi , jesli jakiegos problemu nie opanuje w
    20 minut to zeby sobie dac spokoj , z kolei od matematyki powtarzal,
    ze pewnego dnia zrozumiemy o co chodzi - to trwalo rok az kapnalem
    przestrzenie wielowymiarowe i caly rachunek w nich.

    jesli w 20 minut nie kapniesz to moze za rok ?

    XX

  • 75. Data: 2009-04-24 10:31:45
    Od: Mateusz Ludwin <n...@s...org>

    j...@a...at wrote:

> [...]
    > rozdzielczosci !
    >
    > to jest pomiar przenoszenia kontrastu !
    >
    > Obiektywy o wysokieje wartosc MTF beda pracowac " plastycznie "

    Obiektywy o wysokieje wartosc MTF beda pracowac " masajowo "

> [...]

    takie obiektywy beda milaly w praktyce tez b wysoko rozdzielczosc.
    niekoniecznie obiektyw o duzej rozdzielczosci musi tez dawac
    odwzorowanie " masajowe "

> [...]
    > rysownia) .

    rozne obiektywy moga miec te sama rozdzielczosc a calkowicie rozna
    jakosc odwzorowania ( czyli i te sklonnosc do "masajowego"
    rysownia) .

    Uogólniłem twoje definicje. Zamiast słowa kluczowego masaj możesz sobie wstawić
    cokolwiek, np. "zielonożabkowo".

  • 76. Data: 2009-04-24 10:39:33
    Od: de Fresz <d...@n...o2.pl>

    On 2009-04-24 12:16:18 +0200, j...@a...at said:

    > nic nie zrozumiales.

    I pewnie nikt inny, poza Tobą.

    > nie ma sensu wyjasniac

    Fajnie, jakbyś wziął to sobie bardzo do serca. Tak ogólnie, na przyszłość...

    > Obiektywy o wysokieje wartosc MTF beda pracowac " plastycznie "

    Info dla niezorientowanych: sugeruję nie brać sobie do serca powyższych
    bredni, one pochodzą z innego matrixa, niż ten, który zna większość
    ludzi.

    de Fresz

  • 77. Data: 2009-04-24 10:54:04
    Od: j...@a...at

    On 24 Apr., 12:39, de Fresz <d...@n...o2.pl> wrote:

> [...]
    >
    > Info dla niezorientowanych: sugeruję nie brać sobie do serca powyższych
    > bredni, one pochodzą z innego matrixa, niż ten, który zna większość

    odpowiedziales po 8 minutach
    trzeba bylo sobie zostawic przynajmniej 20 minut na przemyslenie.

    Zaloz najlepiej jakies stowarzyszenie swoich wyznawcow , moze uda Ci
    sie ich przekonac do zlozenia przysiegi wiernosci - beda wyznawac
    dokladnie to co Ty , choc tak na prawde nikt nie wie w co wierzysz.
    Roznica miedzy nami jest taka , ze upierasz sie przy tym jak Ci sie
    wydaje , ja zas pisze tak jak jest na prawde.

    XXX

  • 78. Data: 2009-04-24 10:56:13
    Od: "TheGuru" <t...@w...pl>

    > juz od dawna np niemczech

    to zamyka dyskusję

  • 79. Data: 2009-04-24 11:26:05
    Od: "b...@n...pl" <b...@n...pl>

    j...@a...at napisał(a):

> [...]
    > Roznica miedzy nami jest taka , ze upierasz sie przy tym jak Ci sie
    > wydaje , ja zas pisze tak jak jest na prawde.

    Czytam twoje posty.... Argumentacje... Jakbyś dodał, że obiektyw może
    mieć wbudowane SelfEgo w celu poprawienia plastyczności, to bym wiedział
    kim jesteś.

    wer

  • 80. Data: 2009-04-24 11:50:01
    Od: "kamil" <k...@s...com>

    "a402" <z...@o...pl> wrote in message news:gsrt35$rfr$1@news.onet.pl...

    > Ze wynik marny to juz wiem. Interesuje mnie jeszcze czy wszystkie sigmy
    > 10-20 tak maja, czy ten egzemplarz jest ponizej przecietnej.
    > Czy moze wybór kadru, ekspozycji i ustawien aparatu nie pozwala na ocene
    > ostrosci.

    Z tego co wyczytalem na roznych madrych forach, to sa one po prostu bardzo
    nierownie wykonane i dobrze jest przetestowac 3-4 szkla przed wybraniem
    konkretnego. Miedzy innymi dlatego nie kupilem wysylkowo pomimo korzystnej
    ceny, a ze w sklepie mieli tylko jeden na stanie i nie bylo z czego
    wybierac, pobawilem sie dwa dni i wzialem jednak canona (wysylkowo).

    Pozdrawiam
    Kamil