  • 81. Data: 2015-05-08 22:21:55
    Temat: Re: rondo kolizja i insiura...
    Od: masti <g...@t...hell>

    k...@g...com wrote:

    > Temat wałkowany wielokrotnie, napiszę tutaj i rozwieję wszystkie wątpliwości. Każdy
    biegły, instruktor nauki jazdy, egzaminator, policjant drogówki na pytanie " jak
    jechać na rondzie na którym jest więcej niż jeden pas ruchu " odpowie " tak jak się
    komu podoba ale prawidłowo można jechać tylko w jeden sposób. Wjeżdżając na pas
    zewnętrzny zjeżdża się z ronda pierwszym zjazdem albo zmienia się pas na wewnętrzny.

    po raz kolejny propagujesz wymyśloną przez siebie bzdurę.

    --
    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 82. Data: 2015-05-08 22:42:31
    Od: k...@g...com

    W dniu piątek, 8 maja 2015 22:23:01 UTC+2 użytkownik masti napisał:

> [...]
    > mst <at> gazeta <.> pl
    > "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?
    > -Wiem co mówię. To grunt zabija!" T.Pratchett

    Czy ja ci coś każę robić? Możesz sobie objeżdżać ronda po zewnętrznym pasie.

  • 83. Data: 2015-05-08 22:49:07
    Od: masti <g...@t...hell>

    k...@g...com wrote:

> [...]
    zewnętrzny zjeżdża się z ronda pierwszym zjazdem albo zmienia się pas na wewnętrzny.

    kazać to ty możesz najwyżej sobie. Ale nie siej bzdur publicznie bo
    jeszcze ktoś uwierzy

  • 84. Data: 2015-05-09 03:23:23
    Temat: Re: rondo kolizja
    Od: "Stefik" <d...@t...pl>

    > Mógł, tylko mu nie wolno było - przynajmniej nie z Warszawaskiej.

    Ponieważ "mu nie wolno było" więc wątkotwórca jest winien spowodowania wypadku.

    > Zauważ, że na linku:
    >
    > https://www.google.pl/maps/@51.4278607,21.1501652,15
    8m/data=!3m1!1e3

    > Ten czerwony może jak najbardziej legalnie z miejsca "bum" maszego
    > wątkotwórcy jechać w lewy pas Czarneckiego. I wtedy sprawa kto ma
    > pierwszeństwo nie budzi już takich emocji.

    Czerwony może, bo znajduje się na rondzie na wyznaczonym pasie ruchu
    prowadzącym w ul. Czarneckiego. On nie zmienia pasa ruchu.

    > Toż piszę, że głupio wyszło, ale jednak nasz wątkotwórca winny
    > spowodowania kolizji nie jest (przynajmniej nie w sensie prawnym). Od
    > siebie dodam tylko, że niestety nie jest.
    > Shrek.

    Wątkotwórca jest winny spowodowania kolizji bo wjechał na prawy
    pas po którym jechał inny kierowca.

  • 85. Data: 2015-05-09 03:27:08
    Od: "Stefik" <d...@t...pl>

    Użytkownik "RoMan Mandziejewicz" <r...@p...pl.invalid> napisał w wiadomości

    > Oznakowanie poziome nakazuje ustąpienie temu, kto już znajduje się na
    > pasie, na który zamierzasz wjechać.
    > RoMan

    W miejscu wypadku nie ma oznakowania poziomego dla pasów ruchu z ul. Warszawskiej.
    Oznakowanie poziome ul. Warszawskiej kończy się w miejscu wjazdu na rondo.
    Znak pionowy określa w którym kierunku wolno jechać z określonego pasa ruchu
    z ul. Warszawskiej. Wg znaku pionowego nie wolno skręcać z lewego pasa
    ul. Warszawskiej w lewy pas ul. Czarnieckiego.

  • 86. Data: 2015-05-09 03:42:52
    Od: "Stefik" <d...@t...pl>

    > Nie skręcał. Jechał zgodnie z przebiegiem pasa. Oznakowanie przed
    > rondem jest niezgodne z oznakowaniem poziomym i jest po prostu błędne.
    > RoMan

    Pablo46 nie jechał zgodnie z przebiegiem pasa, bo jego pas prowadził na wewnętrzny
    pas ronda, zgodnie z oznakowaniem pionowym. Oznakowania poziomego tam nie ma
    dla tego kierunku. Pablo46 zmieniał pas i nie ustąpił pierwszeństwa.
    Oznakowanie przed rondem jest jak najbardziej prawidłowe. Oznakowanie poziome
    kończy się w momencie wjazdu na rondo.

  • 87. Data: 2015-05-09 07:14:31
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 2015-05-09 03:23, Stefik wrote:

    > Ponieważ "mu nie wolno było" więc wątkotwórca jest winien spowodowania wypadku.

    Ponieważ "mu nie wolno było" więc wątkotwóraca jest winien jazdy w praw
    z niewłaściwego pasa.

    > Wątkotwórca jest winny spowodowania kolizji bo wjechał na prawy
    > pas po którym jechał inny kierowca.

    Pozostanę przy swoim zdaniu.

    Shrek.

  • 88. Data: 2015-05-09 09:51:19
    Od: "Kolepoli" <f...@t...pl>

    > No właśnie problem w tym, że były (przypadkowo) wyznaczone dla kierunku,
    > w jakim poruszał się (nieprawidłowo) wątkotwórca.
    > Shrek.

    Przecież na rondzie nie ma pasów oznaczonych dla jadących po rondzie
    z ul. Warszawskiej. Oznaczenie pasów kończy się w miejscu
    połączenia ul. Warszawskiej z rondem.
    Wątkotwórca poruszał się w tym samym kierunku co ten na prawym pasie.
    Wątkotwórca zmieniał pas z lewego na prawy i nie udzielił
    pierwszeństwa temu który jechał prawym, czyli zajechał drogę.

  • 89. Data: 2015-05-09 10:29:05
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Kolepoli" <f...@t...pl> napisał w wiadomości grup

    > Użytkownik "Shrek" <...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Przecież na rondzie nie ma pasów oznaczonych dla jadących po rondzie
    > z ul. Warszawskiej. Oznaczenie pasów kończy się w miejscu
    > połączenia ul. Warszawskiej z rondem.

    Widać niektórzy uważają, że obowiązują pasy, które przecinasz.
    Tak jakbyś na zwykłym skrzyżowaniu był zobowiązany stosować się do pasów
    jezdni poprzecznej.....

  • 90. Data: 2015-05-09 11:55:53
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Sat, 9 May 2015 09:51:19 +0200, Kolepoli

    > Przecież na rondzie nie ma pasów oznaczonych dla jadących po rondzie
    > z ul. Warszawskiej.

    Dokładnie tak. Pasy w tym miejscu są wyznaczone m.in. dla kierunku
    Żółkiewskiego->Czarniewskiego. Dla kierunku Warszawska->Czarniewskiego/..
    są NIEWYZNACZONE. "Zajęcie" tego pasa nie zmienia przecież kierunku z
    którego pojazd się poruszał.

    --
    Pozdor Myjk