    From: Waldek Godel <n...@o...info>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: samochód rodzinny za 20k - VAN lub komi
    Date: Tue, 18 Jan 2011 00:27:15 +0000
    <ih1gf7$iae$2@news.man.bydgoszcz.pl> <1rpn9ef943jss$.dlg@p0li.z.dialoga>
    <nhqa5sqevh1k$.dlg@lepper.institute.com>
    <k...@p...z.dialoga>
    <1348jdq0k468g$.dlg@lepper.institute.com>
    <1...@p...z.dialoga>
    <1...@l...institute.com>
    <1c41nndhp02a7$.dlg@p0li.z.dialoga>
    <j141btbteqxt$.dlg@lepper.institute.com>
    <1p0lgjpostpd1$.dlg@p0li.z.dialoga>
    <b...@l...institute.com> <t...@p...z.dialoga>

    Dnia Tue, 18 Jan 2011 01:19:50 +0100, p0li napisał(a):

    > poruszasz tu kwestię oszczędnego diesla - kiedyś się spieszyłem do pl i
    > trase 1100km zrobiłem autem z takim silnikiem jak ty masz tylko w bardziej
    > opływowej budzie w trochę ponad 8h - spalił mi wtedy prawie 10l/100km
    > swoimi 3literkami na lpg tą samą trase zrobiłem w trochę dłuższym czasie i
    > spalił mi niecałe 12l/100km
    >
    > i teraz policz sobie ile kosztowała mnie trasa oszczędnym 2l dieslem - a
    > ile 3l v6 benzynką na lpg i "w automacie"

    Nie wiem jak takie spalanie osiągnąłeś. Ze 130-140 na tempomacie, pełnym
    obciążeniem po dach i non-stop klimą miałem spalanie rzędu 7,5 litra, które
    uważałem za duże.
    I jeszcze coś piszesz o lepszej aerodynamice.

    Zresztą 1100 w 8 godzin to średnia 137 na godzinę, nie zrobisz takiej w 2.0
    HDi 90 KM, bo on tyle nie wyciągnie. To musiało być 110 KM, które deptane
    potrafi dużo spalić. A w "trochę dłuższym czasie" spaliłby ci 6-7, czyli
    polowę mniej niż benzyna.

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel