  • 71. Data: 2015-05-08 15:37:50
    Temat: Re: rondo kolizja
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "RoMan Mandziejewicz" napisał w wiadomości
    Friday, May 8, 2015, 2:21:47 PM, you wrote:

    >A czy ja twierdzę, że daje pierwszeństwo? Twierdzę, że jest błędny i
    >tyle.

    Przestaje byc bledny, jesli przyjac ze w tym miejscu dwa pasy wjazdowe
    zaledwie krzyzuja sie z dwoma pasami obwodu ronda.
    A geometria w tym miejscu ... no, jest blisko takiej interpretacji,
    ale IMO jednak dalej niz blizej.
    Aczkolwiek w polaczeniu z F-10 nabiera nowej interpretacji :-)

    >Gdzie twierdzę coś innego?

    No wlasnie - jak sie dostosujemy przede wszystkim do poziomych, to nam
    co innego wyjdzie :-)

    Proponuje dyskusja zawiesic i poczekac na informacje co z tego dalej
    wyjdzie.
    Choc policjanci moga pojsc na latwizne - skoro jeden sam sie
    przyznaje, to nie ma co sie spierac :-)

    J.

  • 72. Data: 2015-05-08 15:40:53
    Temat: Re: rondo kolizja i insiura...
    Od: szerszen <s...@t...pl>

    On Fri, 8 May 2015 15:31:56 +0200
    Myjk <m...@n...op.pl> wrote:

    > Żeby nie słuchać się "mądrych" rad

    Dajesz z d.. przykład, zupełnie ignorując, że linie te są liniami pomocniczymi,
    takimi samymi jak na zjeździe z S8 przy Puławskiej. Zupełnie rówineż ignorujesz fakt,
    że linie te wogóle nie dotyczą twojego kierunku jazdy i na ich podstawie wysnówasz
    dziwne teorie.

    > Pasy na skrzyżowaniu nie są obowiązujące dla WSZYSTKICH.

    Akurat na tym "rondzie" w tym wypadku obowiązywały obu.

    > Należy się nimi
    > kierować w zależności od kierunków z jakich się porusza i ew. w jakim
    > kierunku się jedzie w nieodłącznym powiązaniu z tym co mówią znaki pionowe
    > i poziome przed tym skrzyżowaniem.

    No i brawo Jasiu, właśnie dlatego, koleś z prawego pasa jest winien. F-10 jest
    informacją w jakim kierunku może się poruszać i nie daje mu pierwszeństwa.

    --
    pozdrawiam
    szerszeń

  • 73. Data: 2015-05-08 16:04:42
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Fri, 8 May 2015 15:40:53 +0200, szerszen

    > Dajesz z d.. przykład, zupełnie ignorując,
    > że linie te są liniami pomocniczymi,

    KAŻDE linie na KAŻDYM skrzyżowaniu, są liniami pomocniczymi. Jedyny problem
    jest taki, że dla niektórych rondo jest skrzyżowaniem z kosmosu i tam
    obowiązują przecież inne, niepisane zasady. No ale to nic w sumie nowego.

    > takimi samymi jak na zjeździe z S8 przy Puławskiej. Zupełnie rówineż
    > ignorujesz fakt, że linie te wogóle nie dotyczą twojego kierunku jazdy i
    > na ich podstawie wysnówasz dziwne teorie.

    Więc przestań sugerować aby się ich sztywno trzymać jak rzep psiego ogona.

    > Akurat na tym "rondzie" w tym wypadku obowiązywały obu.

    To sobie tylko na prędce wymyśliłeś, bo te linie nie dotyczyły żadnego z
    nich, podobnie jak na S8 na Puławskiej jak i na Ostrobramska/Fieldorfa nie
    dotyczą tych, którzy jadą z innych kierunków. Dlatego właśnie nie zamierzam
    jeździć jak powyżej doradzasz.

    > No i brawo Jasiu, właśnie dlatego, koleś z prawego pasa jest winien.

    Nie jest.

    > F-10 jest informacją w jakim kierunku może się poruszać i nie daje mu
    > pierwszeństwa.

    I poruszał się w dozwolonym dla tego pasa kierunku, a autor NIE poruszał
    się w kierunku dozwolonym dla jego pasa. Winnym jest autor, koleś z pasa
    obok jest niewinny tej kolizji. Byłby winny kolizji, gdyby w tym samym
    miejscu trzepnął pojazd poruszający się z INNEGO kierunku. I nie dlatego,
    że zmieniał niby jakiś pas a tamten jechał swoim, ale dlatego, że nie
    ustąpił pierwszeństwa przejazdu pojazdowi który się na skrzyżowaniu
    znajdował. Na szczęście sądy zaczynają ostatnio brać pod uwagę okoliczności
    pod uwagę, a nie tylko suche fakty jak ty byś chciał.

    EOT, bo szkoda czasu na tłumaczenie rzeczy oczywistych.

    --
    Pozdor Myjk

  • 74. Data: 2015-05-08 16:13:23
    Od: szerszen <s...@t...pl>

    On Fri, 8 May 2015 16:04:42 +0200
    Myjk <m...@n...op.pl> wrote:

> [...]
    > jest taki, że dla niektórych rondo jest skrzyżowaniem z kosmosu i tam
    > obowiązują przecież inne, niepisane zasady. No ale to nic w sumie nowego.

    Ciesze się wreszcie że się do tego przyznałeś, bo to dla Ciebie nagle zmiana pasa na
    rondzie ma inne prawa niż na każdym innym odcinku drogi ;)

    > Więc przestań sugerować aby się ich sztywno trzymać jak rzep psiego ogona.

    Tylko że na skrzyżowaniu wspomnianym przez Ciebie skrzyżowaniu, linie wylowane są
    tylko dla ułomnych, tak jak na zjeździe z S8, bo mogłoby ich tam nie być zupełnie, a
    na rondzie, również tym z tego tematu wyznaczają pasy ruchu.

    > To sobie tylko na prędce wymyśliłeś, bo te linie nie dotyczyły żadnego z
    > nich

    No i tu się nei zgadzamy.

    > Nie jest.

    To Twoja wersja.

    > I poruszał się w dozwolonym dla tego pasa kierunku, a autor NIE poruszał
    > się w kierunku dozwolonym dla jego pasa.

    No i?
    Dozwolonym ale nie "z pierwszeństwem".

    --
    pozdrawiam
    szerszeń

  • 75. Data: 2015-05-08 17:13:46
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 2015-05-08 13:01, Stefik wrote:

    > Nie mógł skręcać w Czarneckiego z lewego pasa. Mógł to zrobić tylko z prawego.

    Mógł, tylko mu nie wolno było - przynajmniej nie z Warszawaskiej.

    Zauważ, że na linku:

    https://www.google.pl/maps/@51.4278607,21.1501652,15
    8m/data=!3m1!1e3

    Ten czerwony może jak najbardziej legalnie z miejsca "bum" maszego
    wątkotwórcy jechać w lewy pas Czarneckiego. I wtedy sprawa kto ma
    pierwszeństwo nie budzi już takich emocji.

    Toż piszę, że głupio wyszło, ale jednak nasz wątkotwórca winny
    spowodowania kolizji nie jest (przynajmniej nie w sensie prawnym). Od
    siebie dodam tylko, że niestety nie jest.

    Shrek.

  • 76. Data: 2015-05-08 17:19:05
    Od: k...@g...com

    W dniu czwartek, 7 maja 2015 16:05:45 UTC+2 użytkownik pablo46 napisał:
> [...]
    > Okazało się, że LD, nie chce uznać mojej winy ergo odmawiając wypłaty,
    > odszkodowania.
    > Żeby było dowcipniej, w wyniku tego zdarzenia, tamten stracił jeden
    > kołpak i kilka delikatnych zadrapań na zderzaku. Mnie naprawa blachy
    > kosztowała ponad 2 tys.
    > Dzwonię na LD celem wyjaśnienia sprawy i miła Pani z drugiej strony
    > słuchawki, cały czas upiera się, że tą kolizję spowodował ten drugi
    > kierowca.
    > Kto, tu jest głupi? Ja, ona, czy firmy ubezpieczeniowe standardowo w
    > takich sytuacjach przyjęły politykę, umywania rąk?

    Temat wałkowany wielokrotnie, napiszę tutaj i rozwieję wszystkie wątpliwości. Każdy
    biegły, instruktor nauki jazdy, egzaminator, policjant drogówki na pytanie " jak
    jechać na rondzie na którym jest więcej niż jeden pas ruchu " odpowie " tak jak się
    komu podoba ale prawidłowo można jechać tylko w jeden sposób. Wjeżdżając na pas
    zewnętrzny zjeżdża się z ronda pierwszym zjazdem albo zmienia się pas na wewnętrzny.
    Reszta zachowań jest pochodną w/w reguły. Rondo z założenia służy upłynnieniu ruchu.
    Objeżdżanie ronda po pasie zewnętrznym psuje efekt większej przepustowości i jest do
    tego niebezpieczne. Z założenia każde rondo o dwóch pasach ( lub więcej) jest
    turbinowe i od tego mogą być w szczególnych przypadkach ( np. roboty drogowe)
    odstępstwa.

  • 77. Data: 2015-05-08 17:21:20
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 2015-05-08 14:05, RoMan Mandziejewicz wrote:

    > Nie skręcał.

    Skręcał.

    > Jechał zgodnie z przebiegiem pasa.

    Jechał.

    > Oznakowanie przed
    > rondem jest niezgodne z oznakowaniem poziomym i jest po prostu błędne.

    Oznakowanie jest ok - to że według pozostałego oznakowania da się
    pojechać inaczej nie ma znaczenia. Ba jakby się nie dało, to strzałki
    nie miałyby sensu.

    Shrek.

  • 78. Data: 2015-05-08 17:26:25
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 2015-05-08 13:44, Myjk wrote:
    > Fri, 8 May 2015 13:37:24 +0200, szerszen

    > Tak? http://emide.pl/war-c.jpg
    >
    > Nie, dziękuję.

    Źle - z ewewgo pasa powinien na lewy pas - zarówno na skrzyżowaniu jak i
    za nim:P

    Shrek.

  • 79. Data: 2015-05-08 18:07:30
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Fri, 08 May 2015 14:55:27 +0200, Shrek

    > No właśnie taka głupia sprawa, że jest...
    > Dlatego właśnie głupia sprawa - tak, koleś jechał prawidłowo, tak
    > przedpisca poczynił fuckup i pojechał nieprawidłowo.

    Oboje mieli obowiązek ustąpić pierwszeństwa pojazdom znajdującym się już na
    skrzyżowaniu a poruszającym się z innego kierunku. Jedyna zależność jaka
    między nimi była, dotyczyła niewyznaczonych w tym miejscu pasów dla ich
    kierunku ruchu.

    Gdzie przebiegają dotyczące ich pasy widać na ilustracji jedynego i
    poprawnego toru jazdy po tym skrzyżowaniu a wynikającym z konstrukcji tego
    skrzyżowania:

    http://emide.pl/war-a.jpg

    Każde odchylenie zielonego od zaznaczonego toru jazdy w stronę niebieskiego
    będzie zmianą, czy też próbą zmiany, niewyznaczonego w tym miejscu pasa
    ruchu, gdyż w tym miejscu drogowcy uznali, że istotniejsze jest wyznaczenie
    linii prowadzących dla pojazdów uprzywilejowanych poruszających się z
    innego kierunku, a zjeżdżających ze skrzyżowania. W zasadzie to mogliby
    kreskować także inne kierunki żeby rozwiać wątpliwości, ale obawiam się, że
    wtedy to już byłby jeden wielki cyrk i oczopląs, a hejterzy by drogowców
    zjedli na śniadanie bez popitki.

    > Problem w tym, ze
    > to nie zwalnia prawidłowo jadącego kolesia od ustąpienia pierwszeństwa
    > naszemu koledze, który chwilowo robi za pirata drogowego.

    Jedyne z czego nie zwalnia (ani jednego ani drugiego), to z konieczności
    PRÓBY uniknięcia kolizji z Art. 3. gdy jeden z nich spotka kogoś, kto
    porusza się nieprawidłowo. Nie zakładam, jak i prawdopodobnie zgodził się z
    tym faktem pablo, że "poszkodowany" nie próbował uniknąć kolizji i z
    premedytacją uderzył.

    I nie byłoby problemu, gdyby jakiś "myśliciel" próbujący zapunktować wyniki
    swojej firemki ubezpieczeniowej, za co ostatecznie pewnie dostanie jakieś
    psie pieniądze, się w to nie wmieszał i nie narobił bagna.

    > Dlatego głupia sprawa - koleś niczemu nie winien,

    To stwierdzenie przeczy pierwszemu akapitowi. :>

    > przedpiśca uważa się
    > za winnego (i moralnie jest). A wyjdzie na to, że właśnie ten jadący
    > prawidłowo jest winien.

    Tego akurat już nie wiadomo, bo to już jest kwestią czy na wysokim fotelu z
    młotem w dłoni będzie siedział debil, czy jednak ktoś z pracującym mózgiem
    i spuści upierdliwego ubezpieczyciela na drzewo. I jeśli jednak spuści, to
    raczej wątpię żeby sąd wtedy próbował karać dodatkowo kogoś, kto się
    przyznał do błędu. Głupie jest to, że autor powinien w tym momencie
    zeznawać przeciwko sobie i swojemu ubezpieczycielowi, bo to w zasadzie
    jedyna szansa na to, aby tę sprawę jakoś sensownie "wygrać".

    > Bez sensu, ale tak to jest z wymiarem
    > sprawiedliwości (który nawet oficjalnie się przyznaje, że jest od
    > przestrzegania prawa, a nie żadnej sprawiedliwości).

    Na szczęście ostatnio się to zmienia i sądy zaczynają brać pod uwagę
    "stopniowanie" popełnionych błędów.

    OK ja życzę autorowi pozytywnego zakończenia sprawy, ponownie szacunek za
    umiejętność przyznania się (publicznie) do błędu, i EOT.

    --
    Pozdor Myjk

  • 80. Data: 2015-05-08 19:31:41
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 2015-05-08 18:07, Myjk wrote:

> [...]
    > skrzyżowaniu a poruszającym się z innego kierunku. Jedyna zależność jaka
    > między nimi była, dotyczyła niewyznaczonych w tym miejscu pasów dla ich

    No właśnie problem w tym, że były (przypadkowo) wyznaczone dla kierunku,
    w jakim poruszał się (nieprawidłowo) wątkotwórca.

    > Gdzie przebiegają dotyczące ich pasy widać na ilustracji jedynego i
    > poprawnego toru jazdy po tym skrzyżowaniu a wynikającym z konstrukcji tego
    > skrzyżowania:
    >
    > http://emide.pl/war-a.jpg

    Z tym że wątkotwórca niestety tym torem jazdy nie pojechał. Podobnie jak
    nawet jedziesz pod prąd, to dalej jak ktoś ma cię po prawej ręce, to ma
    ci pierwszeństwa ustąpić, mimo że z pewnością to nie jest prawidłowy tor
    jazdy Paradoksalnie to jak ktoś "zawróci na rondzie", jak masz odwrócony
    trójkąt na wjeżdzie masz mu ustąpić pierwszeństwa - i prawdopodobnie w
    razie "W" ty będziesz winny, nie on. Nie żebym uważał, że to szczególnie
    dobrze, wręcz przeciwnie...

    > To stwierdzenie przeczy pierwszemu akapitowi. :>

    No dobra - winien spowodowania kolizji... Mimo, że tak po ludzku to nie
    winny.

    BTW - na tym rondzie nie było już jakiegoś kontrowersyjnego przypadku
    omawianego na grupie?

    Shrek.