  • 1. Data: 2009-09-02 15:58:49
    Temat: Canon 500D czy 40D?
    Od: Charon <c...@o...pl>

    Witam
    Przesiadka z 300D i tak sobie myślę że 500D body i niewiele droższe 40D.
    D500 załóżmy, że dość blisko 50D a body tańsze od 40D. Miałbym body D500
    coś koło 2600 a 40D raczej bliżej 3000zł. Więc cena/jakość na korzyść D500.
    Może jednak jest coś o czym nie wiem i warto dołożyć 40D?
    Pzdr
    Wojtek

  • 2. Data: 2009-09-02 16:17:42
    Temat: Re: Canon 500D czy 40D?
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    Charon pisze:
> [...]
    > coś koło 2600 a 40D raczej bliżej 3000zł. Więc cena/jakość na korzyść D500.
    > Może jednak jest coś o czym nie wiem i warto dołożyć 40D?

    Tak, obrasta w legendy.
    Kupuj 500D i nie marudź, będziesz dwa lata do przodu, a to w świecie
    foto epoka cała.

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl

  • 3. Data: 2009-09-02 16:35:35
    Od: "adam" <j...@o...maile.com>

    Użytkownik "Charon" napisał
> [...]
    > D500.
    > Może jednak jest coś o czym nie wiem i warto dołożyć 40D?

    Myślę, że o wyborze powinna zadecydować ergonomia.
    Co dla Ciebie jest ważniejsze - wygodna (klawiszo-gałkologia) ale duża i
    ciężka cegła, czy mniej wygodny ale za to bardzie filigranowy sprzęt.
    Ja o 40D mogę pisać właściwie same superlatywy ale to był aparat, który dla
    mnie stanowił punkt przełomowy - nie miałem już ochoty dłużej ciągać się z
    licznym kilogramami klamotów, tudzież zmagać się z chomątem na szyi.
    Wolałem przesiadkę na panasonicowe G1.

    adam

  • 4. Data: 2009-09-02 16:58:57
    Od: Profesor Nic <p...@g...com>

    On Sep 2, 5:35 pm, "adam"
    <j...@o...maile.com> wrote:
    > Użytkownik "Charon" napisał

    > Myślę, że o wyborze powinna zadecydować ergonomia.
    (...)

    500d duzo nowoczesniejszy, lepsze auto ISO, lepszy LV i LCD, video,
    nowszy proc, itd. Jesli to jest dla Ciebie wazne (i mniejszy rozmiar/
    waga) to bierz! Ja jednak nie wymienilbym ergonomii, gabarytow,
    jakosci wykonania oraz lepszego AF 40d za pareset pln. Jak masz
    mozliwosc to pomacaj oba sprzety i zdecyduj, ktory Ci lepiej lezy w
    lapie. No chyba ze bedziesz robil sport czy inny wildlife, wtedy
    zapomnialbym o 500d :P

    Poza tym bralbym uzywanego 40d, na ebayu ok 2tys. za body. No ale to
    ja, nie kazdy lubi uzywana elektronike :P

    P.

  • 5. Data: 2009-09-03 07:04:15
    Od: TigerStyle <t...@g...com>

    On 2 Sep, 16:58, Charon <c...@o...pl> wrote:
> [...]
    > coś koło 2600 a 40D raczej bliżej 3000zł. Więc cena/jakość na korzyść D500.
    > Może jednak jest coś o czym nie wiem i warto dołożyć 40D?

    Poprzednicy dobrze pisza i nalezy wyciagnac wnioski. Dla mnie seria
    xxxD jest po prostu za mala i bardzo brakowalo mi gornego
    wyswietlacza. Co do 40D to niestety ekran LCD to zlom, gowno i
    straszna wtopa, mozna jedynie do wyswietlania histogramu uzywac,
    wedlug mnie.

  • 6. Data: 2009-09-03 07:49:02
    Od: Profesor Nic <p...@g...com>

    On 3 Wrz, 08:04, TigerStyle <t...@g...com> wrote:

> [...]
    > wyswietlacza. Co do 40D to niestety ekran LCD to zlom, gowno i
    > straszna wtopa, mozna jedynie do wyswietlania histogramu uzywac,

    To fakt. Ale jak sie przesiadlem na 5d (1) to dopiero zaplakalem :P

    Choc prawda jest taka ze miniatura z wlaczonym highlight alert i
    histogram obok wystarczaja do podgladu, mozna sie do tego szybko
    przyzwyczaic. Dla mnie to nie jest decydujacy czynnik.

    P.

  • 7. Data: 2009-09-03 10:13:43
    Od: "Piotr Biernawski" <p...@b...com>

    Użytkownik "adam" <j...@o...maile.com> napisał
    w wiadomości news:4a9e9edc@news.home.net.pl...
    > Myślę, że o wyborze powinna zadecydować ergonomia.
    > Co dla Ciebie jest ważniejsze - wygodna (klawiszo-gałkologia) ale duża i
    > ciężka cegła, czy mniej wygodny ale za to bardzie filigranowy sprzęt.

    roznica w rozmiarze, szczegolnie ze przeciez obiektywy sa te same (tj jesli
    chcesz np tamrona 17-50 to niezaleznie od body obiektyw bedzie ten sam ;))
    nie jest przeciez az tak kolosalna, a praca bez gornego wyswietlacza lcd to
    koszmar. ja osobiscie juz bym nie zdecydowal sie na lustro bez tegoz. co
    innego w wypadku np m4/3 gdzie po prostu tak czy siak pracuje sie patrzac
    ciagle na ekranik z tylu, aczkolwiek jak jest z szybka zmiana podstawowych
    opcji - nie wiem, ale w 40d jest to niesamowicie intuicyjne ale przede
    wszystkim szybkie (pomijajac oczywiste oczywistosci typu iso, pomiar
    swiatla, focus etc gdzie wszystko robimy bez wlazenia w jakiekolwiek menu,
    to sa fajne kombinacje typu wcisniety do polowy przycisk migawki + duze
    pokretlo itd itp.

    wracajac do rozmiaru - jak bedziesz chcial miec maly aprat to tak czy siak
    zadne lustro nie podejdzie pod taka kategorie (no chyba ze jakies olki 4/3)
    i jesli to jest priorytetem to predzej czy pozniej przesiadziesz sie na cos
    w typie lx czy canonowskie g (no, ale teraz jest tez wspomniane wyzej m4/3
    ktore imho mocno namiesza... a nawet juz namieszalo ;)). w kazdym razie
    chodzi mi o to ze ani xxd ani xxxd nie wlozysz do kieszeni, wiec argument o
    tych paru gramach i kilku cm niespecjalnie imho jest wart brania pod uwage
    ;)

    pozdr
    piotrek

  • 8. Data: 2009-09-03 10:54:06
    Od: "adam" <j...@o...maile.com>

    Użytkownik "TigerStyle" napisał
> [...]

    wyswietlacza. Co do 40D to niestety ekran LCD to zlom, gowno i
    straszna wtopa, mozna jedynie do wyswietlania histogramu uzywac,
    -----------------------------

    A mnie najbardziej wkurzał jego rozmiar. Zawsze odejmowałem aparat od oka z
    zachuchanym ekranem przez co na jego części nic nie było widac ; )

    adam

  • 9. Data: 2009-09-03 10:54:08
    Od: "adam" <j...@o...maile.com>

    Użytkownik "Piotr Biernawski" napisał

> [...]
    > jesli chcesz np tamrona 17-50 to niezaleznie od body obiektyw bedzie ten
    > sam ;)) nie jest przeciez az tak kolosalna, a praca bez gornego

    No tak. Ale wyobraź sobie, że masz kaprys zabrać na wycieczkę coś małego.
    500D z tym Tamronem będzie dość niedużym i lekkim zestawem. 40D z tym samym
    to już grzmot.

> [...]
    > ekranik z tylu, aczkolwiek jak jest z szybka zmiana podstawowych opcji -

    W G1 jest niemal lustrzankowo na poziomie właśnie serii xxxD. Ja korzystam
    wyłącznie z wizjera jak w dSLR - lata uzywania dSLRów wyleczyły mnie
    bezpowrotnie z kadrowania na zombie.

> [...]
    > gdzie wszystko robimy bez wlazenia w jakiekolwiek menu, to sa fajne
    > kombinacje typu wcisniety do polowy przycisk migawki + duze pokretlo itd

    To prawda. Dlatego ja zawsze wybierałem dwucyfrowe Canony.
    Nie wiem jak jest z wizjerem - dla mnie to był kolejny argument. Trzycyfrowe
    z reguły miały słabsze wizjery natomiast ten w 40D był bardzo przyjemny z
    bardzo dobrą matowką.

> [...]
    > wiec argument o tych paru gramach i kilku cm niespecjalnie imho jest wart

    Oj, gdybym nie przeżył tego na własnej skórze to bym nie protestował.
    Na wypad do parku w niedzielę to może nie mieć znaczenia ale jak zechcesz
    przepędzić zwłoki cały dzień po gorach to każde parę deko zaczyna mieć
    znaczenie ; )

    adam

  • 10. Data: 2009-09-03 11:56:58
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    Piotr Biernawski pisze:
> [...]
    > nie jest przeciez az tak kolosalna, a praca bez gornego wyswietlacza lcd to

    No właśnie, rożni są ludzie, bo mnie zawsze wkurzały dwa wyświetlacze,
    jeszcze pod kątem prostym. Odkąd canon zerżnął od olka patent na menu
    ''wszystko na raz'', nic mi już poprawiać nie trzeba.

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl
    /...tylko jest taka jedna, trochę wstydliwa sprawa - jestem z Krakowa.../