  • 1. Data: 2011-06-11 21:17:27
    Temat: chińskie kamery cofania - modyfikacja wyłączająca mirror i grid ?
    Od: BartekK <s...@N...org>

    Czy ktoś wykonywał udaną modyfikację jakiejś chińskiej uniwersalnej
    kamerki cofania "rear view camera" "parking camera" itd coś jak:
    http://www.dealextreme.com/p/ir-night-vision-embedde
    d-parking-video-camera-with-matching-drill-bit-dc-12
    v-ntsc-16876
    http://www.dealextreme.com/p/e350-vehicle-rear-sight
    -waterproof-video-camera-with-7-led-night-vision-dc-
    12v-ntsc-50612
    itp w celu wyłączenia funkcji mirror (lustrzanego odbicia obrazu) oraz
    (przede wszystkim) wyłączenia tej wkurzającej siatki linii nakładanej na
    obraz?
    Spotkałem w paru miejscach info "szukaj w środku opornika smd 10k, jak
    go wylutujesz, to mirror zniknie" ale nie mogę znaleźć potwierdzenia ani
    dowodu, czy to nie czyjeś pobożne życzenie. Otwarłem dwie różne kamerki
    (niestety - obie na takim samym pcb) - nie widać żadnych zwieralnych pól
    konfiguracyjnych na pcb, czip w postaci "czarny glut na pcb", liczba
    zewnętrznych elementów zminimalizowana na maksa - odlutowanie
    któregokolwiek z 3 oporników powoduje całkowity brak obrazu...

    Potrzebuję kamery:
    - małej (typowa przemysłówka odpada)
    - wodoodpornej/kroploszczelnej (przynajmniej od strony soczewki)
    - o jak najszerszym kącie widzenia (chętnie 170', rybie oko, judasz z
    drzwi itp)
    - kolorowej, ale koniecznie w systemie NTSC
    - dobrze by była "0lux" z diodami wbudowanymi, ale obejdzie się
    (najwyżej dodam oświetlacz zewnętrzny)
    ... więc najbardziej by się nadała jakaś "kamera cofania" przewidziana
    do zamontowania w zderzak, gdyby nie to że przeważnie dają na obrazie
    jakąś siatkę bez sensu, i obraz lustrzanie odbity.

    --
    | Bartłomiej Kuźniewski
    173

  • 2. Data: 2011-06-12 08:23:48
    Od: "kk" <...@...pl>

> [...]
    12v-ntsc-50612
    > itp w celu wyłączenia funkcji mirror (lustrzanego odbicia obrazu) oraz

    Specjalnie dla ciebie rozebrałem jedną taką kamerę - tą z 7-LED.
    W środku spodziewałem się gluta. A tu okazało się, że gluta nie ma.
    Zrobiłem fotkę elemetów.

    http://www.port.az.pl/kam/

    Kamera pracuje w systemie NTSC.
    W zupełnej ciemności odbiera obraz IR dzięki oświetlaczowi LED.
    Generuje kolorową siatkę której też chciałbym się pozbyć.

    Kupiłem ją kiedyś jako dodatek do łącza video 2,4 GHz.

    Pozdr.

  • 3. Data: 2011-06-12 09:17:02
    Od: "Marcin Wasilewski" <j...@a...pl>

    Użytkownik "kk" <...@...pl> napisał w wiadomości

    > W zupełnej ciemności odbiera obraz IR dzięki oświetlaczowi LED.
    > Generuje kolorową siatkę której też chciałbym się pozbyć.
    > Kupiłem ją kiedyś jako dodatek do łącza video 2,4 GHz.

    Tylko, że ta kamera cały procesor obrazu to pewnie gdzieś schowany w
    obiektywie ma. Co ciekawe na płytce jest pamięć szeregowa (I^C) 24C02B więc
    pewnie tam są zapisane wszelkie ustawienia. Pod kwarcem jest 6 rezystorów,
    które wyglądają na podciągające 10K i może faktycznie na stałe definiują one
    pewne ustawienia procka.

    Jakość wykonania - masakra. Przypomina jakąś radosną twórczość amatora. Ten
    kwarc leżący na rezystorach....

  • 4. Data: 2011-06-12 10:28:30
    Od: Mario <m...@p...onet.pl>

    W dniu 2011-06-12 11:17, Marcin Wasilewski pisze:
> [...]
    > stałe definiują one pewne ustawienia procka.
    >
    > Jakość wykonania - masakra. Przypomina jakąś radosną twórczość amatora.

    Mogli dać jakiś smd. A elementy lutowane są ręcznie.

    MD

  • 5. Data: 2011-06-12 11:07:41
    Od: BartekK <s...@N...org>

    W dniu 2011-06-12 10:23, kk pisze:
    d-parking-video-camera-with-matching-drill-bit-dc-12
    v-ntsc-16876
    -waterproof-video-camera-with-7-led-night-vision-dc-
    12v-ntsc-50612

    > Specjalnie dla ciebie rozebra?em jedn? tak? kamere - t? z 7-LED.
    > W ?rodku spodziewa?em sie gluta. A tu okaza?o sie, ?e gluta nie ma.
    > Zrobi?em fotke elemetów.
    >
    > http://www.port.az.pl/kam/
    Dzieki. HW zupełnie inne (u mnie pcb jak z chińskiego zegarka - czarny
    glut, kwarc, ze 3 oporniki i kondensatory smd, a po drugiej stronie
    obiektyw). A jakość wykonania... ;/ no cóż- cena czyni cuda, na
    szczęście duży nadmiar kalafonii daje warstwę antykorozyjną :)
    Jak z kątem widzenia takiego sprzętu? Chińczyk nawet nie próbuje podawać...

    Trzeba by dorwać różne kamerki z podobnym hw i porównać zawartość tego
    24c02, a oporników 10k jest trochę dużo do testowania metodą
    prób-i-błędów ;)

    Albo jeszcze prościej - wziąć obudowę z takiej kamerki (zakładając że
    przypomina choć trochę IP65) i wsadzić do niej zwykłą płytkówkę?

    --
    | Bartłomiej Kuźniewski
    173

  • 6. Data: 2011-06-12 11:40:42
    Od: "Papkin" <s...@s...net>

    BartekK wrote:
> [...]
    v-ntsc-16876
    > http://www.dealextreme.com/p/e350-vehicle-rear-sight
    -waterproof-video-camera-with-7-led-night-vision-dc-

    sa kamery tego typu z wyprowadzonym kablem i instrukcja mowi "mirror off" albo
    "gird off" musialbys sam odszukac modelu. Tez na chinskich stronach.
    Lustro nie takie zle, ale np kamerka do drzwi z siatka lini juz by wkurzalo :)

    A co kombinujesz za sprzet ze np tylko ntsc?

    Te diody w nocy COS KONKRETNEGO daja? Bo jest ich nie wiele, moga podswietlac
    kurz, brud i inny syf, moga oswietlac na 20cm a nie na 2m.

  • 7. Data: 2011-06-12 12:05:06
    Od: BartekK <s...@N...org>

    W dniu 2011-06-12 13:40, Papkin pisze:
> [...]
    >
    > sa kamery tego typu z wyprowadzonym kablem i instrukcja mowi "mirror
    > off" albo "gird off" musialbys sam odszukac modelu. Tez na chinskich
    Jakbym znalazł taką, to bym nikomu niczego nie zawracał pytaniami, a tym
    bardziej sobie oszczędził gmerania w chińskich smarkach rozmiaru smd.

    > A co kombinujesz za sprzet ze np tylko ntsc?
    Bo jest już cały system - z monitorem, rejestratorem, innymi kamerami,
    wszystko chodzi w ntsc, i działa, więc nie ma sensu z jednej kamery
    zmieniać reszty na pal. A jest potrzeba dołożyć kamerę przed drzwi, a
    wręcz w same drzwi (bo korytarzyk mały, i danie jej gdzieś indziej
    twarzy nie pokaże).

    > Te diody w nocy COS KONKRETNEGO daja? Bo jest ich nie wiele, moga
    > podswietlac kurz, brud i inny syf, moga oswietlac na 20cm a nie na 2m.
    Zasadniczo jest oświetlenie jakieś, ale jakby padło, żarówka się spaliłą
    czy cos... kamera ma działać nadal. Jak pacjent stanie pół metra przed
    drzwiami - to go będzie widać, lepiej niż bez diod ir. Testowany jakiś
    webcam za 29zł + 6 diodek z pilota - wystarcza do rozpoznania.

    --
    | Bartłomiej Kuźniewski
    173

  • 8. Data: 2011-06-12 15:55:00
    Od: "kk" <...@...pl>

    > Te diody w nocy COS KONKRETNEGO daja? Bo jest ich nie wiele, moga
    > podswietlac kurz, brud i inny syf, moga oswietlac na 20cm a nie na 2m.

    Dają,
    spokojnie oświetlają pomieszczenie 4-5 metrów.
    Po zasłonięciu diod kamera nic nie widzi.

  • 9. Data: 2011-06-25 12:47:59
    Od: BartekK <s...@N...org>

    W dniu 2011-06-11 23:17, BartekK pisze:
> [...]
    > itp w celu wyłączenia funkcji mirror (lustrzanego odbicia obrazu) oraz
    > (przede wszystkim) wyłączenia tej wkurzającej siatki linii nakładanej na

    Sam sobie odpowiem:
    - po pierwsze trzeba szukać kamerki na czipie OV7950
    - po drugie - ten czip daje obraz tylko i wyłącznie w NTSC (mi to pasuje)
    - po trzecie - wszystkie parametry obrazu (overlay nakładka z tymi
    paskami, vertikal/horizontal mirror itd, są zapisywane w pamięci eeprom
    szeregowej typu 24c02 :) której zawartość jest udokumentowana:
    http://www.trulydisplays.com/ccm/specs/0.3M%20Sensor
    %20OV7950.pdf :>
    - po czwarte - jak nie ma pamięci to kamera przyjmuje domyślne wartości,
    które są też tam udokumentowane.
    - sam overlay można sterować w tym czipie (jeśli jest "nózkowy" a nie w
    postaci czarnego gluta bga) z zewnątrz, nózka 8, 0 (masa)= overlay
    wyłączony)

    właśnie wydłubuje 24c02 z kamerki i zobaczymy co tam ma pozapisywane
    jako default konfig :>

    --
    | Bartłomiej Kuźniewski
    173

  • 10. Data: 2011-06-25 21:50:34
    Od: BartekK <s...@N...org>

    W dniu 2011-06-25 14:47, BartekK pisze:
    > Sam sobie odpowiem:
    > - po pierwsze trzeba szukać kamerki na czipie OV7950
    - po krótkich poszukiwaniach OV7940 również się tak samo nadaje, ale ma
    PAL/NTSC do wyboru (na nóżce lub wpisem w pamięci)
    > - po drugie - ten czip daje obraz tylko i wyłącznie w NTSC (mi to pasuje)
    - OV7940 ma PAL i NTSC, reszta tak samo

    --
    | Bartłomiej Kuźniewski
    173