  • 11. Data: 2011-06-14 21:44:55
    Temat: Re: piwnica oświetlenie, mostek czy jedna dioda?
    Od: Artur Stachura <k...@p...onet.eu>

    On Tue, 14 Jun 2011 22:35:43 +0200, Zbynek Ltd.
    <s...@p...onet.pl> wrote:

    > Nie tędy droga. Podejrzewam, że po to daje diody, żeby nie było
    > napięcia przemiennego 230V w oprawce żarówki. A to mianowicie w celu
    > zapobieżenia kradzieżom prądu z oprawki żarówki.

    Aha. Co prawda, w dzisiejszych czasach coraz więcej urządzeń zadowala się
    stałym napięciem...

    --
    Artur Stachura

  • 12. Data: 2011-06-14 22:45:13
    Od: "Desoft" <N...@i...pl>

    > to niemały koszt, trochę męczące w utrzymywaniu
    > 5000zł na rok to jednak sporawo

    50 mieszkań?
    I dlaczego na rok?
    Przecież zakład energetyczny rozlicza ze wspólnego licznika. Te podliczniki
    dawałyby tylko podział procentowy. Przy 50 sztukach można zejść z ceną
    poniżej 50zł/szt.
    Coby zrobić elegancko, to dać LE-01 malutkie, tylko cena wyższa.

    Gdyby u mnie występował taki problem to wolałbym z własnej kieszeni wyłożyć
    te 150zł za licznik i mieć za to możliwość używania elektronarzędzi w
    piwnicy zamiast w mieszkaniu.

    --
    Desoft

  • 13. Data: 2011-06-15 00:00:16
    Od: "kogutek" <s...@g...pl>

    zlotowinfo <u...@g...pl> napisał(a):

    > łatwiej mi zrobić na jednej diodzie
    > czy dużo jaśniej i mniej mrugania będzie na mostku prostowniczym?

    W sytuacji którą później opisałeś to tylko dioda. Żarówki trzeba założyć
    mocniejsze ze dwa razy to nie będą mrugały. To mruganie to nie od tego że
    wyprostowany jedną diodą. Inne zjawisko fizyczne. Dioda mocna. Żadne tam 5A w
    plastikowej obudowie. 50A i radiator na wypadek gdyby ktoś spory grzejnik
    włączył. Jaki duży radiator zależy od czasu w jakim zadziała ogranicznik mocy.
    Na pewno zyskasz na trwałości żarówek. Masz sporą szansę za swojego życia nie
    zmienić żadnej bo się przepaliła. Na prądzie stałym to z
    urządzeń domowych nie pójdzie lodówka, jakiś stary telewizor albo radio. Takie
    co żelazno miedziany transformator sieciowy mają. Grzejnik elektryczny, bojler
    będą działały tylko z mniejszą mocą. Ogranicznik jest dobry na takie okazje.
    Tylko wiesz co. Światło pali się od czasu do czasu. Ambitny co się zna da radę
    pociągnąć tyle żeby ogranicznik nie wyłączył. Jak nic nie włączone w
    zabezpieczonym obwodzie to maks ile może a jak włączone to różnicę żeby
    ogranicznik nie wyłączył. Ja bym potrafił to zrobić.

  • 14. Data: 2011-06-15 07:24:35
    Od: "zlotowinfo" <u...@g...pl>

    Użytkownik "Desoft" <N...@i...pl> napisał w wiadomości

    > 50 mieszkań?
    > I dlaczego na rok?
    mowimy o oświetleniu samej piwnicy w sumie rocznej
    no i o hałasach dochodzących z piwnicy

    > Przecież zakład energetyczny rozlicza ze wspólnego licznika. Te
    > podliczniki dawałyby tylko podział procentowy. Przy 50 sztukach można
    > zejść z ceną poniżej 50zł/szt.
    liczniki są po 29zł, trzeba by sprawdzać czy ktoś nie podłączył się
    przed lub na liczniku nie ominął mostka, to za dużo zachodu
    dla samego oświetlenia i bez sensu wydane pieniądze

    > Gdyby u mnie występował taki problem to wolałbym z własnej kieszeni
    > wyłożyć te 150zł za licznik i mieć za to możliwość używania
    > elektronarzędzi w piwnicy zamiast w mieszkaniu.

    nie ma być elektronarzędzi w piwnicy, na parterze wszystko słychać
    jak mimo ogranicznika (0,2A) będą hałasy, będzie mostek prostowniczy

  • 15. Data: 2011-06-15 07:27:13
    Od: "zlotowinfo" <u...@g...pl>

    Użytkownik "Artur Stachura" <k...@p...onet.eu> napisał w wiadomości

    > Aha. Co prawda, w dzisiejszych czasach coraz więcej urządzeń zadowala się
    > stałym napięciem...

    z ograniczeniem do 200W? zapali się nadmiar żarówek lub zbyt dużej mocy to
    wyłączy, będzie się wówczas szukać kto ma za mocną, pamiętajmy to piwnica
    nie mieszkanie

  • 16. Data: 2011-06-15 07:27:38
    Od: "zlotowinfo" <u...@g...pl>

> [...]

    > elektronarzędzi w piwnicy zamiast w mieszkaniu.

    nie ma być elektronarzędzi w piwnicy, na parterze wszystko słychać
    jak mimo ogranicznika (200W) będą hałasy, będzie mostek prostowniczy

  • 17. Data: 2011-06-15 07:48:44
    Od: PeJot <P...@o...pl>

    W dniu 2011-06-14 21:53, Desoft pisze:

    > Może rozwiązać to w cywilizowany sposób? licznik do każdej piwnicy.

    Nie da się podciągnąć zasilania piwnicy z mieszkania ? U mnie w bloku
    tak jest zrobione od samego początku. Liczniki są w piwnicy.

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem

  • 18. Data: 2011-06-15 08:22:51
    Od: "Desoft" <D...@i...pl>

    > nie ma być elektronarzędzi w piwnicy, na parterze wszystko słychać
    > jak mimo ogranicznika (200W) będą hałasy, będzie mostek prostowniczy

    Jak mostek prostowniczy nie pomoże, to wysiedlenia.

    --
    Desoft

  • 19. Data: 2011-06-15 10:16:23
    Od: Artur Stachura <k...@p...onet.eu>

    On Wed, 15 Jun 2011 09:27:13 +0200, zlotowinfo <u...@g...pl> wrote:

    > z ograniczeniem do 200W? zapali się nadmiar żarówek lub zbyt dużej mocy to
    > wyłączy, będzie się wówczas szukać kto ma za mocną, pamiętajmy to piwnica
    > nie mieszkanie

    A ten ogranicznik potrafi sam włączyć napięcie? Bo jeśli nie, to
    spodziewałbym się ataków wk*wionych lokatorów z tekstami "Coście tam
    zrobili w piwnicy że ciągle nie ma światła?!"

    Trochę OT: rozumiem, że hałasujący w nocy sąsiad nie zareagował na
    uprzejme zwrócenie uwagi...?

    --
    Artur Stachura

  • 20. Data: 2011-06-15 10:23:57
    Od: "Marcin Wasilewski" <j...@a...pl>

    Użytkownik "zlotowinfo" <u...@g...pl> napisał w wiadomości

    > ogranicznik czasowy już zamontowałem, wyłącza prąd w piwnicy
    > o 23:20, jeden koleś codziennie siedział w piwnicy po nocach
    > niejednokrotnie hałasując, po zastosowaniu czasówki cisza
    > mieszkanie na parterze ma swoje uroki, słychać stuki-puki z piwnicy.

    "Genialny" pomysł. Poczekaj aż ktoś sobie nogi połamie w tej piwnicy, to
    zobaczymy co ci prokurator powie. Mi np. po wypadzie rowerowym zdarza się
    wrócić później niż o 23.20 i nie sądzę abym był zadowolony wsadzając rower
    po ciemku.

    Stały prąd z tego co wiem też jest bardziej niebezpieczny dla życia niż
    przemienny.
    Więc w razie nieszczęścia mogą być "schody".

    Najlepsze wyjście to instalacja 24V, z tym, że wtedy w kablach trochę więcej
    amperów płynie. Co powoduje, że typowa instalacja oświetleniowa może się
    trochę grzać.