-
141. Data: 2010-12-05 17:52:51
Temat: Re: [piatek] BMW za dobre na śnieg...
Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>
Dnia Sun, 05 Dec 2010 14:37:37 +0100, rafikx napisał(a):
>>> Ale o jakich odruchach piszesz? Na tym filmie widać było primo:
>> Na którym?
> Na burym. Na tym na którym ssałeś barierę.
No to na którym?
--
___________ (R)
/_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688
___/ /_ ___ Kęszyca Leśna 51/9, 66-305 Keszyca Leśna
_______/ /_ Wywoływanie slajdów http://trzypion.pl/
___________/ PMS++PJ+S*+++P+++M+++W--P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++
-
142. Data: 2010-12-05 17:53:16
Temat: Re: [piatek] BMW za dobre na śnieg...
Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>
Dnia Sun, 05 Dec 2010 12:48:51 +0100, J.F. napisał(a):
>>Się nie zgodzę. FWD jedzie tam, gdzie chce.
>
> Sie nie zgodze. Jakos tak czesciej mi RWD pojechalo tam gdzie chcialo.
No to potwierdzasz moją teze, że na RWD trzeba umieć.
--
___________ (R)
/_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688
___/ /_ ___ Kęszyca Leśna 51/9, 66-305 Keszyca Leśna
_______/ /_ Wywoływanie slajdów http://trzypion.pl/
___________/ PMS++PJ+S*+++P+++M+++W--P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++
-
143. Data: 2010-12-05 17:53:56
Temat: Re: [piatek] BMW za dobre na śnieg...
Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>
Dnia Sun, 05 Dec 2010 12:47:37 +0100, J.F. napisał(a):
>>Niałby szansę. Choć wcześniej muijałem wiele aut, którym nie pomógł.
>
> I nie dopasowales predkosci do warunkow ? :-P
Dopasowałem - jakoś przejechałem te miejsca, gdzie oni polegli.
Natomiast dałem się zaskoczyć nagłym pojawieniem się lodu.
--
___________ (R)
/_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688
___/ /_ ___ Kęszyca Leśna 51/9, 66-305 Keszyca Leśna
_______/ /_ Wywoływanie slajdów http://trzypion.pl/
___________/ PMS++PJ+S*+++P+++M+++W--P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++
-
144. Data: 2010-12-05 17:57:36
Temat: Re: [piatek] BMW za dobre na śnieg...
Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>
Dnia Sun, 05 Dec 2010 12:46:49 +0100, J.F. napisał(a):
>>Dodanie gazu na zakręcie - jedziesz w pejzaż.
>>Ujęcie gazu na zakręcie - jedziesz w pejzaż.
>
> Widac tak samo jak w RWD - trzeba gazem umiejetnie operowac. Tylko
> efekty sa odwrotne [albo i nie - to na przykladzie mojej sierry]
Nic podobnego. Dodajesz gazu na zakręcie - zacieśniasz skręt.
Ujmujesz gazu na zakręcie - dociskasz przód, auto lepiej się kieruje.
>>Ujęcie gazu na prostej - dupa Cię wyprzedza.
>
> Znaczy sie na A4 ujales gazu ?
Tak.
> Doswiadczenie do wykonania: jadac prosto na lodzie wcisnac sprzeglo i
> zaciagnac reczny. FWD i RWD tak samo sie zachowuja - staja bokiem.
No i? Równie dobrze mogłeś napisać 'wyjąć silnik; popchać auto.
>>Ruszasz pod górę - mielisz kołami w miejscu i ch.. jedziesz.
>
> Jak przeczytasz pierwszy post w watku, to zobaczysz ze posiadacze BMW
> narzekaja na to ze to oni stoja, podczas gdy jakies najtansze pandy
> ruszaja
Co ja poradze, że oni to łajzy, a nie kierowcy, a zaczynali od golfów i
mają takie same przyzwyczajenia?
FWD oznacza 'gaz, gaz. gaz!' W RWD trzeba umieć operować prawym pedałem.
>>Chcesz dynamicznie ruszuć skręcając - jedziesz prosto.
>
> Jakbys napisal - stoisz w miejscu bo urwales przeguby, to moze bym
> uwierzyl. A tak to musisz sfilmowac jak to robi berlingo.
Spoko, włączę kamerę jutro.
> Nigdy nie zawracales na recznym - ale stojac na parkingu ?
> Granada faktycznie nie nie dalo.
Na ręcznym? LOL. Mam RWD. A RWD jest jak seks - nie trzeba jechać na
ręcznym, wystarczy dać po piździe :D
>>Co można na FWD - turlać się taś-taś-taś w tempie piechura.
>
> Jakos tak w praktyce na drodze predkosci sa podbne.
> Jak ktos ma czasy z Nurburingu dla porownywalnych pojazdow, to
> poprosze.
Na torze nie masz lodu.
--
___________ (R)
/_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688
___/ /_ ___ Kęszyca Leśna 51/9, 66-305 Keszyca Leśna
_______/ /_ Wywoływanie slajdów http://trzypion.pl/
___________/ PMS++PJ+S*+++P+++M+++W--P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++
-
145. Data: 2010-12-05 17:58:28
Temat: Re: [piatek] BMW za dobre na śnieg...
Od: J.F. <j...@p...onet.pl>
On Sun, 5 Dec 2010 17:53:56 +0100, Adam Płaszczyca wrote:
>Dnia Sun, 05 Dec 2010 12:47:37 +0100, J.F. napisał(a):
>>>Niałby szansę. Choć wcześniej muijałem wiele aut, którym nie pomógł.
>>
>> I nie dopasowales predkosci do warunkow ? :-P
>
>Dopasowałem - jakoś przejechałem te miejsca, gdzie oni polegli.
>Natomiast dałem się zaskoczyć nagłym pojawieniem się lodu.
A oni niby nie ? :-)
J.
-
146. Data: 2010-12-05 18:01:48
Temat: Re: [piatek] BMW za dobre na śnieg...
Od: J.F. <j...@p...onet.pl>
On Sun, 5 Dec 2010 17:53:16 +0100, Adam Płaszczyca wrote:
>Dnia Sun, 05 Dec 2010 12:48:51 +0100, J.F. napisał(a):
>>>Się nie zgodzę. FWD jedzie tam, gdzie chce.
>> Sie nie zgodze. Jakos tak czesciej mi RWD pojechalo tam gdzie chcialo.
>
>No to potwierdzasz moją teze, że na RWD trzeba umieć.
Nie mowie nie. I podkreslam to jako wade :-)
J.
-
147. Data: 2010-12-05 18:04:34
Temat: Re: BMW za dobre na ?nieg...
Od: nalesnik <m...@o...o2.o2.o2.pl>
Robert Rędziak wrote:
> On Sun, 05 Dec 2010 13:58:54 +0100, J.F
> <j...@p...onet.pl> wrote:
>
>>> W FWD masz kontrolę nad niczym.
>> Spojrz na rajdy. Jakos sobie "oski" radza, i co ciekawe - malo w nich
>> RWD :-)
>
> Jak ośki to ośki. RWD to RWD>
Podczepię się do wątku z rajdami: Jakie auto RWD wygrało WRC (albo
wzięło chociaż tam udział)?
>> No to puszczasz gaz i odzyskujesz kontrole.
>
> Nic nie odzyskujesz, bo przeszedłeś z przyspieszania do
> hamowania silnikiem i znów koła się ślizgają.
Moje się nie ślizgały, a robiłem tak podczas dzisiejszych, niedzielnych
"przyświrunków" na zaśnieżonym placyku;)
--
pozdr
nalesnik
-
148. Data: 2010-12-05 18:06:00
Temat: Re: BMW za dobre na ?nieg...
Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>
Dnia Sun, 5 Dec 2010 09:44:57 +0100, Przembo napisał(a):
> zawsze wyjechałem i wjechałem, ale parkowwanie FWD IMHO jest prostsze, poza
> kompletnie zasypanym parkingiem zgodze się że RWD jest fajniejsze :)
No nie wiem. Ja tam wolę parkować kołami napędzanymi najpierw, czyli RWD
tyłem.
> Przy parkowaniu tyłem koła które pchają auto i skręcają są nie do pokonania,
> FWD działa jak RWD i ma dociążoną oś napędzaną ;)
Zaś koła tylne nie chcą wskoczyć na krawężnik i się wzdłuż niego
slizgają...
>> Jak to co? Daję mniej gazu. A w FWD co robisz, kiedy to samo się dzieje?
>
> Można poszukać przyczepności kawałek obok skręcając kołami :)
W rowie.
--
___________ (R)
/_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688
___/ /_ ___ Kęszyca Leśna 51/9, 66-305 Keszyca Leśna
_______/ /_ Wywoływanie slajdów http://trzypion.pl/
___________/ PMS++PJ+S*+++P+++M+++W--P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++
-
149. Data: 2010-12-05 18:07:43
Temat: Re: BMW za dobre na śnieg...
Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>
Dnia Sun, 05 Dec 2010 12:35:27 +0100, J.F. napisał(a):
>>A nie jest wygodnie?
>
> Nie jest, bo jakis tunel przebiega przez zrodek.
Pokaż mi FWD które nie ma tego tunelu.
>>Pokaz mi jakieś FWD gdzie z tyłu 3 osoby będa miały tak wygodnie, jak w
>>Granadzie?
>
> Siedzialem z tylu czy nie .. ale szerokim rozkrokiem trzeba :-)
Pokaz mi to FWD gdzie będzie wygodniej.
>>Jak to co? Daję mniej gazu.
>
> No to wtedy nie jedziesz, bo to jednak duza gorka :-)
To w takich warunkach FWD w ogóle nie ruszy.
>>> A co daje RWD zwyklemu kierowcy ? Nic ?
>>Znaczy łajzie? Nic, istotnie.
>
> A takiemu troche lepszemu niz lajzie ?
Większe możliwości sterowania.
> A czemu jest taka d* nie kierowca, ze nie wcisnales sprzegla sekunde
> wczesniej, skoro byla taka potrzeba ? :-)
Bo mam odruchy z RWD, gdzie nie jest to potrzebne.
--
___________ (R)
/_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688
___/ /_ ___ Kęszyca Leśna 51/9, 66-305 Keszyca Leśna
_______/ /_ Wywoływanie slajdów http://trzypion.pl/
___________/ PMS++PJ+S*+++P+++M+++W--P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++
-
150. Data: 2010-12-05 18:08:16
Temat: Re: [piatek] BMW za dobre na śnieg...
Od: J.F. <j...@p...onet.pl>
On Sun, 5 Dec 2010 17:51:11 +0100, Adam Płaszczyca wrote:
>Dnia Sun, 05 Dec 2010 13:02:16 +0100, J.F. napisał(a):
>> W FWD jak dla mnie jest podobnie. Co przy okazji ma te zalete ze nie
>> trzeba sobie zmieniac odruchow w zaleznosci od napedu :-)
>
>Jesli miałeś złe odruchy w RWD, to teraz może jest dla Ciebie lepiej...
Byc moze.
Ale tak mi jakos wyszlo na placyku, ze jak sie chce wahadelko
wygasic, to kombinowanie z gazem czesciej sie konczylo porazka niz
trzymanie sprzegla.
J.