  • 1. Data: 2009-09-23 06:48:03
    Temat: System Canon a AF
    Od: "Sławek Drogosz" <s...@p...onet.pl>

    Ponieważ planuję przesiąść się ze stajni Nikon do Canon - mam pytanie :
    w klasie amatorskiej (np. 450D, 1000D) korpus posiada napęd AF; jeżeli nie -
    czy większość szkieł Canon (do APS-C) posiada napęd (silniczek) AF ?

  • 2. Data: 2009-09-23 07:10:37
    Temat: Re: System Canon a AF
    Od: John Smith <u...@e...net>

    Sławek Drogosz napisał(a):
    > Poniewa? planuje przesi??ae sie ze stajni Nikon do Canon - mam pytanie :
    > w klasie amatorskiej (np. 450D, 1000D) korpus posiada naped AF; je?eli nie -
    > czy wiekszo?ae szkie? Canon (do APS-C) posiada naped (silniczek) AF ?

    W systemie EF Canona całe sterowanie (AF, przysłona) jest elektryczne.
    Żaden korpus nie ma śrubokręta, bo każdy obiektyw EF czy EF-s posiada
    swój własny silniczek.

    --
    Mirek

  • 3. Data: 2009-09-23 07:12:23
    Od: XX YY <f...@g...com>

    On 23 Sep., 08:48, "Sławek Drogosz" <s...@p...onet.pl> wrote:
    > Ponieważ planuję przesiąść się ze stajni Nikon do Canon - mam pytanie :
    > w klasie amatorskiej (np. 450D, 1000D) korpus posiada napęd AF; jeżeli nie -
    > czy większość szkieł Canon (do APS-C) posiada napęd (silniczek) AF ?

    canon nigdy nie posiadal silniczka w korpusie i nie posiada nadal
    wszystkie obiektywy maja naped wbudowany
    sa 3 rodzaje:
    -elektromagnetyczny
    -micro USM
    -USM

    obys sie nie rozczarowal praca AF w canonie przechodzac z nikona.

  • 4. Data: 2009-09-23 07:22:52
    Od: "Marek Wyszomirski" <w...@t...net.pl>

    "Sławek Drogosz" <s...@p...onet.pl> napisał:

    > Ponieważ planuję przesiąść się ze stajni Nikon do Canon - mam pytanie :
    > w klasie amatorskiej (np. 450D, 1000D) korpus posiada napęd AF;

    W systemie Canon EOS silnik AF jest zawsze w obiektywie. Zatem żaden korpus
    nie ma silnika AF.

    > jeżeli nie - czy większość szkieł Canon (do APS-C) posiada napęd
    > (silniczek) AF ?
    Wszystkie obiektywy AF do tego systemu mają. Silnika nie mają obiektywy z
    założenia będące obiektywami MF - np. specjalistyczne MP-E65, seria TS-E
    obiektywów tilt/shift, a ze 'zwykłych' obiektywów - Samyangi.

    --
    Pozdrawiam!
    Marek Wyszomirski (w...@t...net.pl)

  • 5. Data: 2009-09-23 07:22:54
    Od: "Sławek Drogosz" <s...@p...onet.pl>

    Użytkownik "XX YY" <f...@g...com> napisał w wiadomości

    >obys sie nie rozczarowal praca AF w canonie przechodzac z nikona.
    a są z tym problemy - AF w Canon 450D czy 1000D będzie gorszy niż w Nikon
    D60, D90 ?

  • 6. Data: 2009-09-23 07:56:42
    Od: XX YY <f...@g...com>

    On 23 Sep., 09:22, "Sławek Drogosz" <s...@p...onet.pl> wrote:
    > Użytkownik "XX YY" <f...@g...com> napisał w wiadomości

    > a są z tym problemy - AF w Canon 450D czy 1000D będzie gorszy niż w Nikon
    > D60, D90 ?

    d60 nie znam
    d 90 tylko powierzchownie.

    450 d - znam b dobrze niestety z najgorszej strony pracy AF.
    1000 d ma ten sam AF

    w zyciu bym nie zamienil d90 na c450d.

    jesli juz canon to tylko dwucyfrowy lub wyzej , niestety to smutna
    prawda.

    srednio N ostrzy zdecydowanie lepiej , choc w kazdym z systemow
    znajduja sie czarne owce i biale orchidee

  • 7. Data: 2009-09-23 08:03:05
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    XX YY pisze:
    > 450 d - znam b dobrze niestety z najgorszej strony pracy AF.

    Sławku, uważaj - XX YY to grupowy troll i jego wypowiedzi najczęściej
    nie mają nic wspólnego z prawdą, tylko służą tworzeniom teorii ''pod
    prąd'' by mieć okazję do awantur.

    W Canonach af ogólnie jest nieco słabszy niż w Nikonach, choć dość
    zależy to od konkretnego obiektywu i obecnie różnica jest już subtelna.
    Problemem są bardzo często kłopoty z wyjustowaniem szkieł (bf/ff),
    zwłaszcza niefirmowych (Tamron, Sigma).

    W tym konkretnym 450D af działa całkiem sprawnie, np. nie pamiętam, by
    nie trafił choć raz na ślubie, co np. 5D się czasem zdarza. Ale to ponad
    trzy lata różnicy, a w przemyśle foto to dużo.

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl

  • 8. Data: 2009-09-23 09:33:37
    Od: de Fresz <d...@n...o2.pl>

    On 2009-09-23 10:03:05 +0200, Janko Muzykant <j...@w...pl> said:

    > Sławku, uważaj - XX YY to grupowy troll i jego wypowiedzi najczęściej
    > nie mają nic wspólnego z prawdą, tylko służą tworzeniom teorii ''pod
    > prąd'' by mieć okazję do awantur.

    Niestety, wyjątkowo się z nim zgodzę - przy kitach i słabszych
    warunkach oświetleniowych D80 bije na głowę 450D - porównywałem oba na
    raz. W Canonie hunting i częste nietrafienia, trafiał raz na 5 a i to
    dopiero jak się poszukało w scenie bardziej kontrastowego elementu,
    Nikon za każdym razem w punkt. Testy robiłem w okolicach ISO 800-1600 i
    czasów 1/60-1/15, max przesłona (nie chce mi się liczyć ile to EV).
    Przy dobrym świetle nie ma zauważalnej różnicy, chyba że trafi się
    słabo kontrastowy obiekt (np. biała, gładka ściana), wtedy Nikon ciut
    lepiej (ale też się potrafi zgubić).

    de Fresz

  • 9. Data: 2009-09-23 09:46:34
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    de Fresz pisze:
> [...]
    > świetle nie ma zauważalnej różnicy, chyba że trafi się słabo kontrastowy
    > obiekt (np. biała, gładka ściana), wtedy Nikon ciut lepiej (ale też się

    To ja nie wiem - 450D z tamronem nie gubi mi się raczej nigdy. Z kitem
    zresztą podobnie. Najbardziej gubił się z 350D, 300D też czasem,
    podobnie 5D (gdzie czar jakości tamrona pryska), 20D i chyba 10D, ale
    już nie pamiętam. 40D oraz 500D (czyli ''nowa linia af'') właściwie
    nigdy. W każdym razie takie canony sprawdzałem dłużej czy krócej.

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl
    /przyczyną większości katastrof jest panika/

  • 10. Data: 2009-09-23 09:48:00
    Od: StaM <a...@y...com>

    On 23 Wrz, 10:03, Janko Muzykant <j...@w...pl> wrote:

    > Sławku, uważaj - XX YY to grupowy troll i jego wypowiedzi najczęściej
    > nie mają nic wspólnego z prawdą, tylko służą tworzeniom teorii ''pod
> [...]
    donosiciel , a raczej informator;-)
    pozdr. StaM