  • 21. Data: 2011-06-15 11:32:22
    Temat: Re: piwnica oświetlenie, mostek czy jedna dioda?
    Od: pawell32 <p...@n...pl>

    W dniu 2011-06-15 12:23, Marcin Wasilewski pisze:
    > "Genialny" pomysł. Poczekaj aż ktoś sobie nogi połamie w tej piwnicy, to
    > zobaczymy co ci prokurator powie. Mi np. po wypadzie rowerowym zdarza
    > się wrócić później niż o 23.20 i nie sądzę abym był zadowolony wsadzając
    > rower po ciemku.

    ale jak jeździsz po ciemku to powinieneś mieć oświetlenie,
    a dynama już chyba wyszły z mody... ;-)

    --
    pozdrawiam. pawell32
    OpenSuse 11.4 - power of linux

  • 22. Data: 2011-06-15 11:54:54
    Od: "Marcin Wasilewski" <j...@a...pl>

    > ale jak jeździsz po ciemku to powinieneś mieć oświetlenie,
    > a dynama już chyba wyszły z mody... ;-)

    a) sprawdź sobie czy lampka zamocowana PRAWIDŁOWO w rowerze dobrze świeci
    pod nogi,
    b) nawet jak jest to lampka "odpinalna", to spróbuj zejść z rowerem po
    schodach świecąc sobie pod nogi latarką trzymaną w... no właśnie w czym?
    Może ja jakiś dziwny jestem, ale zazwyczaj znosząc rower używam obu rąk,
    c) nie odchodźmy od tematu, bo równie dobrze mogę iść do piwnicy o północy,
    bo [wpisz sobie cokolwiek] i wspólnocie mieszkańców nic do tego o ile nie
    będzie wiązać się to z hałasem. I nie to, że jestem przeciwny zwalaczaniu
    cwaniactwa. Wręcz przeciwnie, tylko trzeba to robić z głową, a nie utrudniać
    życie ludziom, którzy akurat potrzebują w godzinach późnowieczornych zejść
    do piwnicy.

  • 23. Data: 2011-06-15 12:17:19
    Od: Piotr Gałka <p...@C...pl>

    Użytkownik "Marcin Wasilewski" <j...@a...pl> napisał w wiadomości
    > I nie to, że jestem przeciwny zwalaczaniu cwaniactwa. Wręcz przeciwnie,
    > tylko trzeba to robić z głową, a nie utrudniać życie ludziom, którzy
    > akurat potrzebują w godzinach późnowieczornych zejść do piwnicy.

    Też mi się wielokrotnie zdarza zejść po coś do piwnicy w godzinach typu
    23-1:30 i też byłbym przeciw jakby mi ktoś wyłączył o tej porze prąd.
    U nas w piwnicy jest też suszarnia i za zupełnie normalne uważam wieszanie
    prania po 24-tej bo wcześniej to trudno o sekundę czasu.
    P.G.

  • 24. Data: 2011-06-15 12:24:32
    Od: pawell32 <p...@n...pl>

    W dniu 2011-06-15 13:54, Marcin Wasilewski pisze:
> [...]
    > zwalaczaniu cwaniactwa. Wręcz przeciwnie, tylko trzeba to robić z głową,
    > a nie utrudniać życie ludziom, którzy akurat potrzebują w godzinach

    1. dodałem, buźkę wiec nie należy to brać tak dosłownie.
    2. kiedyś też miałem piwnicę przerobioną na warsztat, ale
    zasilanie miałem pociągnięte z mieszkania.
    3. w mojej okolicy w większości jest 235V w piwnicach, a tam
    gdzie były takie hece przerobiono na 24V.

    --
    pozdrawiam. pawell32
    OpenSuse 11.4 - power of linux

  • 25. Data: 2011-06-15 13:28:01
    Od: "zlotowinfo" <u...@g...pl>

    Użytkownik "Piotr Gałka" <p...@C...pl> napisał w
    wiadomości news:4df8a2e9$1@news.home.net.pl...

> [...]
    > U nas w piwnicy jest też suszarnia i za zupełnie normalne uważam wieszanie
    > prania po 24-tej bo wcześniej to trudno o sekundę czasu.
    w suszarni wyłączone oświetlenie, notorycznie zapominali gasić

  • 26. Data: 2011-06-15 14:13:42
    Od: Waldemar Krzok <w...@z...fu-berlin.de>

    zlotowinfo wrote:

    > Użytkownik "Piotr Gałka" <p...@C...pl> napisał w
    > wiadomości news:4df8a2e9$1@news.home.net.pl...

    > w suszarni wyłączone oświetlenie, notorycznie zapominali gasić

    Jak to wszystko czytam, to widzę, że robisz za blokwarta. Zarządzasz obozem,
    czy co? Jak w suszarni zapominają wyłączać, to dać czujnik ruchu i jest
    dobrze. Wyłączanie światła w godzinach od-do pachnie godziną policyjną.
    Przecież to paranoja.

    Aha, mogę ci jeszcze dać pomysł mojego dziadka: podłączenie fazy do siatki
    oprawy lampy w piwnicy. Tylko pomyśl jeszcze co zrobić ze zwłokami.

    Waldek

  • 27. Data: 2011-06-15 17:25:44
    Od: "zlotowinfo" <u...@g...pl>

    Użytkownik "Waldemar Krzok" <w...@z...fu-berlin.de> napisał w
    wiadomości news:95rt0nFja6U1@mid.uni-berlin.de...

    > Jak to wszystko czytam, to widzę, że robisz za blokwarta. Zarządzasz
    > obozem,
    > czy co? Jak w suszarni zapominają wyłączać, to dać czujnik ruchu i jest
    > dobrze.
    nikt na to kasy nie da, więc tak było prościej
    pomieszczenie używane bardzo żadko, a codziennie
    przez osobę wstawiającą tam wózek dziecięcy
    i akurat ta jedna osoba olewa i zawsze zostawia zapalone światło

    > Wyłączanie światła w godzinach od-do pachnie godziną policyjną.
    > Przecież to paranoja.

    demonizujesz mnie, nie ja projektowałem ten blok, mi chodzi
    o spokój, wszystko co się dzieje w piwnicy słychać w mieszkaniu

    jest jedna rodzina która nie rozumie zasad, siedzi po piwnicy
    zostawia zapalone światło, wierci, młotkuje itp.itd.
    poki wspolnota nie wymyśli innego rozwiązania, to sam widzisz
    muszę zastosować środki zaradcze, są plany ich wysiedlenia

    wspolnocie chodzi o oszczędności - mi o ciszę
    dążności nasze się pokrywają, czasówkę wstawiłem bo miałem
    i nie używałem, pomogła znacząco - przeszkadza
    tylko jednej osobie, która nadużywała wspolnych zasobów

  • 28. Data: 2011-06-15 17:32:01
    Od: Włodzimierz Wojtiuk <w...@w...pl>

    Artur Stachura wrote:
    (ciap)
    > A ten ogranicznik potrafi sam włączyć napięcie? Bo jeśli nie, to
    > spodziewałbym się ataków wk*wionych lokatorów z tekstami "Coście tam
    > zrobili w piwnicy że ciągle nie ma światła?!"

    Potrafi. Podejmuje próby po zadanym czasie, jesli obciążenie nadal zbyt duże
    to nie zalączy.

    --
    Włodek

  • 29. Data: 2011-06-15 17:43:47
    Od: grg12 <g...@c...at>

    W dniu 2011-06-14 22:01, Artur Stachura pisze:

    > Czujnik ruchu ...?

    Czujnik ruchu mówisz... Mam taki w piwnicy, przy wejściu - problem w tym
    że jak jestem w swoim "przedziale" nie widzi mnie i po kilku minutach
    wyłącza światło - dziwnym trafem niemal zawsze kiedy właśnie próbuję
    wpasować duże i ciężkie pudło na najwyższą półkę albo coś w tym stylu.

  • 30. Data: 2011-06-15 18:02:39
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    W dniu 2011-06-14 21:21, zlotowinfo pisze:
    > Użytkownik "Bassteq" <b...@o...pl> napisał w wiadomości
    >>
    > blok, wspolnota, piwnica, oszczednosci, 220v, żarówki

    Jeszcze przemyśl na ile długofalowe to ma być rozwiązanie.

    Bo dziś to wiesz - kupując żarówkę zabijasz małe białe foczki, niszczysz
    dżunglę amazońską itp. itd... A same żarówki jako wcielenie zła, są
    coraz trudniejsze do kupienia i dostępne w coraz niższych mocach, a
    AFAIK niedługo nie mają być dostępne wcale.

    Więc rozwiązanie musi być kompatybilne albo ze świetlówkami, albo innymi
    LEDami.

    Może trafo, 12V i na dziś te małe halogeny, a kiedyś pewnie tylko LEDy.