  • 1. Data: 2009-09-03 08:20:00
    Temat: prawo autorskie, czy moge?
    Od: "K.M.C." <kmc@niespamuj_na_tlenie.pl>

    Drogie "Bravo",
    jestem w posiadaniu zdjęć swojej córki, których jestem autorem,
    współautorem córki podobno też ;-) Czy mogę użyć tych żdjęć do swojej
    promocji. Uwaga ZONK - jestem z małżonką po rozwodzie. Czy potrzebuje
    jej zgody?

    pozdrawiam zrozpaczona Ziuta :D

    BTW jak sie pojawi drugi raz to znaczy ze cos serwer news gazety daje
    ciała :/

    --
    Krzysiek Ciesielski K.M.C.
    www.kmciesielski.pl

  • 2. Data: 2009-09-03 09:07:48
    Temat: Re: prawo autorskie, czy moge?
    Od: Ariusz <a...@p...onet.pl>

    K.M.C. pisze:
> [...]
    > jej zgody?
    >
    > pozdrawiam zrozpaczona Ziuta :D
    >
    > BTW jak sie pojawi drugi raz to znaczy ze cos serwer news gazety daje

    Skoro jesteś po rozwodzie to został wyznaczony opiekun prawny, jeden z
    rodziców - on decyduje. Do swojej promocji - czyli niekomercyjnego
    wykorzystania teoretycznie możesz użyć - w najgorszym wypadku będziesz
    musiał z tego zrezygnować - nie poniesiesz konsekwencji finansowych bo i
    nie miałeś zysków, chyba że ta promocja w jakiś sposób zaszkodzi córce.

    Ariusz

  • 3. Data: 2009-09-03 09:30:45
    Od: "Marian Paździoch" <n...@n...pl>

    Użytkownik "Ariusz" <a...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    >poniesiesz konsekwencji finansowych bo i nie miałeś zysków, chyba że ta
    >promocja w jakiś sposób zaszkodzi córce.

    Nie oceniam tutaj tego konkretnego przypadku, ale w ogólności - nie masz
    racji. Prawo autorskie nie rozdziela konsekwencji w przypadku wykorzystania
    komercyjnego/niekomercyjnego. I bardzo dobrze zresztą.

    Pzdr.
    Maniek

  • 4. Data: 2009-09-03 09:32:04
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "K.M.C." <kmc@niespamuj_na_tlenie.pl> napisał w
    wiadomości news:h7nu7f$bed$1@inews.gazeta.pl...
> [...]
    > współautorem córki podobno też ;-) Czy mogę użyć tych żdjęć do
    > swojej promocji. Uwaga ZONK - jestem z małżonką po rozwodzie. Czy

    A co mowi ustawa ? [wersja stara - sprawdzic czy aktualna]
    Art. 81. 1. Rozpowszechnianie wizerunku wymaga zezwolenia osoby na
    nim przedstawionej. W braku wyraźnego zastrzeżenia zezwolenie nie
    jest wymagane, jeżeli osoba ta otrzymała umówioną zapłatę za
    pozowanie.
    2. Zezwolenia nie wymaga rozpowszechnianie wizerunku:
    1) osoby powszechnie znanej, jeżeli wizerunek wykonano w
    związku z pełnieniem przez nią funkcji publicznych, w szczególności
    politycznych, społecznych, zawodowych,
    2) osoby stanowiącej jedynie szczegół całości takiej jak
    zgromadzenie, krajobraz, publiczna impreza.

    Na oko trzeba sie z zona dogadac :-)

    J.

  • 5. Data: 2009-09-03 09:46:49
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    "J.F." <j...@p...onet.pl> writes:

    > A co mowi ustawa ? [wersja stara - sprawdzic czy aktualna]
    > Art. 81. 1. Rozpowszechnianie wizerunku wymaga zezwolenia osoby na nim
    > przedstawionej.

    > Na oko trzeba sie z zona dogadac :-)

    A gdzie tam jest napisane, ze za dziecko musza sie zgodzic oboje
    rodzice?

    Mnostwo czynnosci w imieniu dziecka wykonuje jeden rodzic i to
    wystarcza.

    MJ

  • 6. Data: 2009-09-03 10:18:49
    Od: "K.M.C." <kmc@niespamuj_na_tlenie.pl>

    Ariusz pisze:

> [...]
    > musiał z tego zrezygnować - nie poniesiesz konsekwencji finansowych bo i
    > nie miałeś zysków, chyba że ta promocja w jakiś sposób zaszkodzi córce.

    Opeikunami prawnymi jestesmy oboje i mamy rowne prawa. Sad wyznaczyl
    jedynie miejsce zamieszkania dziecka przy jednym z rodzicow. Jednak na
    pewne rzeczy paszport, wyjazd za granice, zmiana szkoly, musimy sie
    zgodzic oboje.
    Przeciez promocja, ma na celu osiagniecie korzysci majatkowcych. Inaczej
    to lekko bez sensu :-)
    pzdr

    --
    Krzysiek Ciesielski K.M.C.
    www.kmciesielski.com

  • 7. Data: 2009-09-03 10:21:03
    Od: "K.M.C." <kmc@niespamuj_na_tlenie.pl>

    J.F. pisze:

> [...]
    > przedstawionej. W braku wyraźnego zastrzeżenia zezwolenie nie jest
    > wymagane, jeżeli osoba ta otrzymała umówioną zapłatę za pozowanie.

    ototot, ale trudno zebym placil wlasnemu dziecku. Za sam fakty bycia
    moją córka otrzymuje jakies gratyfikacje co chwile ;-)

    to dupa mokra, ale zaryzykuje.

    pozdr i dziekuje

    --
    Krzysiek Ciesielski K.M.C.
    www.kmciesielski.pl

  • 8. Data: 2009-09-03 15:16:31
    Od: Mikolaj Machowski <m...@w...pl>

    K.M.C. napisał:

> [...]
    > jedynie miejsce zamieszkania dziecka przy jednym z rodzicow. Jednak na
    > pewne rzeczy paszport, wyjazd za granice, zmiana szkoly, musimy sie

    Czyli potrzebujesz zgody matki.

    m.
    --
    - Oczywiście będzie to klub ze wsi patiomkinowskiej.
    - My się nie wstydzimy najlepszych wzorów.

  • 9. Data: 2009-09-04 00:00:21
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

    On 2009-09-03, K.M.C. <kmc@niespamuj_na_tlenie.pl> wrote:
> [...]
    > zgodzic oboje.
    > Przeciez promocja, ma na celu osiagniecie korzysci majatkowcych. Inaczej

    Była nie tak dawno podobna dyskusja na pl.soc.prawo. Wnioski z grubsza
    są jasne i klarowne a sprowadzają się do stwierdzenia "to zalezy". Prawo
    autorskie nie specjalnie ma tu zastosowanie, ma za to Kodeks Rodzinny i
    Opiekuńczy a problem sprowadza się do rozstrzygnięcia kwestii: czy
    publikacja wizerunku dziecka w portfolio jest na tyle ważną sprawą
    związana z dzieckiem, aby decyzje musieli podejmować oboje rodziców. Nie
    we wszystkich sprawach muszą.

    --
    Marcin

  • 10. Data: 2009-09-04 06:00:03
    Od: "K.M.C." <kmc@niespamuj_na_tlenie.pl>

    Marcin Debowski pisze:

> [...]
    > publikacja wizerunku dziecka w portfolio jest na tyle ważną sprawą
    > związana z dzieckiem, aby decyzje musieli podejmować oboje rodziców. Nie

    podobnej wykładni uzyl moj prawnik, podkreslajac, ze zgoda obojga
    rodzicow jest potrzebna do spraw istonych z pkt widzenia rozwoju i
    wychowania dziecko, a wykorzystanie zdjecia, o ile, nie jest ono użyte w
    jakim kontrowersyjnym kontekscie - nie osmiesza itd dziecka, taka sprawa
    nie jest.

    pzdr

    --
    Krzysiek Ciesielski K.M.C.