    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    From: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>
    Subject: Re: parametry śrubokrętów
    <kj4p0m$kmt$1@news.task.gda.pl> <kj5347$dsk$1@news.task.gda.pl>
    <kj54rs$huc$1@news.task.gda.pl> <kj567v$l5m$1@news.task.gda.pl>
    <kj58gr$puq$1@news.task.gda.pl> <kj5bvs$1vi$1@news.task.gda.pl>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <Pine.WNT.4.64.1303301319440.3188@quad>
    <1issrkjsqhumo.1gmxpjwxrsyhu$.dlg@40tude.net>
    <kjbmeu$m5l$1@mx1.internetia.pl>
    Date: 01 Apr 2013 10:23:39 GMT

    Pan Michoo napisał:

    > Taki gwintowany moździerz? ;P

    Z dzieciństwa pamiętam wielki żeliwny moździerz w domu mojej prababki.
    Dawno, chyba jeszcze za Franciszka Józefa, zapodział się czy też złamał
    tłuczek do niego, więc pradziadek dorobił do niego zastępczy ze śruby.
    Gwint miała prostokątny albo trapezowy. Moździerz oczywiście kuchenny
    (w tym kontekscie można też rzec: pokojowy), ale mi się skojarzyło.

    --
    Jarek