  • 1. Data: 2009-12-21 22:46:23
    Temat: poradnik jak robić wielkie panoramy sferyczne
    Od: musiał <m...@y...de>

    http://www.360photography.pl/gigapanoramy-panoramy-s
    feryczne/ - w linku
    filmiki jak robić takie panoramy

    http://www.gigapixel-dresden.de/dresden26GP
    Wymiary 297500 x 87500 px (26 gigapikseli) czynią tę fotografię największą
    na świecie.Fotografia została wykonana przez niemców przy pomocy aparatu
    Canon 5D Mark II wyposażonego w obiektyw 400mm. Do jej stworzenia użyto 1655
    ujęć w formacie 21,4 Mpix wykonanych przez zrobotyzowaną głowicę w czasie
    172 min. Wszystkie pliki zdjęciowe ważyły 102 GB. Do montażu uzyto
    specjalnie zbudowany komputer o 16 procesorach i pamięci żywej 48 GB. Montaż
    trwał 94 godziny.

    http://www.360cities.net/prague-18-gigapixels
    Tworzenie Gigapanoram jest jeszcze mało popularne ( o ile woógle bedzie) z
    uwagi na ich techniczny wymiar. Wymagają odpowiedniego precyzyjnego sprzętu
    tzw foto-roboty które odpowiednio zaprogramowane wykonuja całą prace
    związaną ze zrobieniem tych wspomnianych 1,6k ujęć. Efekty są zdumiewające,
    lecz nawet laik zauważy ze oprogramowanie i te foto-roboty czasami
    popełniają błędy.

    a w ogóle stronka o panorach jest ciekawa
    http://www.360photography.pl/

  • 2. Data: 2009-12-21 22:51:56
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    musiał pisze:
    > Efekty są zdumiewające

    Były. Teraz już jest to mało interesujące. Może być natomiast korzystne
    finansowo.

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl

  • 3. Data: 2009-12-22 02:29:40
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Janko Muzykant" hgou6i$ib1$...@n...onet.pl

    > Były. Teraz już jest to mało interesujące. Może być natomiast korzystne finansowo.

    Robisz ciekawsze? Mnie interesują. :)

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 4. Data: 2009-12-22 06:11:41
    Od: XX YY <f...@g...com>

    > http://www.360cities.net/prague-18-gigapixels
    > Tworzenie Gigapanoram jest jeszcze mało popularne ( o ile woógle bedzie)  z
    > uwagi na ich techniczny wymiar.

    to kwestia tylko i wylacznie ograniczen sprzetowych.
    Trzeba jescze poczekac kilkanascie lat az w naszych domach znajda sie
    wieloktrotnie szybsze komputery.
    obilzzenie takiej panoramy dysponowynami aktualnie PC tami trwa
    zapewne pare dni.

  • 5. Data: 2009-12-22 06:34:02
    Od: XX YY <f...@g...com>

    On 22 Dez., 07:11, XX YY <f...@g...com> wrote:

> [...]
    > wieloktrotnie szybsze komputery.
    > obilzzenie takiej panoramy  dysponowynami aktualnie PC tami trwa

    ba , przeglalem

    pewnie kika tygodni jesli nie miesiecy

  • 6. Data: 2009-12-22 08:08:52
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    Eneuel Leszek Ciszewski pisze:
    > Robisz ciekawsze? Mnie interesują. :)

    Nie robię, nie chce mi się. Będzie zamówienie, zrobię - toż to proste
    jak jazda rowerem w przeciwieństwie do tego, co chce z owej wiedzy
    zrobić XXYY.
    Panoramy miast będą interesujące po jakimś czasie - jako dokument.

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl
    /ile kremówek zjadł papież?/

  • 7. Data: 2009-12-22 11:31:24
    Od: cichybartko <c...@g...com>

    Janko Muzykant pisze:

    > Były. Teraz już jest to mało interesujące.

    Ja też się przyłączę do tego bardziej chłodnego tonu. Trochę mi to
    podchodzi pod efekciarstwo. Osobiście uważam że o wiele większą wartość
    dokumentalną ma tradycyjna fotografia architektury gdzie też można
    uchwycić detal, plus do tego porządny reportaż z życia miasta.
    Tradycyjne zdjęcia o wiele bardziej nadają do publikacji drukowanych czy
    chociażby e-book w postaci pdf. Kolejnym faktem jest to by zrobić dobrą
    serie fotografii architektury plus reportaż trzeba się wykazać naprawdę
    niezłym kunsztem, a tu proszę mamy taki sobie kadr tylko że w giga
    rozdzielczości, cały proces silnie zautomatyzowany. No ale jak widać po
    reakcjach "giga" nadal robi wrażenie ;). Choć zaznaczam że jedna metoda
    nie wyklucza drugiej, i taka panorama jest jedną z form dokumentacji.

    --
    Pozdrawiam.
    Bartko.

  • 8. Data: 2009-12-22 14:11:01
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Janko Muzykant" hgpuqq$8et$...@n...onet.pl

> [...]
    > wiedzy zrobić XXYY.
    > Panoramy miast będą interesujące po jakimś czasie - jako dokument.

    Janko -- pobiłeś/przebiłeś/pokonałeś sam siebie, chyba że
    to (możliwość zrobienia takich panoram) uznałeś za dobry
    żart, którego nie pojąłem. :)

    -=-

    BTW -- fajnie Drezno (a chyba panorama dotyczy Drezna) wygląda na
    innej ,,panoramie''. Hamerykańce w jedną noc zatłukły tam 100 tysięcy
    ludzi, burząc miasto niemal do fundamentów i wiedząc o tym, że ludziom
    pogrzebanym żywcem nikt nie przybędzie z odsieczą przez wiele lat. Był
    to prezent armii hamerykańskiej złożony sojuszniczej krasnej armii.

    Szkoda, że wówczas nie było takich panoram. Widok wspaniały. :)
    Wszędzie ruiny i zgliszcza pod którymi znalazło śmierć 100 tysięcy ludzi...
    Hirosima czy Nagasaki nie zanotowały tylu ofiar po jądrowych bombardowaniach.

    --
    .`'.-. ._. .-.

  • 9. Data: 2009-12-22 14:12:44
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "XX YY" 1...@j...goo
    glegroups.com

    : pewnie kika tygodni jesli nie miesiecy

    I co -- nie masz tych miesięcy na zbyciu?
    Ja bym nawet poświęcił kilka lat, gdybym potrafił zrobić coś takiego.

    --

  • 10. Data: 2009-12-22 15:02:08
    Od: cichybartko <c...@g...com>

> [...]
    >
    > BTW -- fajnie Drezno (a chyba panorama dotyczy Drezna) wygląda na
    > innej ,,panoramie''. Hamerykańce w jedną noc zatłukły tam 100 tysięcy

    na jakie źródła się powołujesz?

    --
    Pozdrawiam.
    Bartko.