  • 1. Data: 2009-09-22 21:55:28
    Temat: obiektyw do nikona
    Od: sylwia <s...@g...at>

    Witam!

    Czy ktos moglby za mnie zdecydowac jaki obiektyw wybrac, prosze :)
    Wacham sie pomiedzy Tamronem 17-50 2.8 a Nikonem 35 1.8G.
    Czy jest sens wymieniac Nikonowego kita (18-70 z d70) na tego Tamrona
    czy lepiej jednak kupic ta jasniejsza stalke Nikona?

    Pozdrawiam, Sylwia

  • 2. Data: 2009-09-22 22:16:11
    Temat: Re: obiektyw do nikona
    Od: Mateusz Ludwin <n...@s...org>

    Rzecze sylwia:

> [...]
    > Czy jest sens wymieniac Nikonowego kita (18-70 z d70) na tego Tamrona
    > czy lepiej jednak kupic ta jasniejsza stalke Nikona?

    No ale jak mamy odpowiedzieć? :>

    Jakie zdjęcia robisz?
    Czego ci brakuje w kicie?

  • 3. Data: 2009-09-22 22:18:01
    Od: "Thomas" <a...@b...pl>

    Użytkownik "Mateusz Ludwin" <n...@s...org> napisał w wiadomości
    > Rzecze sylwia:

    > No ale jak mamy odpowiedzieć? :>
    >
    > Jakie zdjęcia robisz?
    > Czego ci brakuje w kicie?

    No wlasnie. Bo gdzies mi sie szklana kula zapodziala.
    Jakie zdjecia robisz najczesciej? W jakich warunkach?
    A moze jakie chcesz zaczac robic? :)

    Thomas

  • 4. Data: 2009-09-22 22:22:15
    Od: sylwia <s...@g...at>

    w kicie mi brakuje swiatla. robie krajobraz, detal architektoniczny..
    chcialabym zaczac portret/ludzie.

    sylwia

  • 5. Data: 2009-09-22 22:44:22
    Od: "Thomas" <a...@b...pl>

    Użytkownik "sylwia" <s...@g...at> napisał w wiadomości
    >w kicie mi brakuje swiatla. robie krajobraz, detal architektoniczny..
    >chcialabym zaczac portret/ludzie.
    >
    > sylwia

    Hmm.. To powiem tak. Jak robisz krajobraz, czy architekture (nawet detal)
    zakladam, ze raczej w dzien i w dobrym swietle. W kicie Ci zatem swiatla
    nie powinno brakowac.
    Jak chcesz porobic portret to tu na pewno bedzie Ci potrzebna, ta cholerna,
    slawna mala GO ;-) Zatem wzialbym ta stalke.

    Thomas

  • 6. Data: 2009-09-22 22:48:50
    Od: Mateusz Ludwin <n...@s...org>

    Rzecze sylwia:

    > w kicie mi brakuje swiatla. robie krajobraz, detal architektoniczny..
    > chcialabym zaczac portret/ludzie.

    Weź Tamrona.

  • 7. Data: 2009-09-22 22:52:38
    Od: "b...@n...pl" <b...@n...pl>

    Thomas pisze:

> [...]
    > Jak chcesz porobic portret to tu na pewno bedzie Ci potrzebna, ta
    > cholerna, slawna mala GO ;-) Zatem wzialbym ta stalke.

    Tylko 35 mm to mało jak na portret. Żeby wypełnić kadr trzeba podejść
    blisko.

    wer

  • 8. Data: 2009-09-22 22:55:53
    Od: Mateusz Ludwin <n...@s...org>

    Rzecze b...@n...pl:

    > Tylko 35 mm to mało jak na portret. Żeby wypełnić kadr trzeba podejść
    > blisko.

    35 jest bardzo dobre do portretu.

    35 jest średnie do architektury i słabe do krajobrazu.

    Więc Tamron który jest uniwersalny.

  • 9. Data: 2009-09-23 07:14:02
    Od: StaM <a...@y...com>

    On 22 Wrz, 23:55, sylwia <

    > Wacham sie pomiedzy Tamronem 17-50 2.8 a Nikonem 35 1.8G.

    > Pozdrawiam, Sylwia
    --------
    Jednak nie ma sprawiedliwosci i rownouprawnienia na tym swiecie.
    Mnie za takiego byka zjechalo dwunastu grupowiczow.

    StaM

  • 10. Data: 2009-09-23 07:19:48
    Od: John Smith <u...@e...net>

    b...@n...pl napisał(a):

    > Tylko 35 mm to mało jak na portret. Żeby wypełnić kadr trzeba podejść
    > blisko.

    Pojęcie portretu jest szersze niż samo zbliżenie głowy. Tym bardziej
    określenie portret/ludzie sugeruje również zdjęcia ludzi w ich
    otoczeniu. Spokojnie 35mm na cropie pasuje do wielu sytuacji tego typu.
    Aczkolwiek ja bym wybrał zooma.

    Do Sylwii:
    Moje zdjęcia ślubne robione były kitem 18-70 Nikona i zdecydowanie
    wszystkim się podobały. Tym obiektywem naprawdę można robić fajne
    zdjęcia ludzi, zarówno szerszym kątem, włączając trochę otoczenia jako
    tło, jak też ciaśniejsze portrety z rozmytym tłem. Musisz dokładniej
    określić czego Ci brakuje w dotychczasowym obiektywie, albo spróbować go
    jeszcze lepiej wykorzystać, bo na razie wydaje mi się, że to nie
    obiektyw Cię ogranicza.

    Pozdrawiam,
    --
    Mirek