  • 11. Data: 2009-09-23 10:11:13
    Temat: Re: pytanie do autora SNS-HDR
    Od: "TheGuru" <t...@w...pl>

    > mnie tam specjalnie nie obchodzi co chcesz prostowac .
    > tylko po co ?

    to po co zabierasz głos

    > przeciez ten witraz nad oltarzem masz pokazany w prawidlowej
    > perspektywie.

    a zdjęcia bez hdr są w prawidłowych kolorach to po co robisz hdr-y....

    >jesli to ma byc przyklad witraza do prostowania to calkowicie
    >nietrafiony.

    odzywasz się chyba tylko po to by sobie średniej dziennej odpowiedzi nie
    obniżać

    mam taką potrzebę zapytałem człowieka, który wykazał się potrzebną wiedzą i
    okazał zainteresowanie więc twoje uwagi o celności świadczą o niezrozumieniu
    problemu.

    nie chcę prostować całego wnętrza tak zeby witraż był prosty tylko chcę żeby
    zbliżenie było proste

    >powinens raczej zapytac o program , ktory gnie prawidlowo pokazane
    >linie

    tak GNIE chyba w KOŁKA

  • 12. Data: 2009-09-23 10:11:59
    Od: "TheGuru" <t...@w...pl>

    > No ale coś takiego już istnieje ;) Jednym z takich programów jest
    > ShiftN http://www.shiftn.de/ , powiedzmy że pełen automat i to dość

    ale shiftN prostuje tylko linie pionowe...

  • 13. Data: 2009-09-23 10:15:10
    Od: "TheGuru" <t...@w...pl>

    > Jak prostować manualnie, to za pomocą PSP Photo X2 - tak jak napisał XX
    > YY,
    > a jak z automatu to ShiftN-em - niejednokrotnie daje dość dobre wyniki :)

    robię to PS ale jest to czasochłonne i łatwo zgubić proporcje
    shiftN daje dobre wyniki tylko kiedy zdjęcie jest robione wzdłuż symetralnej
    dolnej krawędzi a to dość szczególne i trudne do uzyskania warunki

  • 14. Data: 2009-09-23 10:23:08
    Od: XX YY <f...@g...com>

    On 23 Sep., 12:11, "TheGuru" <t...@w...pl> wrote:

    > ale shiftN prostuje tylko linie pionowe...

    jesli obrocisz zdjecie to pinowe staja sie poziomymi i po sprawie.

    ale corell paint shop jest mocny pod wzgledem korekt geometrii i to
    prosto z raw u.

  • 15. Data: 2009-09-23 11:09:28
    Od: "TheGuru" <t...@w...pl>

    > Można by się pokusić o zrobienie pełnego automatu - wrzucasz obraz lub
    > crop obrazu do programu i program automatycznie go prostuje.
    > Myślę, że byłby to ciekawy temat i możliwy do zrealizowania.

    cieszę się,

    napisz jakie parametry potrzebujesz i jakie możesz pobrać z obrazu.

    czy, podobnie jak w shiftN możesz wykryć krawędzie i opisać je prostymi??

  • 16. Data: 2009-09-23 11:12:30
    Od: XX YY <f...@g...com>

    On 23 Sep., 12:15, "TheGuru" <t...@w...pl> wrote:

    > robię to PS ale jest to czasochłonne i łatwo zgubić proporcje

    przy prostowaniu lini zawsze gubisz proporcje.
    wymagane jet zawsze wydluzenie w kierunku prostopadlym do kierunku
    prostowania.
    widac to tez na zdjeciu witraza - tym wiekszym - ono wymaga
    wyciagniecia w gore .

  • 17. Data: 2009-09-23 11:20:54
    Od: "Sebastian Nibisz" <e...@p...onet.pl>

    TheGuru wrote:
    > napisz jakie parametry potrzebujesz i jakie możesz pobrać z obrazu.

    Potrzebowałbym kilka przykładowych kadrów przed i po wyprostowaniu.

    > czy, podobnie jak w shiftN możesz wykryć krawędzie i opisać je prostymi??

    Tak.

    Pozdrawiam,
    - Bastek -

  • 18. Data: 2009-09-23 11:37:43
    Od: Grzegorz Krukowski <r...@o...pl>

    On Wed, 23 Sep 2009 12:11:59 +0200, "TheGuru" <t...@w...pl> wrote:

    >ale shiftN prostuje tylko linie pionowe...
    Ale jak obrócisz zdjęcie o 90 stopni to ...

    Choć ujęcia z dziwnych kątów, którę chcę doprowadzić do użytecznej
    formy, prostuję Huginem. Próbowałem to robić w Photopaincie ale to
    jest robota głupiego w stosunku do ułatwienia, jakie oferuje Hugin.
    --
    Kiedyś publikacja zdjęć w internecie wymagała odwagi...
    dziś wystarczy aparat cyfrowy ;) (c)Billy the Fish

  • 19. Data: 2009-09-23 11:46:17
    Od: XX YY <f...@g...com>

    On 23 Sep., 13:37, Grzegorz Krukowski <r...@o...pl> wrote:

> [...]
    > --
    > Kiedyś publikacja zdjęć w internecie wymagała odwagi...
    > dziś wystarczy aparat cyfrowy ;) (c)Billy the Fish

    pewnie jest wiecej drog prowadzcych do rzymu , czyli pozwalajacych
    wyprostowac skoszona perspektywe.
    nie wiem czy photopaint to to samo co paint shop - ten program radzi
    sonie ze skosmymi perspektyami b . dobrze . robisz obramowke wokol np
    skoszonego okna ( to nie musi byc skoszenie symetryczne ) i wyrowna ,
    ma o tyle sens ze mozny nim dokonac innchy obrobek , ktorych sie nie
    da huginem.
    ma tez korekty lini lukowych.

  • 20. Data: 2009-09-23 12:25:37
    Od: "TheGuru" <t...@o...pl>