  • 1. Data: 2013-03-28 14:03:27
    Temat: Wymiana świetlówek na LED
    Od: BAREK <b...@p...pl>

    Dzień Dobry,
    Na hali produkcyjnej jest oświetlnenie za pomocą świetlówek.
    Czy powinno się wymienić całkiem punkty świetlne, czy wystarczy montaż w
    miejsce świetluwek, takich z diodami led.
    Jak jest z ekonomicznością takiego rozwiązania?

  • 2. Data: 2013-03-28 15:13:03
    Temat: Re: Wymiana świetlówek na LED
    Od: "Jeffrey" <s...@w...onet.pl>

    BAREK wrote:
> [...]
    > montaż w miejsce świetluwek, takich z diodami led.
    > Jak jest z ekonomicznością takiego rozwiązania?

    na hali produkcyjnej ? nie ma uzasadnienia ekonomicznego, poza tym nie
    ma takich odpowiedników w ledach

    jeffrey

  • 3. Data: 2013-03-28 18:15:56
    Od: Cezary Grądys <c...@w...onet.pl>

    W dniu 28.03.2013 15:13, Jeffrey pisze:

    > na hali produkcyjnej ? nie ma uzasadnienia ekonomicznego, poza tym nie
    > ma takich odpowiedników w ledach
    >
    > jeffrey

    E tam, nie ma:
    http://ekotaniej.pl/oswietlenie-led/oswietlenie-lini
    owe-swietlowki-led

    Tylko faktycznie pozostaje pytanie, czy warto.

    --
    Cezary Grądys
    c...@w...onet.pl

  • 4. Data: 2013-03-28 19:22:43
    Od: "GoD is The best And Fuck The Rest." <k...@p...com>

    W dniu 2013-03-28 18:15, Cezary Grądys pisze:

    > E tam, nie ma:
    > http://ekotaniej.pl/oswietlenie-led/oswietlenie-lini
    owe-swietlowki-led

    > Tylko faktycznie pozostaje pytanie, czy warto.

    Jesli kupisz bezposrednio u producenta to pewnie sie oplaci bo dzieki
    milionowi posrednikow to sie nie oplaca.

  • 5. Data: 2013-03-28 20:32:14
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Thu, 28 Mar 2013 18:15:56 +0100, Cezary Grądys napisał(a):

    > http://ekotaniej.pl/oswietlenie-led/oswietlenie-lini
    owe-swietlowki-led

    Ale trzeba wywalać dławik z oprawy. I jak to się właściwie podłącza, bo IMO
    na dwa styki za dużo :)
    --
    Jacek

  • 6. Data: 2013-03-28 21:19:35
    Od: Mario <m...@...pl>

    W dniu 2013-03-28 19:22, GoD is The best And Fuck The Rest. pisze:

    owe-swietlowki-led

    > Jesli kupisz bezposrednio u producenta to pewnie sie oplaci bo dzieki
    > milionowi posrednikow to sie nie oplaca.

    Równie dobrze może kupić świetlówki u producenta. Będzie miał jeszcze
    taniej.

    --
    pozdrawiam
    MD

  • 7. Data: 2013-03-28 21:51:30
    Od: Tomasz Wójtowicz <s...@n...com>

    W dniu 2013-03-28 21:19, Mario pisze:

    > Równie dobrze może kupić świetlówki u producenta. Będzie miał jeszcze
    > taniej.

    Albo pozbierać słoiki po majonezie, przetopić i poprosić znajomego
    szklarza, żeby "dmuchnął" świetlówkę. Luminofor wydrapać ze starego
    Rubina :D

  • 8. Data: 2013-03-28 22:32:12
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 28 Mar 2013 15:13:03 +0100, Jeffrey napisał(a):

    > na hali produkcyjnej ? nie ma uzasadnienia ekonomicznego,

    No, widzialem takich co twierdzili ze jest. Ich lampy naprawde duzo swiatla
    dzialaly, a prady rzekomo malo.
    A taki 100W zestaw swietlowek przez 16h dziennie, to jednak 600kWh rocznie
    - a cena pradu rosnie..

    P.S. Wreszcie zobaczylem latarnie uliczne LED - nie wiem co za model, nie
    wiem jakiej mocy, ale jasno podobnie jak przy sodowkach..

    J.

  • 9. Data: 2013-03-28 22:34:38
    Od: "Jeffrey" <s...@w...onet.pl>

    Jacek Maciejewski wrote:

    owe-swietlowki-led

    > Ale trzeba wywalać dławik z oprawy. I jak to się właściwie podłącza,
    > bo IMO na dwa styki za dużo :)

    dławik ogranicza prąd a ta ledowa ciągnie mniej czyli raczej nie
    powinno przeszkadzać

    pewnie niedługo ceny zaczną być interesujące, jeszcze żeby tylko nie
    oszukiwali co do wartości światła którą wydzielają

    jeffrey

  • 10. Data: 2013-03-28 23:13:39
    Od: "Jeffrey" <s...@w...onet.pl>

    J.F. wrote:

> [...]
    > model,
    > nie wiem jakiej mocy, ale jasno podobnie jak przy sodowkach..

    jak to mówią - jak zobaczę to uwierzę
    narazie to co widzialem mnie nie przekonuje
    wg mnie ledowe ciągną mniej prądu jakieś 8x od zwykłej żarówki przy
    tym samym świetle
    ile ciągną mniej od świetlówek? jaka jest żywotność? itd..

    jeffrey