  • 71. Data: 2010-05-17 11:16:22
    Temat: Re: Prom Kosmiczny Atlantis...
    Od: "Marek Wyszomirski" <w...@t...net.pl>

    "TheGuru" <t...@w...pl> napisał:

    > czy mikroskop elektronowy jest wynalazkiem?

    Tak.

    > czy samochód elektryczny jest wynalazkiem?

    Nie.

    >czy samolot odrzutowy jest wynalazkiem?

    Nie. Wynalazkiem jest natomiast silnik odrzutowy.

    > kwestia umowy ile małych wynalazków musi zawierać nowe dzieło aby samo
    > stało się wynalazkiem.
    >
    > rakiety Chińczycy też znali z 1000 lat temu, zasada zachowania pędu, tez
    > była znana wcześniej. idąc tym torem wylalazkami mogą być tylko małe i
    > podstawowe elementy i prawa.
    > [...]

    Sądzę, że odpowiedź Gotfryda dość dokładnie te kwestie wyjaśnia.

    --
    Pozdrawiam!
    Marek Wyszomirski (w...@t...net.pl)

  • 72. Data: 2010-05-17 11:17:39
    Od: "Marek Wyszomirski" <w...@t...net.pl>

    "Jan Rudziński" <j...@g...pl> napisał:

    >[...]
    > Nie wiem...
    >[...]

    W/g mnie wynalazkiem jest silnik odrzutowy. Samolot z takim silnikiem już
    nie.

    --
    Pozdrawiam!
    Marek Wyszomirski (w...@t...net.pl)

  • 73. Data: 2010-05-17 12:00:10
    Od: Jan Rudziński <j...@g...pl>

    Cześć wszystkim

    Marek Wyszomirski napisał(a):

    > W/g mnie wynalazkiem jest silnik odrzutowy. Samolot z takim silnikiem
    > już nie.

    Na zdrowy rozum atomowy okręt podwodny wynalazkiem nie jest. Ale...
    został opatentowany.
    Przynajmniej jeśli wierzyć "Autobiografii" Feynmana.

    --
    Pozdrowienia
    Janek (sygnaturka zastępcza)

  • 74. Data: 2010-05-17 15:29:39
    Od: "Marek Wyszomirski" <w...@t...net.pl>

    "Jan Rudziński" <j...@g...pl> napisał:

    > Na zdrowy rozum atomowy okręt podwodny wynalazkiem nie jest. Ale...
    > został opatentowany.
    > Przynajmniej jeśli wierzyć "Autobiografii" Feynmana.
    >[...]

    Cóż... prawo (nie tylko zresztą patentowe) chodzi niekiedy różnymi dziwnymi
    drogami. Skoro patentuje się elementy ludzkiego łąńcucha DNA a w Australii
    opetentowano nie tak dawno koło (ktore akurat wynalazkiem jest, ale dosć
    starym i niewątpliwie nie australijskim) to i atomowy okręt podwodny też
    mogli opatentować...

    --
    Pozdrawiam!
    Marek Wyszomirski (w...@t...net.pl)

  • 75. Data: 2010-05-17 18:22:17
    Od: R2r <b...@m...net.pl>

    W dniu 2010-05-15 22:01, Mike Alpha pisze:
    > A nie zauwazyliscie, ze wrzucilem w tym watku poiprostu foty, po zrobieniu
    > ktorych jeszcze sam nie ochlonalem? Chcialem je pokazac zainteresowanym.
    > Wzbudzic w nich emocje, ktore we mnie siedza.
    > No i co sie stalo?
    No i udało Ci się! Brawo!
    A to, że ktoś tam potraktował to jako pretekst do wyładowania swoich
    frustracji? ;-) Olej to... :-)

    --
    Pozdrawiam. Artur.
    ____