  • 1. Data: 2009-09-02 14:22:39
    Temat: 5DmkII i filmy - gdzie szukac info
    Od: "Ptas" <panskajazda[no]@poczta.[no].onet.pl>

    Witajcie,

    No skoro mam juz w lapach tego 5DmkII to bym sie troche w filmowanie
    pobawil.

    Dotychczas krecilem kamera MiniDV i montowalem toto na Unlead i do domowych
    zabaw wystarczalo. Full HD to sporo wiekszy format i to obrobic juz nie tak
    latwo. Do tego konwersja na DVD, etc. Wiem, ze grupa nie ta ale chce spytac,
    na jakiej szukac. Wykopalem alt.pl.rec.videokamery ale tam malutko postow.
    Poradzcie, gdzie sie doksztalcic (tak w zasadzie od podstaw).

    No i nie bijcie, ze OT ... w koncu aparatem bedzie rejestrowane ;)

    Bardzo pozdrawiam,

    Ptas

  • 2. Data: 2009-09-02 20:19:04
    Temat: Re: 5DmkII i filmy - gdzie szukac info
    Od: "Menios" <m...@w...pl>

    Uzytkownik "Ptas" <panskajazda[no]@poczta.[no].onet.pl> napisal w wiadomosci
> [...]
    > podstaw).
    >
    > No i nie bijcie, ze OT ... w koncu aparatem bedzie rejestrowane ;)

    A jaki jest sens konwertowania HD na format DVD, skoro juz masz sprzet to
    wykorzystaj jego mozliwosci w pelni, bo przeciez mozesz filmowac dalej w
    miniDV skoro chcesz miec format DVD

  • 3. Data: 2009-09-02 23:57:43
    Od: "zkruk [Lodz]" <z...@g...pl>

    Menios wrote:

    > A jaki jest sens konwertowania HD na format DVD, skoro juz masz
    > sprzet to wykorzystaj jego mozliwosci w pelni, bo przeciez mozesz
    > filmowac dalej w miniDV skoro chcesz miec format DVD

    DOF? i dostep do ogromnej masy obiektywów?
    to malo?

    --
    pozdrawiam - Zbigniew Kruk
    www.lodz.forumslubne.pl <-- forum dla par mlodych z okolic Lodzi

  • 4. Data: 2009-09-03 07:23:43
    Od: "Ptas" <panskajazda[no]@poczta.[no].onet.pl>

    Uzytkownik "zkruk [Lodz]" <z...@g...pl> napisal w wiadomosci

    > DOF? i dostep do ogromnej masy obiektywów?
    > to malo?

    Dokladnie. Do tego 16x9, inna dynamika. Np 17mm na aparacie - tego moja
    kamerka nie dogonie.

    Moj dwurdzeniowy Athlon 64 cos tam w domu nie jest zbyt chetny aby klipy
    fullHD z aparatu plynnie zagrac wiec gdzie tu o jakims montowaniu mowic. TV
    mam z wczesnych lat 80tych ubieglego wieku wiec .... no wlasnie.

    A pomijajac powyzsze chcialbym sie troche samodoksztalcic bom ciemny w
    temacie.

    Ptas

  • 5. Data: 2009-09-03 11:59:52
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    zkruk [Lodz] pisze:

    > DOF? i dostep do ogromnej masy obiektywów?
    > to malo?

    No i mój ulubiony resajz :)
    Właśnie przerobiłem dla testów kawałek filmu z 1280x720 na pal i
    oczywiście jakościowo jest ślicznie.

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl

  • 6. Data: 2009-09-03 20:30:30
    Od: "R09" <b...@t...pl>

    "Ptas" <panskajazda[no]@poczta.[no].onet.pl> wrote in message
> [...]
    >

    > Poradzcie, gdzie sie doksztalcic (tak w zasadzie od podstaw).
    >
    > No i nie bijcie, ze OT ... w koncu aparatem bedzie rejestrowane ;)

    Podziele sie moim skromnym doswiadczeniem, tyle, ze opartym o 500d.
    Format wynikowy to QuickTime.
    Po próbach z Vegas Pinnacle Studio, Uleadem, stwierdzilem, ze najprosciej
    pracuje mi sie na PowerDirectorze 8,
    zwlaszcza, ze wczesniejsze wersje uzywalem do obróbki i zgrywania
    miniDV>DVD.
    Po dodaniu przejsc i efektów > Produce i zgranie materialu do H.264
    1920x1080i. Ale mozna tez ustawic 1280x720p,
    tez sie fajnie oglada.
    Renderowanie to niestety ok.0.1 real time na moim T8400 2x2.26G
    Ale jak ktos ma karte z CUDA to program oferuje obsluge i na GT 5600 ma
    renderowac 5 razy szybciej.
    Nastepnie program mkv2vob tworzy strukture katalogów przyszlej plyty, która
    wypalimy w Nero
    nadrywarka DVD na plytce DVD w formacie UDF 2.5.
    Tak otrzymana plytke wkladamy do odtwarzacza BlueRay i cieszymy sie filmem w
    rozdzielczosci HD
    (Czyli sens jest nagrywac material HD na plytke DVD :))
    Acha, full HD jest tylko interlaced, tyle tylko PowerDirector oferuje, ale
    odtwarzacze
    sobie niezle z tym radza (przynajmniej mój Samsung -tak)

    W.K.

  • 7. Data: 2009-09-04 07:44:29
    Od: "Ptas" <panskajazda[no]@poczta.[no].onet.pl>

    Użytkownik "R09" <b...@t...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > odtwarzacze
    > sobie niezle z tym radza (przynajmniej mój Samsung -tak)

    Witaj,

    To chyba nie ta grupa ale b. krotko: aparat kreci 29,97 fps - czy mozna w
    tej wersji 'robic' DVD czy wskazane jest przejscie na 25 fps?

    Wczoraj zrobilem test:
    - plik z aparatu konwertowany na mpeg-2 w rozmiarze DVD - na kompie gra
    spoko
    - iles tam klipow skonwertowanych jak powyzej do Ulead'a - podglad ok
    - wypalone DVD - na TV wyraznie pojawiajace sie i zanikajace linie poziome -
    to interlaced i moze 29,97 fps? Do tego kolory mi kompletnie rozjechalo ...
    Jak probowalem konwertowac na 25 fps to plik wynikowy wykazuje "zabkowanie"
    podczas odtwarzania na komputerze.

    Oj naprawde potrzebowalbym zrodla wiedzy i wujka 'dobra rada' .....

    W videopozdrowieniem,

    Ptas

  • 8. Data: 2009-09-04 07:57:21
    Od: "Mikolaj Tutak" <mtutak(a)nixz*net@nospam.com>

    Ptas wrote:

    > - wypalone DVD - na TV wyraznie pojawiajace sie i zanikajace linie
    > poziome - to interlaced i moze 29,97 fps? Do tego kolory mi

    Interlaced.

    > kompletnie rozjechalo ... Jak probowalem konwertowac na 25 fps to
    > plik wynikowy wykazuje "zabkowanie" podczas odtwarzania na komputerze.

    Nie konwertuj na 25fps tylko nagraj w NTSC, bez konwersji fps.

    --
    pozdrawiam
    Mikołaj

  • 9. Data: 2009-09-04 07:59:38
    Od: "Ptas" <panskajazda[no]@poczta.[no].onet.pl>

    Użytkownik "Mikolaj Tutak" <mtutak(a)nixz*net@nospam.com> napisał w
    wiadomości news:h7qhdc$lhq$1@atlantis.news.neostrada.pl...

    > Nie konwertuj na 25fps tylko nagraj w NTSC, bez konwersji fps.

    A jak potem odtworze NTSC na moim DVD/TV? Ten standard raczej amerykanski
    jest .....

    Ptas

  • 10. Data: 2009-09-04 09:45:53
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    R09 pisze:

    > Podziele sie moim skromnym doswiadczeniem, tyle, ze opartym o 500d.
    > Format wynikowy to QuickTime.
    > Po próbach z Vegas Pinnacle Studio, Uleadem, stwierdzilem, ze najprosciej
    > pracuje mi sie na PowerDirectorze 8,

    A mnie od lat editstudio. Mało znany, ale szybki i bez narzuconej
    struktury typu ''dwie ścieżki plus efekt''.
    Starze wersje ze free bywają z jakimiś gazetkami.

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl
    /jestem błędem statystycznym, ale szczęśliwym/