  • 1. Data: 2009-09-03 11:25:20
    Temat: Doswiadczenia z wydrukiem w formacie 100x70cm z 12 Mpix
    Od: "Damian" <d...@p...fm>

    Witam. Czy ktos z szanownych kolegow lub kolezanek robil
    moze wydruk w formacie 100x70cm z aparatu 12 MPix?

    Porobilem troche fotek w te wakacje a z nich collage'e
    i chcialbym teraz jeden z nich powiesic w pokoju
    w antyramie i zastanawiam sie czy bedzie to wygladalo ok?

    Moj Nikon robi fotki powiedzmy 36,31cm x 24,11cm
    (4288x2848 pixeli) w 300 DPI. I w zwiazku z tym pytanie
    jezeli w labie przeskaluja do 75 DPI aby uzyskac
    108,93 cm x 72,33 cm i potem dopasuja do 100x70 to czy
    fotka bedzie jeszcze nadawala sie do powieszenia?

    Nie bede jej ogladal z lupa tylko z odleglosci min. 1,5 m.

    Czy ktos moze cos powiedziec w tym temacie

    --
    Pozdrawiam D.

  • 2. Data: 2009-09-03 11:39:24
    Od: Leszek Drwal <l...@a...pl>

    Damian wrote:
> [...]
    >
    > Nie bede jej ogladal z lupa tylko z odleglosci min. 1,5 m.
    >
    > Czy ktos moze cos powiedziec w tym temacie

    Robilem 100x70 tablice na wydrukach foto wielkoformatowych ze zdjec z
    istocka w rozmiarze 4368 × 2912 px 14.6" × 9.7" @ 300 dpi czaem z
    kadrowaniem. I nawet z dośc bliska bylo dobrze, a z poltora metra po
    prostu bajera :)

    Podklejane na piance, no po prostu bajer full wypas sniadanko z cukrem :)

  • 3. Data: 2009-09-03 11:43:17
    Od: Czornyj <m...@c...pl>

    On 3 Wrz, 13:25, "Damian" <d...@p...fm> wrote:
> [...]
    >
    > Nie bede jej ogladal z lupa tylko z odleglosci min. 1,5 m.
    >
    > Czy ktos moze cos powiedziec w tym temacie

    Wszystko jest kwestią odległości z jakiej będziesz to oglądał. Dobre
    technicznie zdjęcie 12MP spokojnie można powiększyć do B1, ale jeśli
    przyjdzie ci fantazja oglądnąć je z bliska, to jakiejś sakramenckiej
    żylety się nie spodziewaj.

  • 4. Data: 2009-09-03 12:13:00
    Od: Jakub Jewuła <b...@s...com.pl>

    Użytkownik "Damian" <d...@p...fm> napisał w wiadomości
> [...]
    > Nie bede jej ogladal z lupa tylko z odleglosci min. 1,5 m.
    > Czy ktos moze cos powiedziec w tym temacie

    W tym temacie doswiadczeniw wyglada tak - jesli zadajesz takie
    pytanie to znaczy, ze bedziesz zadowolony z plakatu :)

    I bynajmniej nie jest ta jakas zlosliwosc.

  • 5. Data: 2009-09-03 12:37:04
    Od: XX YY <f...@g...com>

    On 3 Sep., 13:25, "Damian" <d...@p...fm> wrote:
> [...]
    >
    > Nie bede jej ogladal z lupa tylko z odleglosci min. 1,5 m.
    >
    > Czy ktos moze cos powiedziec w tym temacie

    z odleglosci 1,5 m na 75 dpi bedziesz widzial rownie dobrze jak z
    odleglosci 30 cm na 300 dpi.
    taki jest sens duzego wydruku , aby mozna go bylo moc ogladac z
    wiekszej odleglosci.

    mozesz sobie latwo przeliczyc wychodzac z zalozenia , ze oko ma
    rozdzielczosc 1 minuty katowej.

  • 6. Data: 2009-09-03 13:30:38
    Od: "Radosny" <radosny@usun_to.top67.pl>

    > Witam. Czy ktos z szanownych kolegow lub kolezanek robil
    > moze wydruk w formacie 100x70cm z aparatu 12 MPix?

    Spoko. Jak obraz jest ostry będzie OK. Jak jest nieostry, to i 50Mpix nie
    pomoże.

    Robiłem wydruki B1 nawet z 2Mpix. Klient nasz pan, powiesił to sobie w
    sklepie. Dało się oglądać z 3m.

    --
    Radosny

  • 7. Data: 2009-09-03 14:50:43
    Od: Jakub Jewuła <b...@s...com.pl>

    > Tez mnie korcilo zeby zadac podobne pytanie, ale wydaje mi sie - nie
    > wiem czemu - ze nie bylbym zadowolony.

    To proste - Tys jest malkontent ;)

  • 8. Data: 2009-09-03 14:53:57
    Od: _rK_ <podazaj_za_adresem_w_@_stopce.pl>

    [rK] http://robertkresa.com

  • 9. Data: 2009-09-03 15:22:48
    Od: Jester <j...@t...net.pl>

    XX YY pisze:

    > taki jest sens duzego wydruku , aby mozna go bylo moc ogladac z
    > wiekszej odleglosci.

    Tylko niech nie zapomni o barierkach, bo jeszcze ktoś podlezie bliżej.
    Nie każdy zna teorię o minucie kątowej...

    > mozesz sobie latwo przeliczyc wychodzac z zalozenia , ze oko ma
    > rozdzielczosc 1 minuty katowej.

    ...co do której byłem pewien, że ktoś ją wywlecze z szafy. Niezły jestem :)

  • 10. Data: 2009-09-03 17:54:10
    Od: Bernard Wybierała <b...@g...com>

    Damian pisze:
> [...]
    >
    > Nie bede jej ogladal z lupa tylko z odleglosci min. 1,5 m.
    >
    > Czy ktos moze cos powiedziec w tym temacie

    Generalnie można przyjąć że 6 mpx lustrzanka wystarcza do zrobienia
    billboardu, który wyglądał będzie bardzo dobrze z odległości większej
    niż 10 m.
    Ale kto ogląda billboard z mniejszej odległości? ;)...

    --
    Bernard Wybierała
    B&W Studio