  • 101. Data: 2011-01-18 14:38:17
    Temat: Re: samochód rodzinny za 20k - VAN lub komi
    Od: "Miro" <m...@g...com>

    > To że Fiat, to akurat zaleta.
    > Superbezawaryjny nie będzie, ale koszty mimo to są niskie, jako że części
    > tanie, łatwo dostępne zamienniki, a i robocizna niezbyt wysoka, nawet w
    > ASO.

    W środku rewelacja - rzeczywiscie, przyznam że kusi mnie bardzo. Która
    wersja lepsza - I czy II?
    Mirek

  • 102. Data: 2011-01-18 14:44:50
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Miro" <m...@g...com> napisał w wiadomości

    > W środku rewelacja - rzeczywiscie, przyznam że kusi mnie bardzo. Która
    > wersja lepsza - I czy II?

    A jesteś w stanie przeżyć wygląd pierwszej?
    Bo ja nie bardzo.

  • 103. Data: 2011-01-18 14:47:25
    Od: "Miro" <m...@g...com>

    > A jesteś w stanie przeżyć wygląd pierwszej?
    > Bo ja nie bardzo.

    Dlatego mam nadzieję że II jest sensowna nie tylko pod względem wyglądu. :)
    Mirek

  • 104. Data: 2011-01-18 14:52:14
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    > Dlatego mam nadzieję że II jest sensowna nie tylko pod względem wyglądu.
    > :)

    Ma wszystkie plusy pierwszej i nie ma jej najpoważniejszych minusów
    (wyglądu, ale pewnie też część typowych usterek usunięto).
    Oczywiście może mieć swoje nowe niedomagania. ;-)

  • 105. Data: 2011-01-18 15:08:55
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Tue, 18 Jan 2011 14:22:51 +0100, Miro napisał(a):

    > Zastanawiam sie nad nim ale niektórzy odradzają bo to jednak fiat. Nie wiem
    > jak jest z awaryjnoscią ...

    Zastanów się nad tym - jedna z warszawskich korporacji taksówkarskich
    używała Multipli i bardzo sobie chwalili. Jak przyszedł czas zmiany, to
    WSZYSTKIE sprzedały się w ciągu kilku godzin. A nie było ich mało.

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel

  • 106. Data: 2011-01-18 15:27:24
    Od: ProfesorSparks <p...@g...com>

    Różnica jest taka,
    > że stanowczo wybrałbym zamiast Scenica - Picasso. Bo tam zamiast szukać ze
    > świecą takiego, który jest bezproblemowy, szukałbym takiego który daje w
    > dupę właścicielowi (bo i pewnie znajdą się Pikusie równie miłe dla
    > właściciela jak Laguna II)

    Po co? Nie zrozumiałem chyba.

  • 107. Data: 2011-01-18 15:27:46
    Od: Mateusz Mirski <m...@T...pl>

    W dniu 2011-01-17 08:05, Miro pisze:
> [...]
    > musze szybko znaleźć coś nowego za kwotę do 20k pln
    > Mam 3 dzieci - jeżdże z 2 fotelikami i 1 siedziskiem, więc musi to być albo
    > spore kombi albo Van. Rocznie robię ponad 20 kkm w wiekszości w mieście.
    > Astra byla z gazem i teraz sie zastanawiam czy nie kupić benzyniaka do
    > zagazowania czy diesla. Poradźcie coś bo mam juz mętlik w głowie - wszyscy
    > mówią sprzeczne rzeczy, piszą tak samo ....
    >
    > Wstępnie założyłem sobie (nie wiem czy słusznie) że nie może to być auto
    > starsze niż 2003 i przebieg nie większy niż 120kkm.

    Czy zna ktoś jakiegoś właściciela Lagana MCV, za 20k można kupić coś
    młodszego niż podane założenia, tylko nie mam pojęcia, jak to się sprawdza.

    M.

  • 108. Data: 2011-01-18 15:29:39
    Od: The_EaGle <e...@j...com>

> [...]
    >
    > Wstępnie założyłem sobie (nie wiem czy słusznie) że nie może to być auto
    > starsze niż 2003 i przebieg nie większy niż 120kkm.

    Założenia błędne. Przebieg samochodu ma małe znaczenie. Samochód dobrze
    utrzymany i eksploatowany o przebiegu 200tyś km będzie się mniej psuł
    niż źle eksploatowany i zaniedbany z przebiegiem 100tys km. To samo się
    tyczy 100tyś km po mieście albo 200tyś w trasie - kompletnie nie
    porównywalne zużycie samochodów.

    W twoim przypadku pomyślał bym o czymś nowszym niż 2003r i z silnikiem
    benzynowym. Skoro mieściłeś się w astrze I to powinieneś zmieścić się w:

    segment D:
    dla spokojnych kierowców ceniących komfort:
    - citroen C5 kombi benzyna z tradycyjnym zawieszeniem
    - renault laguna kombi 2.0
    - peugeot 407 kombi 2.0

    dla ludzi lubiących aktywne prowadzenie:
    - ford mondeo kombi 2.0 benz (1.8 sobie podaruj)

    samochody te w mieście będą spalały około 10l benyny na 100km

    Segment C:
    - renault megane kombi 1.6 około 2006r
    - peugeot 407 kombi 1.6 około 2006r

    - ford focus II 1.6 bezn kombi około 2005-2006r

    te auta powinny spalać o 1l mniej paliwa na 100km w mieście ale będą
    ciaśniejsze.

    Dlaczego beznynowe? Ponieważ w mieście diesel to kompletna porażka a
    używany diesel do miasta to dwie głupoty na raz.

    Czemu?
    - nowoczesne diesle mają dwumasowe koła zamachowe które padają tym
    częsciej im częściej używasz sprzęgła a wymiana to często 1/4 wartości
    samochodu wartego ~20kzł
    - turbo diesle wymagają bardziej wykwalifikowanej obsługi technicznej i
    wiedzy przy eksploatacji
    - diesel wolniej się rozgrzewa co w mieście oznacza jazdę bez ogrzewania
    zimą na krótkich dystansach
    - diesel to silnik lubiący długotrwałą pracę pod obciążeniem - wtedy
    pokazuje największe zalety, ciągłe ruszanie, stanie w korkach, gaszenie
    silnika bez odczekania to powolna agonia dla niego
    - kupisz za te same pieniadze mniej wyeksploatowany i nowszy samochod
    - przy przebiegu 20 tys km różnice w spalaniu w mieście będą około 2l na
    100km to jakieś 10zł na 100km czyli 2000zł rocznie - tzn że nie warto.

    Pozdrawiam
    Rafał

  • 109. Data: 2011-01-18 15:34:28
    Od: The_EaGle <e...@j...com>

    W dniu 2011-01-17 23:45, to pisze:
    > begin Maciek

    > Dobrych sztuk zwykle nie ma na allegro, bo zostały sprzedane znajomym lub
    > na forach danej marki.

    Co za bzdura. Nie wiem ilu ty masz znajomych i jakich ale kupowanie auta
    od znajomego bo akurat ma takie na sprzedaż to jakiś mikrokosmos...

    Kiedy chce kupić samochód i np rozglądam się za używanym to wybieram
    markę a nie cokolwiek co ma 4 koła i jest na sprzedaż.

    > A średnia z tego, co tam została to auto z
    > licznymi defektami i pewnie kręconym licznikiem.

    Podobnie jak wszędzie.

    Pozdrawiam
    Rafał

  • 110. Data: 2011-01-18 15:38:38
    Od: The_EaGle <e...@j...com>

    W dniu 2011-01-17 21:00, Scyzoryk pisze:

    > akurat w przypadku fordowego TDCI mogą okazać się kosztowne.

    Poważnie? Ja takim tdci przejechałem 260tys i do silnika po za filtrami
    to się nie dotykałem...

    > Szcz\ególnie że człowiek z założenia chce robić 20kkm głównie w mieście,
    > czyli zapewne na krótkich trasach gdzie diesel jest bez sensu.
    To się zgadza,

    > Długo się
    > grzeje, wcale mało nie pali itd. Diesel jest fajny jak ktoś śmiga w trasy a
    > na miasto to niepotrzebne wydatki (droższy zakup, kosztowniejsze naprawy)

    Tyż racja...ale naprawy droższe są jak coś się rozleci. Problem w tym że
    diesel to silnik na więcej tyś km niż benzyna z założenia producenta.

    Pozdrawiam
    Rafał