  • 61. Data: 2011-06-28 13:08:56
    Temat: Re: po co rejestrator? vel martwe pole
    Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>

    > W życiu - podczas wyprzedzania ciśniesz gaz a nie hamulec.

    No nie wiem czy to ja mam nietypowe odruchy czy ty.

    Owszem cisnę na gaz ale cały czas uwaga wytężona i gdy tylko sytuacja
    robi się wątpliwa, trafia na hamulec w stopniu adekwatnym do konieczności
    wycofania się, wskoczenia w lukę itp. "Ucieczka do przodu" - to w ogóle
    rzadkość, i na pewno nie przy tych ilościach KM jakimi dysponuję ja
    lub ten gość z filmiku.

    A o klaksonie to sobie przypominam po manewrze ewentualnie.
    Aha i też nie mogę go użyć jednym palcem.

  • 62. Data: 2011-06-28 13:11:40
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello DJ,

    Tuesday, June 28, 2011, 11:59:31 AM, you wrote:

    [...]

    > Nie wszyscy lubia wyprzedzac na trzeciego na waskiej drodze bez poboczy.

    Dlaczego na trzeciego? Po prostu widzę, że mam luz, to wyprzedzam. Nie
    będę pół godziny czekał aż ten z przodu się zdecyduje.

    > Pomijam sytuacje, ze ktos nie wykazuje chceci do wyprzedzania.
    > Ale czesto widze jak ten za TIR-em sie wychyla i ma zamiar wyprzedzac, a tu
    > ktos z dalej jadacych tez zaczyna wyprzedzac, bo ulamek sekundy wczesniej
    > zobaczyl, ze jest wolna droga.

    A skąd możesz wiedzieć, jak ktoś odebrał Twoje niezdecydowanie?

    Ja mam zasadę, żeby niepewnych mieć za sobą a nie przed sobą. I jak
    się ktoś za długo czai - a musi się długo czaić, skoro zdążył się
    konwój stworzyć, to po prostu wyprzedzam.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 63. Data: 2011-06-28 13:12:18
    Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>

    > A ja mam pod kciukiem - nic nie muszę puszczać.

    No i widzisz - łatwość naciskania klaksonu wyrabia odruch jego używania,
    i najwyraźniej zmniejsza (won! przecież trąbię!!!) odruch hamowania.
    Dlatego takie umieszczenie przycisków klaksonów "pod kciukiem" powinno
    być zabronione :P

  • 64. Data: 2011-06-28 13:20:36
    Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>

    > To nie jest kwestia tego czy wolę. Twierdzę, że nie mam problemu ze
    > znalezieniem klaksonu i użyciem go.

    Uczestniczyłem w kolizji nie z własnej winy - zajechanie drogi, nieco pdobne.
    Trąbiłem ile sił - wszyscy świadkowie słyszeli.
    Jedną z kluczowych rzeczy, o które pytał prokurator i mnie i innych świadków,
    było właśnie to, że skoro miałem czas trąbić (czyli zareagować na sytuację)
    to czy podjąłem na pewno wszelkie inne możliwe działania dla uniknięcia kolizji.
    Na szczęście świadkowie potwierdzili że robiłem co mogłem, a że było
    b.slisko, mogłem niewiele.

    Gdybym nic nie zrobił a tylko trąbił i walił - byłbym współwinny.

  • 65. Data: 2011-06-28 13:24:11
    Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>

    > Dlaczego? Nigdy nie doszło do kontaktu.

    Z całym szacunkiem, powiedzmy że nie do końca ufam twojej ocenie sytuacji.

  • 66. Data: 2011-06-28 13:24:32
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Bydlę,

    Tuesday, June 28, 2011, 12:23:25 PM, you wrote:

    > A jak się go u ciebie aktywuje?

    Zapewne taki sznurek na górze ;)

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 67. Data: 2011-06-28 13:25:03
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Bydlę,

    Tuesday, June 28, 2011, 12:27:43 PM, you wrote:

    > Jest delikatny ruch.
    > Można tylko dywagować, czy jest to chęć zniszczenia swojego pojadu,
    > pojazdu, który spowodował kolizję czy też zwykła obrona przed
    > zepchnięciem z drogi.

    Ja tam stawiam na ostatnie.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 68. Data: 2011-06-28 13:27:07
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Jakub,

    Tuesday, June 28, 2011, 1:08:56 PM, you wrote:

    > No nie wiem czy to ja mam nietypowe odruchy czy ty.

    Znaczy próbujesz mi wmówić, że podczas wyprzedzania należy hamować a
    nie przyśpieszać?

    Ale to Twój problem.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 69. Data: 2011-06-28 13:32:26
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Jakub,

    Tuesday, June 28, 2011, 1:20:36 PM, you wrote:

> [...]
    > b.slisko, mogłem niewiele.
    > Gdybym nic nie zrobił a tylko trąbił i walił - byłbym współwinny.

    Ale ja nie piszę, żeby walić. Piszę, że mam klakson pod palcem i nie
    muszę go szukać a naciśniecie klaksonu wymaga mniej czasu nież
    przełożenie nogi z gazu na hamulec.

    To nie implikuje tego, że równocześnie z trąbieniem nie hamuję. Mogę
    nawet zrobić to, co często zdarzało mi się robić na autostradzie -
    włączyć awaryjne podczas gwałtownego hamowania hamowania, żeby mi nikt
    w zad nie wjechał.

    Naprawdę, da się to wszystko zrobić w krótkim czasie.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 70. Data: 2011-06-28 13:34:16
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Jakub,

    Tuesday, June 28, 2011, 1:24:11 PM, you wrote:

    > Z całym szacunkiem, powiedzmy że nie do końca ufam twojej ocenie sytuacji.

    Słusznie - starzeję się. Ale pocieszę Cię - w miarę upływu lat
    kapeluszniczeję strasznie i potrzeba mi od czasu do czasu dobrej
    trasy, żeby nawyki odświeżyć. A to mi się trafia coraz rzadziej :(

    Masz małe szanse na trafienie na mnie w trybie agresora ;)

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl