  • 21. Data: 2011-07-20 10:57:20
    Temat: Re: plastyka obrazu
    Od: de Fresz <d...@N...pl>

    On 2011-07-20 12:26:01 +0200, Mateusz Ludwin <n...@s...org> said:

    > a na pomysł "plastyki" wpadli wyłącznie Polacy.
    > Zaczęło się to chyba od wzrostu popularności M42 na cyfrze.

    Bzdurzysz. To pojęcie funkcjonowało już dobre 20 lat temu, nie tylko w Polsce.

    de Fresz

  • 22. Data: 2011-07-20 11:00:48
    Od: de Fresz <d...@N...pl>

    On 2011-07-20 12:26:46 +0200, Mateusz Ludwin <n...@s...org> said:

    > Podaj jak się nazywa to pojęcie w języku angielskim.

    Image/color rendering. Plus microcontrast/detail rendering (co nie jest
    związane z samą ostrością liczoną MTFami).

    de Fresz

  • 23. Data: 2011-07-20 11:46:38
    Od: Mateusz Ludwin <n...@s...org>

    Rzecze de Fresz:

    > Image/color rendering. Plus microcontrast/detail rendering (co nie jest
    > związane z samą ostrością liczoną MTFami).

    To jeszcze wytłumacz to tym, którzy piszą o bokehu. A ich poproszę o
    wytłumaczenie tego tobie :)))

  • 24. Data: 2011-07-20 11:46:38
    Od: Kosu <6...@e...pl>

    On 2011-07-20 12:57, de Fresz wrote:
    > Bzdurzysz. To pojęcie funkcjonowało już dobre 20 lat temu, nie tylko w
    > Polsce.

    Tak jak Ty je rozumiesz - być może. Tyle że spytasz 10 osób na jakimś
    forum o fotografii i usłyszysz tak z 8 wersji. Chyba że kolejni
    odpowiadający przeczytają wcześniejsze odpowiedzi - wtedy liczba wersji
    może spadnie do 4 :P

    pozdrawiam,
    PK

  • 25. Data: 2011-07-20 11:47:22
    Od: Mateusz Ludwin <n...@s...org>

    Rzecze de Fresz:

    > Bzdurzysz. To pojęcie funkcjonowało już dobre 20 lat temu, nie tylko w Polsce.

    Nieprawda, nie ma czegoś takiego. Po prostu nie istnieje takie pojęcie.
    Każdy, kiedy skończą mu się argumenty, może sobie napisać o "plastyce", tak
    jak w hifi psychopaci piszą o "wykwincie brzmienia".

  • 26. Data: 2011-07-20 11:50:45
    Od: Mateusz Ludwin <n...@s...org>

    Rzecze GR001:

    > na krajobrazy robione na kliszach na formacie 4x5 czy 8x10...
    > Niby niewielka różnica, ale odbiór obrazu to już przepaść...
    > To zupełnie inna bajka..

    To się nazywa "shift", dziecinko...

  • 27. Data: 2011-07-20 11:55:09
    Od: kamil <k...@s...com>

    On 20/07/2011 11:57, de Fresz wrote:

    > Bzdurzysz. To pojęcie funkcjonowało już dobre 20 lat temu, nie tylko w
    > Polsce.

    Więc nie powinieneś miec problemu z podaniem 10 wątków na
    anglojęzycznych forach foto. Wystarczy nawet wynik wyszukiwania google.

    --
    Pozdrawiam,
    Kamil

  • 28. Data: 2011-07-20 11:57:14
    Od: de Fresz <d...@N...pl>

    On 2011-07-20 13:47:22 +0200, Mateusz Ludwin <n...@s...org> said:

    > Nieprawda, nie ma czegoś takiego.

    W Twoim własnym, wewnętrznym świecie - może nie być.

    > Po prostu nie istnieje takie pojęcie.

    Aha. Te tysiące tasiemcowych wątków w necie i godziny rozmów spędzonych
    na żywo, nierzadko popartych konkretnymi zdjęciami, to wszystko o
    pojęciu, którego nie ma? Bo Ty tak mówisz? Śmieszny jesteś.

    > Każdy, kiedy skończą mu się argumenty, może sobie napisać o "plastyce", tak
    > jak w hifi psychopaci piszą o "wykwincie brzmienia".

    Pitolisz że słuchać hadko. Zjawisko jak najbardziej istnieje, jego
    wpływ i lepszość jednej od drugiej jest bardzo dyskusyjna (szczególnie
    w cyfrze), podlegająca degustibusom, dla jednych bardzo zauważalna, dla
    innych pomijalna w ogólnym odbiorze obrazu.

    de Fresz

  • 29. Data: 2011-07-20 11:58:35
    Od: de Fresz <d...@N...pl>

    On 2011-07-20 13:46:38 +0200, Mateusz Ludwin <n...@s...org> said:

    > To jeszcze wytłumacz to tym, którzy piszą o bokehu. A ich poproszę o
    > wytłumaczenie tego tobie :)))

    Rozwiń proszę tę głęboką myśl o bokehu.

    de Fresz

  • 30. Data: 2011-07-20 12:12:17
    Od: de Fresz <d...@N...pl>

    On 2011-07-20 13:55:09 +0200, kamil <k...@s...com> said:

    > Więc nie powinieneś miec problemu z podaniem 10 wątków na
    > anglojęzycznych forach foto. Wystarczy nawet wynik wyszukiwania google.

    Wystarczy że wpiszesz w Gugla hasła, które podałem w innym poście. Jak
    skończysz lekturę wszystkich za jakieś 30 lat, wpadnij i zrób
    streszczenie :->

    de Fresz