  • 41. Data: 2010-05-16 11:59:22
    Temat: Re: Prom Kosmiczny Atlantis...
    Od: "Zygmunt M. Zarzecki" <z...@m...zarzecki.kom.wytnij.malpe.zmien.kom.na.com>

    > To nocne to jakos z kierunku poludniowo wschodniego, a start z kierunku
    > wschodniego. Jedno i drugie jest z odleglosci jakies 300-350 metrow.

    O w mordę. To tak blisko można podejść?
    Jakiś specjalny pass miałeś?

    Chciałbym tak.
    Mój pentax z lustrzanym samyangiem miałby co robić.

    zyga
    --
    --force --nodeps --all

  • 42. Data: 2010-05-16 12:00:50
    Od: "Zygmunt M. Zarzecki" <z...@m...zarzecki.kom.wytnij.malpe.zmien.kom.na.com>

    > Gwoli ścisłości - promu kosmicznego nie wynaleziono tylko skonstruowano.
    > Prom kosmiczny nie jest wynalazkiem! Wynalazkami mogą być natomiast (i
    > zapewne są) niektore elementy konstrukcji tego promu.

    Nie będę tego technicznego tematu kontynuował.

    zyga
    --
    --force --nodeps --all

  • 43. Data: 2010-05-16 12:05:10
    Od: Jacek_P <L...@c...edu.pl>

    Zygmunt M. Zarzecki napisal:
    > Albo asertywny albo chamski.
    > Zdecyduj się.

    Zdecydowałem: jesteś asertywnie chamski. Asertywnie, bo wypowiadasz
    się apodyktycznie, bezapelacyjnie i z poczuciem własnej nieomylności;
    chamski, bo czynisz to w sposób prostacki.

    > Mogłem napisać zamiast zamilcz... wypierdalaj.
    > Łaskawca ze mnie.

    Łaskawca. Mógł się stoczyć do szamba, a zatrzymał się
    w rynsztoku. Gratuluję. Niemniej, czy nie zauważyłeś,
    że tu nie jest pręgierz?

    --
    Jacek

  • 44. Data: 2010-05-16 12:58:57
    Od: "Zygmunt M. Zarzecki" <z...@m...zarzecki.kom.wytnij.malpe.zmien.kom.na.com>

    > Zdecydowałem: jesteś asertywnie chamski. Asertywnie, bo wypowiadasz
    > się apodyktycznie, bezapelacyjnie i z poczuciem własnej nieomylności;
    > chamski, bo czynisz to w sposób prostacki.

    Wskaż chamstwo panie delikatniś. Wskaż nieomylność.
    Wieszszsz, rozbawia mnie bycie nazwanym asertywnym chamem, przez głupka,
    panie ofiaro reform edukacji.

    > Łaskawca. Mógł się stoczyć do szamba, a zatrzymał się
    > w rynsztoku. Gratuluję. Niemniej, czy nie zauważyłeś,
    > że tu nie jest pręgierz?

    Czy wiesz o tym, że obok komputera, za oknem też jest świat?

    I przestań pieprzyć o pręgierzu!

    zyga
    --
    --force --nodeps --all

  • 45. Data: 2010-05-16 13:12:46
    Od: "Mike Alpha" <m...@W...gazeta.pl>

    Zygmunt M. Zarzecki <z...@m...zarzecki.kom.wytnij.malpe.zmien.kom.n
    a.com>
    napisał(a):

    > O w mordę. To tak blisko można podejść?
    > Jakiś specjalny pass miałeś?
    >
    > Chciałbym tak.
    > Mój pentax z lustrzanym samyangiem miałby co robić.

    Zadales bardzo ciekawe pytanie. Z tego wynika, ze nie bardzo zdales sobie
    sprawe ile mnie to kosztowalo wysilku logistycznego, zeby te zdjecia zrobic.
    Tak na marginesie, to lata planowania :)

    No jasne ze nie mozna tak podesc blisko podczas startu. Zdjecia mozna robic
    jedynie zdalnie wyzwalajac aparaty. Tak, mialem specjalny pass i cala
    ciezarowke sprzetu :)
    Gdyby bylo to takie proste, to mysle ze nie byloby to moim marzeniem
    fotograficznym :)

    Sesje startowa robilem z 3 lokalizacji przy uzyciu 6 aparatow, w tym 5 zdalnie
    wyzwalanych. Najblizszy byl wlasnie ok. 300 metrow od promu, a najdalszy ok. 5 km.
    Uzywalem 6 roznych obiektywow od 28 do 600mm. Uzywalem 3 aparatow 5D MkII i 3
    sztuki 1D MkIII. W sumie sprzetu mialem za kilkadziesiat tysiuecy USD.
    Olbrzymie wsparcie dostalem od Canon USA, NASA i Muzeum Lotnictwa w
    Waszyngtonie. No i oczywiscie od Scotta Andrewsa, ktory robi zdalne zdjecia
    promow od samego poczatku. Tylko 2 opuscil :)
    Uzyczyl mi swojego sprzetu do zdalnego wyzwalania na 2 lokalizacje.

    Sam stalem wlasnie w odleglosci 5km od promu, gdyz tam znajduje sie miejsce
    dla mediow i VIPow. Przecietny czlowiek moze niestety ogladac start z
    odleglosci kilkunastu kilometrow.

    Pozdrowienia z Alabamy :)

  • 46. Data: 2010-05-16 13:24:51
    Od: "Zygmunt M. Zarzecki" <z...@m...zarzecki.kom.wytnij.malpe.zmien.kom.na.com>

> [...]
    >
    > Sam stalem wlasnie w odleglosci 5km od promu, gdyz tam znajduje sie miejsce
    > dla mediow i VIPow. Przecietny czlowiek moze niestety ogladac start z

    Pozdrów głupka od czekoladek.
    ;-)

    zyga
    --
    --force --nodeps --all

  • 47. Data: 2010-05-16 14:43:32
    Od: Jacek_P <L...@c...edu.pl>

    Zygmunt M. Zarzecki napisal:
    > I przestań pieprzyć o pręgierzu!

    Widzisz! Ty mentalnie od poetyki pręgierza nigdy nie możesz
    się uwolnić. Czy Płaszczyca aż tak cię uwarunkował na agresywne
    reakcje? Jak psa Pawłowa?

    A teraz napisz coś w temacie fotografii. Co zarejestrowałeś
    ostatnio, jak ci wyszło przy tej paskudnej pogodzie i ile
    wody ze sprzętu wylałeś. ;)

    --
    Jacek

  • 48. Data: 2010-05-16 14:43:49
    Temat: Re: [oph] Prom Kosmiczny Atlantis...
    Od: J-L-F <j...@o...pl>

    Konrad L pisze:

    > Hehe, tak tak, NASA wraca do rakiet... a slyszales ze wlasnie ze wzgledu
    > na rosnace koszty i problemy techniczne anulowali Constellation? czyli
    > program budowy rakiety/kapsuly majacy zastapic promy? Na te chwile
    > wychodzi na to ze po wycofaniu promow Amerykanie nie beda mieli czym
    > latac, beda na łasce Rosjan i ich sojuzow. I chyba licza ze w dalszej
    > perspektywie załogowe loty na orbite zleca prywatnym firmom. Czyli ktos
    > sie dorwal wszytsko rozwalil i teraz nie bardzo sami wiedza co dalej.

    Nie wiedziałem, że jest tak źle, że administracja BO kosi wszystko.
    Chociaż - jak się tak zastanowić, to może nie jest tak źle - bo kto
    produkuje samoloty w USA, agencje rządowy czy prywatne przedsiębiorstwa?
    Z drugiej strony - zwrócił na to uwagę Feynman podczas śledztwa w
    sprawie katastrofy pierwszego wahadłowca - marnowane są miliardowe kwoty.
    Może to i sposób, tylko, czy prywatna firma da sobie radę z gigantyczną
    złożonością takiego projektu?

  • 49. Data: 2010-05-16 14:49:16
    Od: l...@l...localdomain

    W poście <hsp0aa$k4h$1@news.onet.pl>,
    J-L-F nabazgrał:
> [...]
    > sprawie katastrofy pierwszego wahadłowca - marnowane są miliardowe kwoty.
    > Może to i sposób, tylko, czy prywatna firma da sobie radę z gigantyczną

    Z gigantyczną złożonością da radę. Może być tylko trochę gorzej,
    jak zacznie ciąć koszty i wprowadzać Produkty Wysokiej Jakości...

  • 50. Data: 2010-05-16 14:52:34
    Od: "q...@g...com" <q...@g...com>

    On May 16, 1:48 pm, "Zygmunt M. Zarzecki"
    Ty:
    > Pisanie o jednorazówce w odniesieniu do wahadłowca jest szczytem ignorancji.
    > Wahadłowce powstały właśnie po to, by można było używać je wielokrotnie.
    >
    > zyga
    Ja:
    Czyzby nie bylo pisanie ze amerykanie zrzucaja prace nad
    wachadlowcami,
    ktore jak wiemy sa stworzone do wielokrotnych ladawan.
    To ze przezucaja se na rakiety, ktorych budowe tez podobno zawiesili
    wysnulem
    ZARTEM prosty wniosek, beda kupowali w Chinach, jak i wiele superhiper
    przedmiotow.
    StaM
    =============
    Ja:
    > Tak nawiasem ten emerytowany niedlugo Atlantis moze uratowac jeszcze
    > niejedno ludzkie zycie
    =============
    Ty:
    >Jakby ktoś napisał... nie rozwalając się.
    Ja:
    Czy karetki pogotowie nie ulegaja wypadkom? To o czym piszemy tworzy
    ludzka mysl
    i reka, a mamy ten przywilej, czy przypadlosc, ze potrafimy wszystko
    zepsuc od
    czasu do czasu.
    Zycze Ci spokojnych snow, jak sie czujesz dobrze z soba.
    StaM