-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!plix.pl!newsfeed2.plix.pl!goblin1!gobli
n.stu.neva.ru!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-01.news.neostrada.pl!unt-spo-a-01.n
ews.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
From: Myjk <m...@n...op.pl>
Subject: Re: rondo kolizja i insiura...
Newsgroups: pl.misc.samochody
User-Agent: 40tude_Dialog/2.0.15.1pl
MIME-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset="utf-8"
Content-Transfer-Encoding: 8bit
Sender: Myjk <>
Reply-To: m...@n...op.pl
Organization: MAD
References: <554b7136$0$8376$65785112@news.neostrada.pl>
<554b7d7a$0$2207$65785112@news.neostrada.pl>
<554b86cf$0$2190$65785112@news.neostrada.pl>
<554b916d$0$2210$65785112@news.neostrada.pl>
<554b935d$0$8373$65785112@news.neostrada.pl>
<mig5mq$9r1$1@node1.news.atman.pl>
<554c6638$0$27514$65785112@news.neostrada.pl>
<mihq30$umt$1@node1.news.atman.pl> <1rzpxs8vottcw$.dlg@myjk.org>
<miibnu$hj2$1@node1.news.atman.pl>
Date: Fri, 8 May 2015 18:07:30 +0200
Message-ID: <f...@m...org>
Lines: 70
NNTP-Posting-Host: 83.24.27.14
X-Trace: 1431101212 unt-rea-a-02.news.neostrada.pl 27530 83.24.27.14:17716
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2561719
[ ukryj nagłówki ]Fri, 08 May 2015 14:55:27 +0200, Shrek
>> Nie jest niczemu winien.
> No właśnie taka głupia sprawa, że jest...
>> Jechał jak należy w tej sytuacji.
> Dlatego właśnie głupia sprawa - tak, koleś jechał prawidłowo, tak
> przedpisca poczynił fuckup i pojechał nieprawidłowo.
Oboje mieli obowiązek ustąpić pierwszeństwa pojazdom znajdującym się już na
skrzyżowaniu a poruszającym się z innego kierunku. Jedyna zależność jaka
między nimi była, dotyczyła niewyznaczonych w tym miejscu pasów dla ich
kierunku ruchu.
Gdzie przebiegają dotyczące ich pasy widać na ilustracji jedynego i
poprawnego toru jazdy po tym skrzyżowaniu a wynikającym z konstrukcji tego
skrzyżowania:
http://emide.pl/war-a.jpg
Każde odchylenie zielonego od zaznaczonego toru jazdy w stronę niebieskiego
będzie zmianą, czy też próbą zmiany, niewyznaczonego w tym miejscu pasa
ruchu, gdyż w tym miejscu drogowcy uznali, że istotniejsze jest wyznaczenie
linii prowadzących dla pojazdów uprzywilejowanych poruszających się z
innego kierunku, a zjeżdżających ze skrzyżowania. W zasadzie to mogliby
kreskować także inne kierunki żeby rozwiać wątpliwości, ale obawiam się, że
wtedy to już byłby jeden wielki cyrk i oczopląs, a hejterzy by drogowców
zjedli na śniadanie bez popitki.
> Problem w tym, ze
> to nie zwalnia prawidłowo jadącego kolesia od ustąpienia pierwszeństwa
> naszemu koledze, który chwilowo robi za pirata drogowego.
Jedyne z czego nie zwalnia (ani jednego ani drugiego), to z konieczności
PRÓBY uniknięcia kolizji z Art. 3. gdy jeden z nich spotka kogoś, kto
porusza się nieprawidłowo. Nie zakładam, jak i prawdopodobnie zgodził się z
tym faktem pablo, że "poszkodowany" nie próbował uniknąć kolizji i z
premedytacją uderzył.
I nie byłoby problemu, gdyby jakiś "myśliciel" próbujący zapunktować wyniki
swojej firemki ubezpieczeniowej, za co ostatecznie pewnie dostanie jakieś
psie pieniądze, się w to nie wmieszał i nie narobił bagna.
> Dlatego głupia sprawa - koleś niczemu nie winien,
To stwierdzenie przeczy pierwszemu akapitowi. :>
> przedpiśca uważa się
> za winnego (i moralnie jest). A wyjdzie na to, że właśnie ten jadący
> prawidłowo jest winien.
Tego akurat już nie wiadomo, bo to już jest kwestią czy na wysokim fotelu z
młotem w dłoni będzie siedział debil, czy jednak ktoś z pracującym mózgiem
i spuści upierdliwego ubezpieczyciela na drzewo. I jeśli jednak spuści, to
raczej wątpię żeby sąd wtedy próbował karać dodatkowo kogoś, kto się
przyznał do błędu. Głupie jest to, że autor powinien w tym momencie
zeznawać przeciwko sobie i swojemu ubezpieczycielowi, bo to w zasadzie
jedyna szansa na to, aby tę sprawę jakoś sensownie "wygrać".
> Bez sensu, ale tak to jest z wymiarem
> sprawiedliwości (który nawet oficjalnie się przyznaje, że jest od
> przestrzegania prawa, a nie żadnej sprawiedliwości).
Na szczęście ostatnio się to zmienia i sądy zaczynają brać pod uwagę
"stopniowanie" popełnionych błędów.
OK ja życzę autorowi pozytywnego zakończenia sprawy, ponownie szacunek za
umiejętność przyznania się (publicznie) do błędu, i EOT.
--
Pozdor Myjk
Następne wpisy z tego wątku
- 08.05.15 19:31 Shrek
- 08.05.15 22:21 masti
- 08.05.15 22:42 k...@g...com
- 08.05.15 22:49 masti
- 09.05.15 03:23 Stefik
- 09.05.15 03:42 Stefik
- 09.05.15 03:27 Stefik
- 09.05.15 07:14 Shrek
- 09.05.15 09:51 Kolepoli
- 09.05.15 10:29 Cavallino
- 09.05.15 11:55 Myjk
- 09.05.15 21:04 Shrek
- 09.05.15 21:12 Kolepoli
- 09.05.15 22:32 Liwiusz
- 10.05.15 12:20 Kolepoli
Najnowsze wątki z tej grupy
- światła znów wlączyli
- nie lekceważ termostatu
- Autocom CAN CDP+ wysokie kody błędów
- wielkie bu
- Motodziennik #305 Nowy ELEKTRYK za 350 złotych miesięcznie? Kreatywne kredytowanie problemów
- Idzie zima...czyli zaczynamy TETRIS :)
- sprężyny przednie ściśnięte
- Kolejny spaliniak się zjarał
- nie chcem ale muszem zapytać
- test dokładności wskazań zużycia paliwa/energii przez komputery pokładowe (ADAC)
- jak to na autostradzie
- Leapmotor T03 Tak powinna wyglądać elektryfikacja
- Tak się sprzedają elektryczne woldzwageny ;-)
- Akumulator do Hyundai
- Rambo 2024. Co z radio-stopem
Najnowsze wątki
- 2024-12-14 światła znów wlączyli
- 2024-12-14 nie lekceważ termostatu
- 2024-12-14 numer 112
- 2024-12-14 Pendrive, ale dysk
- 2024-12-12 Autocom CAN CDP+ wysokie kody błędów
- 2024-12-13 termostat do lodowki
- 2024-12-13 Gdańsk => Inżynier bezpieczeństwa aplikacji <=
- 2024-12-13 Warszawa => Head of International Freight Forwarding Department <=
- 2024-12-13 Poznań => Employer Branding Specialist <=
- 2024-12-13 Kraków => Business Development Manager - Dział Sieci i Bezpieczeńst
- 2024-12-13 Kraków => Business Development Manager - Network and Network Security
- 2024-12-13 Katowice => Regionalny Kierownik Sprzedaży (OZE) <=
- 2024-12-13 Gdańsk => Programista Full Stack .Net <=
- 2024-12-13 Warszawa => Analityk Biznesowo-Systemowy <=
- 2024-12-13 Białystok => Architekt rozwiązań (doświadczenie w obszarze Java, A