  • 1. Data: 2011-06-14 16:30:51
    Temat: piwnica oświetlenie, mostek czy jedna dioda?
    Od: "zlotowinfo" <u...@g...pl>

    łatwiej mi zrobić na jednej diodzie
    czy dużo jaśniej i mniej mrugania będzie na mostku prostowniczym?

  • 2. Data: 2011-06-14 16:50:53
    Temat: Re: piwnica oświetlenie, mostek czy jedna dioda?
    Od: Waldemar Krzok <w...@z...fu-berlin.de>

    zlotowinfo wrote:

    > łatwiej mi zrobić na jednej diodzie
    > czy dużo jaśniej i mniej mrugania będzie na mostku prostowniczym?

    Będzie dużo jaśniej i mniej mrugało, ale za to krócej, niż bez mostka. A po
    co tak kombinujesz?

    Waldek

  • 3. Data: 2011-06-14 16:56:28
    Od: Bassteq <b...@o...pl>

    zlotowinfo wrote:
    > łatwiej mi zrobić na jednej diodzie
    > czy dużo jaśniej i mniej mrugania będzie na mostku prostowniczym?

    cokolwiek robisz to dokup te 3 diody bo to taniocha i polutuj mostek z
    nich na golasa mostek bez płytki i wyprowadź po kawałku przewodu od
    odpowiednich końcy i powkręcaj w kostkę. Polep to izolepem jakimś i masz
    najłatwiej jak się da prostownik. Całość zamkniesz w puszce
    pod/natynkowej i oświetlaj. Wydajniej, skuteczniej, ekonomiczniej...

    Nie wiem co tam za "coś" masz ale możesz na upartego mostek se zrobić z
    LEDów :) większej mocy i tym zasilać paski LED SMD. Mostek będzie mrugał
    swoje 50/60 Hz a reszta jak dasz kondensator będzie płynnie a jak nie
    to 2 x częściej...IMO niezauważalnie.

    Napisz coś więcej co kombinujesz to pomyśli grupa.
    Pozdro

  • 4. Data: 2011-06-14 19:21:47
    Od: "zlotowinfo" <u...@g...pl>

    Użytkownik "Bassteq" <b...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > LEDów :) większej mocy i tym zasilać paski LED SMD. Mostek będzie mrugał
    > swoje 50/60 Hz a reszta jak dasz kondensator będzie płynnie a jak nie to

    blok, wspolnota, piwnica, oszczednosci, 220v, żarówki

  • 5. Data: 2011-06-14 19:53:00
    Od: "Desoft" <N...@i...pl>

    > blok, wspolnota, piwnica, oszczednosci, 220v, żarówki

    Jak dasz mostek - 30A/600V to koszt rzędu 10zł, łatwy w montażu: wsuwki - to
    dla żarówek będzie bez znaczenia. Będą świeciły tak samo jak przy
    przemiennym.
    Jednak proponuję ogranicznik mocy:
    http://www.elektryka24.com/index.php/id_62.html

    Tylko po co takie ograniczanie? Poza tym, każdy lokator musi się meldować
    przed 22-gą w domu?
    Może rozwiązać to w cywilizowany sposób? licznik do każdej piwnicy.

    --
    Desoft

  • 6. Data: 2011-06-14 20:01:15
    Od: Artur Stachura <k...@p...onet.eu>

    On Tue, 14 Jun 2011 21:21:47 +0200, zlotowinfo <u...@g...pl> wrote:
    > Użytkownik "Bassteq" <b...@o...pl> napisał w wiadomości
    >>
    > blok, wspolnota, piwnica, oszczednosci, 220v, żarówki

    Czujnik ruchu ...?

    --
    Artur Stachura

  • 7. Data: 2011-06-14 20:35:43
    Od: "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl>

    Artur Stachura napisał(a) :

    > Czujnik ruchu ...?

    Nie tędy droga. Podejrzewam, że po to daje diody, żeby nie było
    napięcia przemiennego 230V w oprawce żarówki. A to mianowicie w celu
    zapobieżenia kradzieżom prądu z oprawki żarówki.

    Zbyszek
    PGP key: 0x5351FDE3

    wszystkie możliwości.]

  • 8. Data: 2011-06-14 20:37:53
    Od: "zlotowinfo" <u...@g...pl>

    Użytkownik "Desoft" <N...@i...pl> napisał w wiadomości

    > Jak dasz mostek - 30A/600V to koszt rzędu 10zł, łatwy w montażu: wsuwki -
    > to dla żarówek będzie bez znaczenia. Będą świeciły tak samo jak przy
> [...]
    to mam zamontować jak już wspolnota będzie miała kasę
    prąd stały ma być tylko w miejscach
    gdzie nadal będą dziwne ubytki

    instalacja jest nowa, nowe przewody w rurkach od. ok. 2 lat
    i zabezpieczenia, tablica itp. więc ubytków nie powinno być

    > Tylko po co takie ograniczanie? Poza tym, każdy lokator musi się meldować
    > przed 22-gą w domu?
    ogranicznik czasowy już zamontowałem, wyłącza prąd w piwnicy
    o 23:20, jeden koleś codziennie siedział w piwnicy po nocach
    niejednokrotnie hałasując, po zastosowaniu czasówki cisza

    mieszkanie na parterze ma swoje uroki, słychać stuki-puki z piwnicy

    > Może rozwiązać to w cywilizowany sposób? licznik do każdej piwnicy.

    to niemały koszt, trochę męczące w utrzymywaniu
    5000zł na rok to jednak sporawo

    będzie ogranicznik, jak będą nadal ubytki prądu
    zmieni się na prąd stały w określonych miejscach

  • 9. Data: 2011-06-14 20:38:32
    Od: "zlotowinfo" <u...@g...pl>

    Użytkownik "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl> napisał w
    wiadomości news:it8gmu$v8a$1@news.onet.pl...

    > Nie tędy droga. Podejrzewam, że po to daje diody, żeby nie było
    > napięcia przemiennego 230V w oprawce żarówki. A to mianowicie w celu
    > zapobieżenia kradzieżom prądu z oprawki żarówki.

    bardziej wpięcia w przewód

  • 10. Data: 2011-06-14 21:30:49
    Od: Waldemar Krzok <w...@z...fu-berlin.de>

    zlotowinfo wrote:

> [...]
    >
    > mieszkanie na parterze ma swoje uroki, słychać stuki-puki z piwnicy

    > to niemały koszt, trochę męczące w utrzymywaniu

    Jak duży ten dom? W starym mieszkaniu miałem kabel z mieszkania z
    niezależnym bezpiecznikiem. Mogłem sobie ciągnąć ile chciałem ( i za to
    płaciłem normalnie wraz z resztą mieszkania).

    > będzie ogranicznik, jak będą nadal ubytki prądu
    > zmieni się na prąd stały w określonych miejscach

    Aż ktoś wpadnie na pomysł podłączyć przerobionego UPSa, DC-AC converter albo
    inny zasilacz do komputera. Im stałe też miłe :-).

    Waldek