  • 1. Data: 2011-06-13 06:15:15
    Temat: Karty SDHC + AVR
    Od: slawek7 <s...@w...pl>

    Cześć.
    Mam biblotekę obsługującą karty SD zwykłe.

    Jaka jest różnica w obsłudze karty SDHC? Chciałbym funkcję obsługujące
    karty zwykłe przerobic na obsługę SDHC. Czy konieczne jest rozóżnianie
    w programie kart standardowych od SDHC (czy Standard Card zostanie
    osbłużona w funkcjach SDHC)?

    Pytam ponieważ nie moge doszukać się w sieci różnicy pomiędzy tymi
    kartami?

  • 2. Data: 2011-06-13 06:25:45
    Temat: Re: Karty SDHC + AVR
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sun, 12 Jun 2011 23:15:15 -0700 (PDT), slawek7 wrote:
> [...]
    >osbłużona w funkcjach SDHC)?
    >
    >Pytam ponieważ nie moge doszukać się w sieci różnicy pomiędzy tymi

    http://en.wikipedia.org/wiki/SDHC#Compatibility_issu
    es_with_4.C2.A0GB_and_larger_cards

    Sa roznice.

    J.

  • 3. Data: 2011-06-13 08:06:52
    Od: "!sp" <s...@a...er>

    > http://en.wikipedia.org/wiki/SDHC#Compatibility_issu
    es_with_4.C2.A0GB_and_larger_cards
    > Sa roznice.

    Czy można sobie zrobić obsługę kart SD na jakimś mikrokontrolerze i tego
    używać, sprzedawać?
    Ile kosztuje licencja? $2,000 (US $) annually ?
    http://www.sdcard.org/developers/join/licensing/

  • 4. Data: 2011-06-13 09:56:55
    Od: slawek7 <s...@w...pl>

    A kto mówi o sprzedaży? Chyba że to pytnie a nie zarzut?

  • 5. Data: 2011-06-13 10:03:07
    Od: "!sp" <s...@a...er>

    Użytkownik "slawek7" <s...@w...pl> napisał w wiadomości
    b.googlegroups.com...
    A kto mówi o sprzedaży? Chyba że to pytnie a nie zarzut?

    Pytanie to było, ogólne.
    Sporo w różnych miejscach jest jak użyć tych kart
    Sama organizacja SD udostępnia wystarczająco szczegółowe materiały.
    Nie wiem jednak kiedy i ile trzeba im płacić. Może nic.

  • 6. Data: 2011-06-13 10:04:51
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "!sp" <s...@a...er> napisał w wiadomości
    > Czy można sobie zrobić obsługę kart SD na jakimś mikrokontrolerze
    > i tego używać, sprzedawać?
    > Ile kosztuje licencja? $2,000 (US $) annually ?
    > http://www.sdcard.org/developers/join/licensing/

    Trzeba by dokladnie sprawdzic te ich patenty ... ale
    a) w Polsce na software nie obowiazuja .. chyba
    b) pewnie w wielu krajach nie opatentowali.

    Jak rozumiem - to o ile uzywasz w urzadzeniu, to jednak HALA
    wypadaloby wykupic. A ile to kosztuje to juz sie gubie.
    $2000 to za czlonkowstwo.

    J.

  • 7. Data: 2011-06-13 10:07:52
    Od: "!sp" <s...@a...er>

    Użytkownik "slawek7" <s...@w...pl> napisał w wiadomości
    b.googlegroups.com...
    >Jaka jest różnica w obsłudze karty SDHC?
    głównie w adresowaniu i podawaniu danych: bajt - 512 bajtów

    >Chciałbym funkcję obsługujące karty zwykłe przerobic na obsługę SDHC.

    To musisz się wgryźć w szczegóły np: CMD8

    >Czy konieczne jest rozóżnianie
    >w programie kart standardowych od SDHC
    Tak

    >(czy Standard Card zostanie osbłużona w funkcjach SDHC)?
    Nie

  • 8. Data: 2011-06-13 11:09:11
    Od: "Marcin Wasilewski" <j...@a...pl>

> [...]
    > osbłużona w funkcjach SDHC)?
    > Pytam ponieważ nie moge doszukać się w sieci różnicy pomiędzy tymi

    Może się przyda:

    <http://www.sdcard.org/developers/tech/sdcard/pls/si
    mplified_specs>