  • 91. Data: 2011-01-18 00:26:29
    Temat: Re: samochód rodzinny za 20k - VAN lub komi
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Tue, 18 Jan 2011 00:11:47 +0100, Krzysiek Kielczewski napisał(a):

    > Ile razy wymieniałeś turbinę w nowoczesnym dieslu?

    CICHO!!! NIE ZNASZ SIĘ!!!!
    Na forum Vectry napisali, że się sypie, to się sypie. Jak śmiesz
    polemizować!!!

    BP, MSPANC ;-)

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel

  • 92. Data: 2011-01-18 00:32:39
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Tue, 18 Jan 2011 00:11:53 +0100, p0li napisał(a):

    > ależ odróżniam - i dla mnie wygoda podróży jest najważniejsza - ja już za
    > stary jestem żeby się gnieść w popierdółkach - chce trochę komfortu zaznać
    > na emeryturze

    Ależ ja też, jak najbardziej. Tyle, że nie uważam pchania przed sobą
    powietrza z połową Europy magazynem z blachy falistej z wirem w baku za
    komfort :-)
    Wolę cicho i w miarę szybko zrobić trasę. A jak przyjdzie spać w trasie, to
    za zaoszczędzone pieniądze mam hotel, w którym mogę wziąć prysznic, i
    spokojnie się wyspać. Ja to nazywam komfortem.

    > i nie jestem z tych co składają lusterka na autobanie żeby mniej palił

    Noo.. ale jak może mniej palić mimo, że lusterka rozłożone, klima włączona
    i gra radio - to czemu nie, jak najbardziej.

    > dokładnie nie ze snobizmu - tylko z praktyki
    > samochodem w centrum nigdzie nie zaparkuję - skuterem wszędzie - nawet na
    > chodniku przed wejściem go zostawię
    >
    > zresztą ty wyznajesz "polską" szkołe jazdy mimo że mieszkach na zachodzie
    > jedno auto do wsystkiego

    No i? Serwera na skuter nie zapakuję. Zakupów dla rodziny też nie.
    I dlatego mam wybrane takie auto a nie inne. Mam wygodną dla mnie ilość
    miejsca, mieszczę wszystko co potrzeba, nie zajmuje sporo miejsca na
    parkingu i jest całkiem zwinne w mieście, a z drugiej strony długie trasy
    pokonuje z rozsądną prędkością przelotową. I to z rozsądnym zużyciem
    paliwa.

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel

  • 93. Data: 2011-01-18 01:19:50
    Od: p0li <p...@p...onet.pl>

    O->Dnia 2011-01-18 00:32:39 niejaki Waldek Godel napisał:

    > Ależ ja też, jak najbardziej. Tyle, że nie uważam pchania przed sobą
    > powietrza z połową Europy magazynem z blachy falistej z wirem w baku za
    > komfort :-)

    mówił ślepy o kolorach

    > Wolę cicho i w miarę szybko zrobić trasę. A jak przyjdzie spać w trasie, to

    ja też - i Vpodróżna w okolicach 120kmh jest wystarczająca dla mnie

    > za zaoszczędzone pieniądze mam hotel, w którym mogę wziąć prysznic, i
    > spokojnie się wyspać. Ja to nazywam komfortem.

    powinieneś latać samolotem - jeszcze mniej pali i taniocha jak w kieleckim

    dla mnie sama podróż jest ciekawa (nie mówimy o jeździe do .pl) więc nie
    spieszy mi się żeby gnać na złamanie karku - a to że spali o te 5zł/100km
    więcej paliwa na trasie nie jest dla mnie jakimś specjalnym problemem do
    zmartwień

> [...]
    > parkingu i jest całkiem zwinne w mieście, a z drugiej strony długie trasy
    > pokonuje z rozsądną prędkością przelotową. I to z rozsądnym zużyciem

    no właśnie - do wszystkiego czyli do niczego dobrze
    ja jak jadę sam na małe zakupy - jade skuterem - a ile na nim mozna
    przewieść to byś się ździwił
    spokojnie spawarkę i 10 kg ziemniakow daje radę ;)
    jak jadę na większe zakupy to biorę auto miejskie - jest zwinne samo z
    siebie, a na zakupy i tak się jedzie na obżeża miasta dzie przy centrum
    handlowym sa duże parkingi
    a na trase jade duzym - i nie musze za zaoszczędzone pieniądze nigdzie się
    zatrzymywać - bo jak się zmęcze to żona mnie zmienia a ja idę na tylną
    kanaę, rozkladam i sobie wygodnie śpię - a nie kiszę się w niby 5 os
    samochodzie z 5 torbami pod nogami i workiem węgla do grila na kolanach

    poruszasz tu kwestię oszczędnego diesla - kiedyś się spieszyłem do pl i
    trase 1100km zrobiłem autem z takim silnikiem jak ty masz tylko w bardziej
    opływowej budzie w trochę ponad 8h - spalił mi wtedy prawie 10l/100km
    swoimi 3literkami na lpg tą samą trase zrobiłem w trochę dłuższym czasie i
    spalił mi niecałe 12l/100km

    i teraz policz sobie ile kosztowała mnie trasa oszczędnym 2l dieslem - a
    ile 3l v6 benzynką na lpg i "w automacie"

    --
    P0zdrawiam
    p0li

  • 94. Data: 2011-01-18 01:27:15
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Tue, 18 Jan 2011 01:19:50 +0100, p0li napisał(a):

> [...]
    >
    > i teraz policz sobie ile kosztowała mnie trasa oszczędnym 2l dieslem - a
    > ile 3l v6 benzynką na lpg i "w automacie"

    Nie wiem jak takie spalanie osiągnąłeś. Ze 130-140 na tempomacie, pełnym
    obciążeniem po dach i non-stop klimą miałem spalanie rzędu 7,5 litra, które
    uważałem za duże.
    I jeszcze coś piszesz o lepszej aerodynamice.

    Zresztą 1100 w 8 godzin to średnia 137 na godzinę, nie zrobisz takiej w 2.0
    HDi 90 KM, bo on tyle nie wyciągnie. To musiało być 110 KM, które deptane
    potrafi dużo spalić. A w "trochę dłuższym czasie" spaliłby ci 6-7, czyli
    polowę mniej niż benzyna.

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel

  • 95. Data: 2011-01-18 02:07:19
    Od: p0li <p...@p...onet.pl>

    O->Dnia 2011-01-18 01:27:15 niejaki Waldek Godel napisał:
> [...]
    > potrafi dużo spalić. A w "trochę dłuższym czasie" spaliłby ci 6-7, czyli

    moze i 110 - ale jak mam jechac troche dłuzszym czasie - to moge i kioskiem
    z blachy falistej

    przy 120kmh to ma 1800obr :)

    --
    P0zdrawiam
    p0li

  • 96. Data: 2011-01-18 13:21:06
    Od: "r" <x...@g...pl>

    Poczytaj i poszukaj Mazdy Premacy w dieslu 2.0 lub benzynie 2.0 - muł ale
    bezawaryjny, czasem są z rozsadnym przebiegiem z niemiec

    Jak szukasz wiekszego to szukaj Mazdy MPV 2.0 diesla

    mam taki samochód (benzyna) od 4 lat - nie mam z nim problemów

    aha - jak chcesz sensownie jezdzic to kup diesla bo niestety to sa za duze
    auta na benzyniaki

    pozdr

  • 97. Data: 2011-01-18 13:23:40
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Tue, 18 Jan 2011 12:21:06 +0000 (UTC), r napisał(a):

    > Poczytaj i poszukaj Mazdy Premacy w dieslu 2.0 lub benzynie 2.0 - muł ale

    A nie można kupić normalnego auta, bez moczenia w paliwie? Strasznie
    później śmierdzą...

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel

  • 98. Data: 2011-01-18 13:40:36
    Od: Przemek <j...@g...com>

    On 17 Sty, 08:05, "Miro" <m...@g...com> wrote:
    > Wst pnie za o y em sobie (nie wiem czy s usznie) e nie mo e to by auto
    > starsze ni 2003 i przebieg nie wi kszy ni 120kkm.

    A ja proponuje multiple.
    Do 20 kPLN kupisz muple po lifcie, nawet krajówkę.
    Zaletą jest 6 miejsc, wbrew pozorom auto pakowne, możesz aranżować
    tylne fotele jak Ci pasuje.
    Dużo części pochodzi z sieny/bravo/marea - więc koszty utrzymania na
    rozsądnym poziomie.

    Spalanie benzyny 1,6 (103KM) na trasie w granicach 7l/100km.

    Wg mnie auto niedoceniane w PL a bardzo funkcjonalne.

    Przemek

  • 99. Data: 2011-01-18 14:22:51
    Od: "Miro" <m...@g...com>

    A ja proponuje multiple.
[...]

    Zastanawiam sie nad nim ale niektórzy odradzają bo to jednak fiat. Nie wiem
    jak jest z awaryjnoscią ...

    Mirek

  • 100. Data: 2011-01-18 14:31:51
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Miro" <m...@g...com> napisał w wiadomości news:

    > Zastanawiam sie nad nim ale niektórzy odradzają bo to jednak fiat. Nie
    > wiem jak jest z awaryjnoscią ...

    To że Fiat, to akurat zaleta.
    Superbezawaryjny nie będzie, ale koszty mimo to są niskie, jako że części
    tanie, łatwo dostępne zamienniki, a i robocizna niezbyt wysoka, nawet w ASO.