  • 1. Data: 2009-09-23 07:38:49
    Temat: pytanie do autora SNS-HDR
    Od: "TheGuru" <t...@w...pl>

    czy dużym kłopotem byłoby napisanie programu prostującego zdjęcia w 2
    wymiarach.
    myślę o wyprostowaniu nie tylko pionów ale i poziomu.

    na przykładzie witraża który jest wysoko w kościele i do tego widoczny z
    dużego kąta.
    wyprostowanie pionów niewiele daje bo całość i tak będzie krzywa w
    perspektywie poziomej.
    prostowanie w ps jest żmudne i do tego trudne jest zachowanie proporcji.

    jak by co to mogę pomóc przy opracowaniu modelu geometrycznego.

    pozdrawiam
    robert

  • 2. Data: 2009-09-23 07:50:36
    Temat: Re: pytanie do autora SNS-HDR
    Od: XX YY <f...@g...com>

  • 3. Data: 2009-09-23 08:05:37
    Od: "Sebastian Nibisz" <e...@p...onet.pl>

    TheGuru wrote:
> [...]
    > prostowanie w ps jest żmudne i do tego trudne jest zachowanie proporcji.
    >
    > jak by co to mogę pomóc przy opracowaniu modelu geometrycznego.

    Jeżeli da się opisać rozwiązanie to i da się napisać implementujący je
    program.
    Możesz mi pokazać przykładowe zdjęcie takiego witraża.

    Pozdrawiam,
    - Bastek -

  • 4. Data: 2009-09-23 08:19:46
    Od: "TheGuru" <t...@w...pl>

    > Jeżeli da się opisać rozwiązanie to i da się napisać implementujący je
    > program.
    > Możesz mi pokazać przykładowe zdjęcie takiego witraża.

    np takie http://infobot.pl/r/1rnq (na ołtarzem)
    albo takie http://infobot.pl/r/1rnt
    wysoko i podejść prosto pod niego nie zawsze się nie da

    żeby wyszło coś takiego http://infobot.pl/r/1rns *

    *tłumacze różnym złośliwym i miłośnikom SF, oczywiście nie z tego zdjęcia
    mówimy tylko o geometrii

    pozdrawiam
    robert

  • 5. Data: 2009-09-23 08:24:31
    Od: XX YY <f...@g...com>

    On 23 Sep., 10:19, "TheGuru" <t...@w...pl> wrote:

> [...]
    >
    > żeby  wyszło coś takiegohttp://infobot.pl/r/1rns*
    >
    > *tłumacze różnym złośliwym i miłośnikom SF, oczywiście nie z tego zdjęcia

    takie prostowanie samego elementu masz natychmiast w corell paint shop
    pro x2 i jest b latwe w obsludze.

    prostowanie lini jest
    -prostoliniowe ale czwotostronnie niesymetryczne
    mozna tez ew zdejcie obrocic o 90 st.

  • 6. Data: 2009-09-23 08:36:54
    Od: Grzegorz Krukowski <r...@o...pl>

    On Wed, 23 Sep 2009 09:38:49 +0200, "TheGuru" <t...@w...pl> wrote:

    No ale coś takiego już istnieje ;) Jednym z takich programów jest
    ShiftN http://www.shiftn.de/ , powiedzmy że pełen automat i to dość
    często dający radę. Po używaniu tego programu dość łatwym wydaje się
    rozpoczęcie pracy nad własnym algorytmem, gdyż program dość ładnie
    pokazuje CO bieże pod uwagę. Jeżeli zdjęcie jest za skomplikowane to
    do tego możesz użyć Hugina, gdzie musisz wykonać panoramę z jednego
    zdjęcia i wskazać linie pionowe i poziome.

    Może dla autora najprościej było by po prostu połączenie sił z autorem
    ShiftN'a?
    --
    Kiedyś publikacja zdjęć w internecie wymagała odwagi...
    dziś wystarczy aparat cyfrowy ;) (c)Billy the Fish

  • 7. Data: 2009-09-23 08:40:51
    Od: "Sebastian Nibisz" <e...@p...onet.pl>

    TheGuru wrote:
    > np takie http://infobot.pl/r/1rnq (na ołtarzem)
    > albo takie http://infobot.pl/r/1rnt
    > wysoko i podejść prosto pod niego nie zawsze się nie da
    >
    > żeby wyszło coś takiego http://infobot.pl/r/1rns *

    Można by się pokusić o zrobienie pełnego automatu - wrzucasz obraz lub crop
    obrazu do programu i program automatycznie go prostuje.
    Myślę, że byłby to ciekawy temat i możliwy do zrealizowania.

    Pozdrawiam,
    - Bastek -

  • 8. Data: 2009-09-23 08:57:48
    Od: "kuba_k1" <k...@p...onet.pl>

    Jak prostować manualnie, to za pomocą PSP Photo X2 - tak jak napisał XX YY,
    a jak z automatu to ShiftN-em - niejednokrotnie daje dość dobre wyniki :)

  • 9. Data: 2009-09-23 09:23:43
    Od: XX YY <f...@g...com>

> [...]
    >
    > żeby  wyszło coś takiegohttp://infobot.pl/r/1rns*
    >
    > *tłumacze różnym złośliwym i miłośnikom SF, oczywiście nie z tego zdjęcia

    mnie tam specjalnie nie obchodzi co chcesz prostowac .
    tylko po co ?
    przeciez ten witraz nad oltarzem masz pokazany w prawidlowej
    perspektywie.

    jesli to ma byc przyklad witraza do prostowania to calkowicie
    nietrafiony.
    powinens raczej zapytac o program , ktory gnie prawidlowo pokazane
    linie - jesli punktem wyjscia do rozwazan mialoby byc prezentowane
    zdjecie.

  • 10. Data: 2009-09-23 10:04:35
    Od: "TheGuru" <t...@w...pl>

    >takie prostowanie samego elementu masz natychmiast w corell paint shop
    >pro x2 i jest b latwe w obsludze.

    czy natychmiast znaczy automatycznie?