  • 1. Data: 2009-09-02 14:12:30
    Temat: 50d czy 7D
    Od: "Andrzej" <b...@w...pl>

    po sezonie troche sie uzbieralo
    wiec czas na zmiane puszki
    wiec stad moje pytanie jakie sa roznice miedzy 50d a 7d ?
    od razu zaznaczam ze nie ubolewm nad brakiem mozliwosci krecenia filmow

    zalezy mi bardziej na fotografi reporterskiej w RAW, wiec na wzglednej
    szybkosci lustrzanki
    i niskich szumach przy wiekszych ISO

    poczekac czy sie dozbroic w obiektywy?

  • 2. Data: 2009-09-02 15:15:40
    Temat: Re: 50d czy 7D
    Od: "CeZ__134" <N...@p...onet.pl>

    > po sezonie troche sie uzbieralo
    > wiec czas na zmiane puszki
    > wiec stad moje pytanie jakie sa roznice miedzy 50d a 7d ?

    Mnogo informacji o tym w necie ....Uzyj google, to nie boli ;)

    Jestes pierszym ... ;]

    CeZ__134

  • 3. Data: 2009-09-02 15:51:26
    Od: de Fresz <d...@n...o2.pl>

    On 2009-09-02 16:12:30 +0200, "Andrzej" <b...@w...pl> said:

> [...]
    > od razu zaznaczam ze nie ubolewm nad brakiem mozliwosci krecenia filmow
    >
    > zalezy mi bardziej na fotografi reporterskiej w RAW, wiec na wzglednej

    Poczekać na rzetelne testy i opinie tych, co przetestują dokładnie na sobie.

    de Fresz

  • 4. Data: 2009-09-02 15:52:59
    Od: "Roger from Cracow" <r...@s...pl>

    > zalezy mi bardziej na niskich szumach przy wiekszych ISO

    w takim razie nawet nie dotykaj 50D kup sobie cos innego.
    Przypuszczam ze 60D (7D) tez nie spelni Twoich oczekiwan.
    Ja zanabylem 50D i wlasnie z powyzszego powodu sie go pozbywam.
    Chcesz mozesz miec prawie nowke sztuke tego knota 50D uzyta kilka
    razy, kupiona na backup za sporo mniejsze pieniadze :)

    Roger

  • 5. Data: 2009-09-02 16:14:30
    Od: "Andrzej" <b...@w...pl>

    Użytkownik "Roger from Cracow" <r...@s...pl> napisał w
    wiadomości news:h7m35v$ugo$1@news.interia.pl...

> [...]
    > Chcesz mozesz miec prawie nowke sztuke tego knota 50D uzyta kilka
    > razy, kupiona na backup za sporo mniejsze pieniadze :)

    a co ci w 50D nie pasi konkretnie?
    i co uzywasz w zamian?

  • 6. Data: 2009-09-02 16:20:46
    Od: Olek <o...@u...eu>

    Roger from Cracow wrote:

> [...]
    > Chcesz mozesz miec prawie nowke sztuke tego knota 50D uzyta kilka
    > razy, kupiona na backup za sporo mniejsze pieniadze :)

    taaaaa oczywiście, onanizm sprzętowy górą :) ja cały czas chce zobaczyć
    te kiepskie foty z 50D i z 5D którego tak chwaliłeś z tego co pamiętam.
    I chcę zobaczyć tą powalającą na kolana różnicę... :>

  • 7. Data: 2009-09-02 16:21:59
    Od: "Roger from Cracow" <r...@s...pl>

    > a co ci w 50D nie pasi konkretnie?
    > i co uzywasz w zamian?

    dynamika i to jak szumi powyzej 800ISO. W zamian nic nie uzywam
    normalnie pracuje na 5D i on mnie rozpiescil. Przypuszczalnie najlepsza
    dynamika byc moze ustepuje jedynie 5D MKII. Aha zdarza sie, ze musze
    wyciagac niedoswietlone RAWy sprawa dosc normala w reporterce i
    tutaj 50D tez polegl na calej lini. Jak cos z niego pociagniesz to zaczyna
    szuuumiec az milo nawet na niskim iso. 5D w tym przypadku broni sie
    rewelacyjnie. No niestety niema wiele opcji do wyboru jak ktos chce
    dobry AF i dobra matryce w cenie ktora jeszcze nie zabija.

    Roger

  • 8. Data: 2009-09-02 16:53:03
    Od: "Roger from Cracow" <r...@s...pl>

    > taaaaa oczywiście, onanizm sprzętowy górą :) ja cały czas chce zobaczyć te
    > kiepskie foty z 50D i z 5D którego tak chwaliłeś z tego co pamiętam. I
    > chcę zobaczyć tą powalającą na kolana różnicę... :>

    to grupa dyskusyjna a nie naukowa, nie musze niczego udowadniac.
    Moge natomiast uprzedzic kogos zanim wtopi i potem bedzie zalowal
    tak jak ja. Widzisz ja robie zdjecia i to cala mase i byc moze wiem o
    czym pisze i potrafie zauwazyc wady aparatu w stosunku do innego.
    Zwisa mi co o tym sadzisz i czy Ci sie podoba to co pisze czy nie.
    Pewne body daja komfort pracy nawet niechlujnej z grubsza naswitlajac
    material skupiajac sie na kadrze i potem mozna te RAWy elegancko
    umiejetnie skorygowac na kompie. To jest fantastyczna swiadomosc
    tego ze poem bedzie dobrze. W przypadku 50D trzeba aptekarsko
    dokladnie zajac sie naswietlaniem pilnujac aby za bardzo nie wyzylowac
    ISO, niema tutaj miejsca na zadne forsowanie. Ta matryca to krok Canona
    wstecz nawet w porownaniu z takim 40D.
    Wiem natomiast, ze poza AF 50D nie spelnia nawet ani 1/3 moich
    wymagan puszki do pracy reporterskiej. Mozesz sobie to podwarzac.
    Onanizowac sprzetem to ja skonczylem kilka lat temu teraz sprzet foto
    to dla mnie takie same przedmioty do pracy jak buty do chodzenia.
    Ma byc wygodny i latwy do pracy i ma zarabiac na mnie.

    Roger

    --
    Marcin Roger Pojałowski
    http://wrota-bieszczadow.pl ; http://studio-roger.pl

  • 9. Data: 2009-09-02 17:56:50
    Od: Adam 'Adak' Kępiński <a...@g...pl>

    > wiec stad moje pytanie jakie sa roznice miedzy 50d a 7d ?

    Jezu, skoro dowiedziałeś się o premierze tych dwóch puszek, to dotrzyj do różnic
    i się z nimi zapoznaj!
    Przecież takie rzeczy są na pierwszej stronie dpreview.

    > zalezy mi bardziej na fotografi reporterskiej w RAW, wiec na wzglednej
    > szybkosci lustrzanki
    > i niskich szumach przy wiekszych ISO

    No to nad czym myślisz? Co tu się zastanawiać?
    Dowiedz się i zdecyduj.

    > poczekac czy sie dozbroic w obiektywy?

    Nie napisałeś jakie masz, nie napisałeś co wiesz - nic nie napisałeś.
    Ale opracowanie "co jest lepsze" to byś chciał?
    Nie pytaj co grupa może zrobić dla Ciebie - spytaj się co Ty możesz zrobić dla
    grupy!

    Ps. Dobijają mnie takie pytania - naprawdę umiejętność czytania już zanikła? Na
    cholere te wszystkie portale robuią tony testów, zdjęć i tabelek skoro nikt tego
    nie czyta? Aaaaa...

    --
    Adam 'Adak' Kępiński a...@t...pl GG: 1004327

  • 10. Data: 2009-09-02 18:24:21
    Od: "gietrzy" <c...@g...pl>

    > od razu zaznaczam ze nie ubolewm nad brakiem mozliwosci krecenia filmow
    > zalezy mi bardziej na fotografi reporterskiej w RAW,

    reporterskiej w raw????

    > wiec na wzglednej szybkosci lustrzanki

    lag ten sam -> 60ms
    dokładność af ta sama -> f/5.6, pewnie tylko 1/2 GO
    kl/s - 50D ma 6 kl/s - imho jak na 3k pln (ja za tyle kupiłem) to super wynik

    > i niskich szumach przy wiekszych ISO

    7D nie ma bandingu, niskie szumy? -> mRaw

    > poczekac czy sie dozbroic w obiektywy?

    Zależy, ja spuszczam 50D (w zasadzie już go nie mam) bo mogę dołożyć różnicę,
    jednak piszesz o szkłach: wnioskuję, że jeszcze nie masz setu w komplecie ;)
    i tu darowałbym sobie 7D.

    50D nie ma się czego wstydzić (cena czyni cuda) a po siódemce będzie tylko
    tanieć...
    Z drugiej strony 7D to masakra upgrade'owa dla samego Canona! Podejrzewam, że
    cykl życia produktu będzie podobny do 1Dynek - 3 lata.

    pozdrawiam,
    gietrzy