  • 1. Data: 2011-06-14 08:49:16
    Temat: Przed pierwszym uruchomieniem wrzeciina zasilanego falownikiem...
    Od: Jakub Jewuła <b...@s...com.pl>

    Dostalem dzisiaj paczke z wrzecionem 0.8kW chlodzonym woda
    i falownikiem HY01D523B, tutaj jest instrukcja:
    http://www.cnczone.ru/for...pe=post&id=4180

    Zeby nic nie spalic czytam instrukcje

    Czy moglby ktos sprawdzic czy dobrze rozumiem?

    Po kolei:
    1. Faze i "zero" zasilania jednofazowego 230V podlaczam do dowolnych
    dwoch zaciskow z R, S, T.
    2. Wrzeciono do zaciskow U, V, W, ekran kabla do E.
    3. Zalaczenie prawych obrotow poprzez zwarcie FOR do DCM,
    (lewe obroty mnie nie interesuja)
    4. Regulacja obrotow (czestotliwosci) strzalkami na panelu.

    Czy "braking resistor" podlaczany do P i N musi byc uzyty,
    czy tez po prostu bez niego wrzeciono bedzie sie dluzej zatrzymywac?

    Chcialbym to ustawic tak, zeby falownik zalaczal sie wraz
    z zalaczeniem sterownika frezarki - czyli poprzez wylacznik
    glowny a samo urochomienie wrzeciona sterowane bylo z programu.
    Dobrze rozumiem, ze powinienem zwierac FOR do DCM?

    Co jeszcze powinienem sprawdzic przed praca zeby nie narobic szkod?

    Z gory dzieki za odpowiedzi :)

  • 2. Data: 2011-06-14 10:00:53
    Od: "Marcin Wasilewski" <j...@a...pl>

    Użytkownik "Jakub Jewuła" <b...@s...com.pl> napisał w wiadomości

    > Co jeszcze powinienem sprawdzic przed praca zeby nie narobic szkod?
    > Z gory dzieki za odpowiedzi :)

    Czy na grupę nie wysyłasz posta z załącznikiem.

  • 3. Data: 2011-06-14 10:05:19
    Od: Mario <m...@p...onet.pl>

    W dniu 2011-06-14 10:49, Jakub Jewuła pisze:
    > Dostalem dzisiaj paczke z wrzecionem 0.8kW chlodzonym woda i falownikiem
    > HY01D523B, tutaj jest instrukcja:

    Gdzie kupowałeś i za ile jeśli można wiedzieć?

> [...]

    > Po kolei: 1. Faze i "zero" zasilania jednofazowego 230V podlaczam do
    > dowolnych dwoch zaciskow z R, S, T. 2. Wrzeciono do zaciskow U, V, W,

    Tak

    > 3. Zalaczenie prawych obrotow poprzez zwarcie FOR do DCM, (lewe obroty
    > mnie nie interesuja)
    > 4. Regulacja obrotow (czestotliwosci) strzalkami na panelu.

    Możesz inaczej. Sterując wejściem analogowym, zmieniać prędkości (1-4)
    wejściami cyfrowymi. Albo podnosić/opuszczać nimi (UP/DOWN) tak jak z
    klawiatury.

> [...]
    > glowny a samo urochomienie wrzeciona sterowane bylo z programu. Dobrze
    > rozumiem, ze powinienem zwierac FOR do DCM?

    Znane mi falowniki wchodzą w błąd jeśli przy włączeniu zasilania będzie
    wysterowane wejście załączające ruch. W każdym razie falownik nie
    powinien ruszyć. Dopiero po naładowaniu kondensatorów i zrobieniu
    autotestów zezwala na wysterowanie (po ok 2 sek.)

    MD

  • 4. Data: 2011-06-14 10:10:51
    Od: Kawka <k...@w...xxx.pl>

> [...]
    > rozumiem, ze powinienem zwierac FOR do DCM?
    > Co jeszcze powinienem sprawdzic przed praca zeby nie narobic szkod?

    Nie bardzo rozumiem jak chcesz uruchamiać silnik (wrzeciono) ręcznie z
    panelu sterownika przyciskiem RUN na pulpicie falownika czy z zdalnie
    (automatycznie) itp po przez zwarcie zaciku FOR do DCM

    Andrzej

  • 5. Data: 2011-06-14 10:19:59
    Od: Jakub Jewuła <b...@s...com.pl>

    Użytkownik "Marcin Wasilewski" <j...@a...pl> napisał w wiadomości
    > Użytkownik "Jakub Jewuła" <b...@s...com.pl> napisał w wiadomości
    > Czy na grupę nie wysyłasz posta z załącznikiem.

    Wysylam :) Nieswiadomie :)

    TO bylo copy&paste i "sie skopiowalo".

  • 6. Data: 2011-06-14 10:24:58
    Od: Jakub Jewuła <b...@s...com.pl>

    > Gdzie kupowałeś i za ile jeśli można wiedzieć?

    http://rover.ebay.com/rover/0/e11400.m516.l1123/7?eu
    id=2ec97e064baf4eaa9cb2f93815885c03&loc=http%3A%2F%2
    Fcgi.ebay.de%2Fws%2FeBayISAPI.dll%3FViewItem%26item%
    3D260676608442%26ssPageName%3DADME%3AL%3AOC%3ADE%3A1
    123

    Sorki: http://www.cnczone.ru/forums/index.php?act=attach&ty
    pe=post&id=4180

    > Tak

    OK

    > Możesz inaczej. Sterując wejściem analogowym, zmieniać prędkości (1-4)
    > wejściami cyfrowymi. Albo podnosić/opuszczać nimi (UP/DOWN) tak jak z
    > klawiatury.

    W zasadzie bede frezowal w tym wypadku uzywajac jednej predkosci
    obrotowej, ew. zmienial sporadycznie wiec moge uzyc panelu kontrolnego.

    Zdalnie chce tylko wylaczac / zalaczac wrzeciono.

> [...]
    > wysterowane wejście załączające ruch. W każdym razie falownik nie powinien
    > ruszyć. Dopiero po naładowaniu kondensatorów i zrobieniu autotestów

    Napisze jeszcze raz :)
    Po zalaczeniu wyl. glownego podane bedzie tylko 230V na falownik.

    Samo uruchomienie wrzeciona bedzie sterowane ze sterownika frezarki
    i tu pytanie - czy wystarczy jak zewre FOR do DCM zeby uruchomic wrzeciono?

  • 7. Data: 2011-06-14 10:27:17
    Od: Jakub Jewuła <b...@s...com.pl>

    > Nie bardzo rozumiem jak chcesz uruchamiać silnik (wrzeciono) ręcznie z
    > panelu sterownika przyciskiem RUN na pulpicie falownika czy z zdalnie
    > (automatycznie) itp po przez zwarcie zaciku FOR do DCM

    I tak i tak.
    Normalnie sterownik frezarki ma zalaczac i wylaczac wrzeciono
    kiedy trzeba. Ale chce miec tez mozliwosc zal/wyl recznie.

    Czy dobrze rozumiem ze zwarcie FOR do DCM spowoduje zalaczenie
    wrzeciona, a rozwarcie wylaczenie?

  • 8. Data: 2011-06-14 11:57:39
    Od: Mario <m...@p...onet.pl>

    W dniu 2011-06-14 12:24, Jakub Jewuła pisze:

> [...]
    Fcgi.ebay.de%2Fws%2FeBayISAPI.dll%3FViewItem%26item%
    3D260676608442%26ssPageName%3DADME%3AL%3AOC%3ADE%3A1

    thx

> [...]
    >
    > Samo uruchomienie wrzeciona bedzie sterowane ze sterownika frezarki
    > i tu pytanie - czy wystarczy jak zewre FOR do DCM zeby uruchomic wrzeciono?

    Patrząc w datasheet wygląda, że wystarczy. Pod warunkiem, że ustawisz
    P002 i PD003.

    MD

  • 9. Data: 2011-06-14 11:59:55
    Od: Mario <m...@p...onet.pl>

    W dniu 2011-06-14 12:27, Jakub Jewuła pisze:

> [...]
    > kiedy trzeba. Ale chce miec tez mozliwosc zal/wyl recznie.
    >
    > Czy dobrze rozumiem ze zwarcie FOR do DCM spowoduje zalaczenie

    Tak zadziała gdy do PD002 wpiszesz 1. Gdy wpiszesz 0 możesz załączać z
    panela.

    MD

  • 10. Data: 2011-06-14 12:03:55
    Od: Jakub Jewuła <b...@s...com.pl>

    Dzieki. Pewnie w weekend uruchomienie.
    Najpierw musze chlodzenie przygotowac, chocby prowizoryczne...