  • 71. Data: 2013-04-01 12:23:39
    Temat: Re: parametry śrubokrętów
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Michoo napisał:

    > Taki gwintowany moździerz? ;P

    Z dzieciństwa pamiętam wielki żeliwny moździerz w domu mojej prababki.
    Dawno, chyba jeszcze za Franciszka Józefa, zapodział się czy też złamał
    tłuczek do niego, więc pradziadek dorobił do niego zastępczy ze śruby.
    Gwint miała prostokątny albo trapezowy. Moździerz oczywiście kuchenny
    (w tym kontekscie można też rzec: pokojowy), ale mi się skojarzyło.

    --
    Jarek

  • 72. Data: 2013-04-01 12:29:58
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Michoo napisał:

    > wszystko co ma łeb krzyżowy instalować "śrubstakiem" (by mój dziadek).

    Coś dziadek -- nomen omen -- pokręcił. Śrubstak nadaje się do połączeń
    wciskanych.

    --
    Jarek

  • 73. Data: 2013-04-01 17:06:13
    Od: Rentier <f...@g...com>

    (zaraz ktoś mnie poprawi, że to nie zadek, tylko
    > Nie sruba, ale pędnik :-)
    I nie łódź podwodna tylko okręt
    nie samolot tylko statek powietrzny
    nie wypadek tylko zdarzenie drogowe
    nie helikopter tylko śmigłowiec ( samolot to skrzydłowiec???)
    nie inwalida tylko niepełnosprawny
    nie Murzyn tylko Afroamerykanin
    nie mongolizm tylko zespół Downa
    i wreszcie moje ulubione: nie pedał tylko gej
    Niech żyje polityczna debilna poprawność!
    Przepraszam, nie debilizm tylko niepełnosprawność intelektualna w
    stopniu lekkim....

  • 74. Data: 2013-04-01 17:26:49
    Od: "TT" <T...@t...org>

    Użytkownik "Rentier" <f...@g...com> napisał w wiadomości
> [...]
    > Niech żyje polityczna debilna poprawność!
    > Przepraszam, nie debilizm tylko niepełnosprawność intelektualna w stopniu

    Hej, a co z murzynem z Afryki? Afroafrykanin?

  • 75. Data: 2013-04-01 17:52:26
    Od: badworm <n...@p...pl>

    Dnia Mon, 01 Apr 2013 17:06:13 +0200, Rentier napisał(a):

    > I nie łódź podwodna tylko okręt
    (...)
    > Niech żyje polityczna debilna poprawność!
    > Przepraszam, nie debilizm tylko niepełnosprawność intelektualna w
    > stopniu lekkim....

    To akurat ma sens - ponoć łódź wedle definicji ma napęd siłą ludzkich
    mięśni więc kiedyś tam w historii były łodzie podwodne ale teraz
    generalnie mamy okręty podwodne :)
    GG#2400455 ICQ#320399066

  • 76. Data: 2013-04-01 18:52:52
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    badworm napisał:

    > (...)
    >
    > To akurat ma sens - ponoć łódź wedle definicji ma napęd siłą ludzkich
    > mięśni więc kiedyś tam w historii były łodzie podwodne ale teraz
    > generalnie mamy okręty podwodne :)

    Kiedyś były też okręty z napędem wiosłowym. A potem zaczęli robić nawet
    łodzie motorowe.

    Jarek (generalnie? w marynarce, to chyba admiralnie)

    --
    Jeszcze wczoraj wszystkich w domu zaskoczył odzywką
    Mówiąc do mnie tu cytuję: "won, ty stara dziwko!"

  • 77. Data: 2013-04-03 00:28:24
    Od: "Anerys" <s...@s...pl>

    > Normy dla świateł drogowych kiedyś już odszukałem (nie mam pod
    > ręką, ale są w którymś rozporządzeniu, i wcale nie mam na myśli
    > tego sławnego o "żółtym samochodowym" z jedną cyfrą po przecinku
    > dla wartości w nanometrach), kolejowych nie.

    Czy skojarzyć to z rozróżnieniem (lat temu sporo czytałem, chyba właśnie w
    PoRD, lub czymś związanym), na świato "żółte selektywne", dopuszczalne
    (przynajmniej wówczas) w światłach oświetlających drogę, oraz "żółte
    samochodowe" absolutnie jako oświetlające niedopuszczalne...?

  • 78. Data: 2013-04-03 00:29:27
    Od: "Anerys" <s...@s...pl>

    > Wystarczy osiągnąć odpowiednio wysoką prędkość zbliżania się do
    > sygnalizarora, a wtedy światło pomarańczowe może być postrzegane
    > jako żółte. Nawet czerwone może, tylko trzeba jeszcze szybciej.

    Ale za taie coś to raczej prawko zabiorą :)
    (za wolno pan leciał) :)

  • 79. Data: 2013-04-03 00:32:59
    Od: "Anerys" <s...@s...pl>

    Użytkownik "Sławomir Januszkiewicz" <n...@c...com.pl> napisał w
    wiadomości news:kj6n5g$6jk$1@news.task.gda.pl...
    > Ma Pan rację. Głupi jestem, że na to nie wpadłem. Ta prosta obserwacja
    > tłumaczy przy okazji zachowanie niektórych osobników w "tuningowanych
    > beemkach" na drogach oraz to, że na kolei to jednak "pomarańczowe". Efekt
    > Dopplera przy prędkościach rozwijanych przez pociągi na naszych kolejach
    > ma nikłe szanse by zostać zaobserwowany.

    Ale we Francji... (574.6 km/h OIDP, próby TGV) ...to już chyba tak :)) (Albo
    nie pobity do dziś rekord prędkości parowozu z 1938 roku - 203.6 km/h)
    (Choć 180 po CMK już jechałem, ale nie wychylałem się do patrzenia na
    światła... ale jeśli będzie trzeba, to mogę spróbować, czy jest jakaś
    różnica w wynikach obserwacji, zależnie od pory dnia i pogody) :))

  • 80. Data: 2013-04-03 00:42:51
    Od: "Anerys" <s...@s...pl>

    (odstawić jedzenie (choć mnie to nie rusza, ale nie każdy tak ma))
    Użytkownik "Michoo" <m...@v...pl> napisał w wiadomości
    > Miałem na studiach teraz-już-profesora, który mówił:
    > nie ikona (ikona to święty obrazek) a piktogram
    > nie plik (plik to struktura danych w pascalu (sic!) a zbiór dyskowy
    > nie okno (okno jest w ścianie) a formatka

    ... To "czebaby" chyba wysłać takie sugestie do Wilusia Bramy Trzeciego, aby
    nie kaleczył języka, nazywając system "Łindołs" :)) (cholera, już sobie
    wyobrażam, jak spijaczony informatyk-programista, zechce się na kacu
    wyrzygać przez formatkę, żeby tylko nie pomylił obiektu) :)) (a jeśli nie
    kibel, to co?) :))

    > Uważasz, że mamy jako wykształceni informatycy z tytułem magistra używać
    > tak niedorzecznego słownictwa?

    Ja czasem myślę, że takie ściubienie niuansami w nazewnictwie, odwraca
    niekiedy uwagę od istoty problemu.
    To ja kolejne rozróżnienie driver i sterownik :)) (a komediowo kierowca -
    driver - sterownik) :)))
    Choć rozumiem ideę takiego rozróżnienia, to czasem się przegina... spróbuję
    namówić 2 swoich kolegów, by się zaciągnęli do pracy, jeden jako szofer,
    drugi jako kierowca :))